Fűrészfogas kopás Civicen
Az egyik fórumon azt olvastam, hogy 8000 kilométerenként érdemes felcserélni a kerekeket
Kedves Gumidoki!
A fűrészfogas gumikopás jól beállított futómű, és rendben lévő lengéscsillapítók mellet visszavezethető-e gumihibára?olvastam az egyik fórumon azt, hogy kerékcserét javasol 8000 kilóméterenként a probléma megelőzéseképp. Normális-e, hogy a gumikat/kerekeket/ ilyen gyakorisággal kelljen cserélgetni? Régebben ilyen nem volt.
A problémás gumiköpeny Dunlop gyártmányú, a típusát nem tudom.A mérete 185/70x 14. Honda Civic 2004-es, 1,4 típusú autóról van szó, ahol a hátsó köpenyek koptak fűrészfogasra.
Köszönöm:
Pálfi Zoltán
Kedves Zoltán!
A rendellenes kopások oka gyakorlatilag mindig a futómű rossz beállítása/állapota, a guminyomás, a használat módja, a jármű típusa, súlyeloszlása, az útminőség, a város/országút/autópálya stb-stb. Ezért ez a probléma a legritkább esetben vezethető vissza gyártási hibára, de az ilyen ritka esetben általában más jelek is vannak az abroncson. Vannak olyan autótípusok, amelyek a legprecízebb futóműbeállítás mellett is hajlamosak rendellenesen koptatni (főleg hátul) a gumit.
A Civicnél is időről időre előfordulnak ilyen esetek. Az tény, hogy ennek egy ellenszere van, az időnkénti (kb. 8-10ezer km-enként) első-hátsó gumicsere, amely napjainkban egyébként általánosan ajánlott. Ezzel elősegítjük az abroncsok kiegyensúlyozott terhelését és azokkal magasabb futásteljesítményt érhetünk el.
Mivel egy abroncs kopásképe rengeteg, a gumigyártón kívülálló tényeztőtől függ, ezért erre nem vállal garanciát senki sem. Amennyiben a Honda kezelési könyvében nincs benne, hogy időközönként cserélni kell az abroncsokat az első és hátsó tengely között, reklamálhat a márka képviseleténél. Ha viszont benne van és Ön ezt elmulasztotta, akkor reklamációnak helye nincs, csak a gumicsere segíthet...
Üdv:
Gumidoki