Fűrészfogas kopás Civicen

2006.01.31. 18:39

Az egyik fórumon azt olvastam, hogy 8000 kilométerenként érdemes felcserélni a kerekeket

Kedves Gumidoki!

A fűrészfogas gumikopás jól beállított futómű, és rendben lévő lengéscsillapítók mellet visszavezethető-e gumihibára?olvastam az egyik fórumon azt, hogy kerékcserét javasol 8000 kilóméterenként a probléma megelőzéseképp. Normális-e, hogy a gumikat/kerekeket/ ilyen gyakorisággal kelljen cserélgetni? Régebben ilyen nem volt.

A problémás gumiköpeny Dunlop gyártmányú, a típusát nem tudom.A mérete 185/70x 14. Honda Civic 2004-es, 1,4 típusú autóról van szó, ahol a hátsó köpenyek koptak fűrészfogasra.

Köszönöm:

Pálfi Zoltán

Kedves Zoltán!

A rendellenes kopások oka gyakorlatilag mindig a futómű rossz beállítása/állapota, a guminyomás, a használat módja, a jármű típusa, súlyeloszlása, az útminőség, a város/országút/autópálya stb-stb. Ezért ez a probléma a legritkább esetben vezethető vissza gyártási hibára, de az ilyen ritka esetben általában más jelek is vannak az abroncson. Vannak olyan autótípusok, amelyek a legprecízebb futóműbeállítás mellett is hajlamosak rendellenesen koptatni (főleg hátul) a gumit.

A Civicnél is időről időre előfordulnak ilyen esetek. Az tény, hogy ennek egy ellenszere van, az időnkénti (kb. 8-10ezer km-enként) első-hátsó gumicsere, amely napjainkban egyébként általánosan ajánlott. Ezzel elősegítjük az abroncsok kiegyensúlyozott terhelését és azokkal magasabb futásteljesítményt érhetünk el.

Mivel egy abroncs kopásképe rengeteg, a gumigyártón kívülálló tényeztőtől függ, ezért erre nem vállal garanciát senki sem. Amennyiben a Honda kezelési könyvében nincs benne, hogy időközönként cserélni kell az abroncsokat az első és hátsó tengely között, reklamálhat a márka képviseleténél. Ha viszont benne van és Ön ezt elmulasztotta, akkor reklamációnak helye nincs, csak a gumicsere segíthet...

Üdv:

Gumidoki