Nyeklik-nyaklik a Camaro
Irányváltáskor az autó fara nyeklik-nyaklik, de 14"-os kerékkel leérne a kifpufogó
Kedves Gumidoki!
Egy régi 79-es camarom van. 14"-os felniken. Az autó Így nagyon alacsony, hátul egy magasabb oldalfalú mickey thompson gumi van, ami ráadásul nagyon széles is.
Lényeg: irányváltáskor az autó fara nyeklik-nyaklik (magas oldalfal+merev híd gondolom). Ha hátra 14"-os európai kereket rakok, akkor a kipufogómm majdnem leér, és röhelesen is néz ki az autó, még 15"-os kerekekkel is. Mit tegyek?
Komplett felni csere, v. továbbra is használjak "ballonos" gumikat, cak keskenyebbet? nem akarok hazárdírozni, mert ez egy kicsit drága. Ja a futómű frissen felújított.
Köszönöm!
Kedves Levélíró!
A merev hátsó híd+laprugók+ballonos abroncs együttese okozhatja ezt a nyeklést kanyarban. Nem tudom, jelenleg milyen méretű abroncs van az autón? Azt nem értem, hogy mit ért európai 14"-os felniken? Egy felni ha amerikai, ha európai, ugyanolyan méretben egyforma kell legyen, esetleg szélességéban nem. Ezek az autók nagyon ballonos abroncsokkal készültek gyárilag. Még 15" felnin is magas oldalfalú abroncsot kell használni ahhoz, hogy meglegyen a kívánatos kerékátmérő.
Ahhoz, hogy igazán peres, nagyságrendekkel jobb oldaltartású kereket kapjunk ehhez a típushoz, legalább 17"-ra fel kell váltani a felni+abroncs együttest. Ez viszont a kényelem rovására megy és a futóműelemeket is jobban igénybe veszi. Dönteni kell, mi a fontosabb? Legtöbben ezért választják a kompromisszumos 15"-os méretet ezekhez az autókhoz. Meg persze 15"-ban lehet találni szép, krómozott és elég széles felniket is.
Ha megírja a konkrét felni és abroncsméreteket, én is konkrétabb választ tudok adni.
Üdv:
Gumidoki