Rázós gumi
120 körül ráz a kormány, 1 hét után garos centírozás, pár nap után ismét ráz
Kedves Gumidoki!
Szakértő véleményedet ismét szívesen fogadnám: A gyári szerelésű nyárigumi, kb. 8000 km futás után télire cserélődött. A tavasz beálltával úgy döntöttem, hogy a gyári alufelnin hagyom a télit és veszek egy AEZ alu. garnitúrát a nyári (205/55/16) gumihoz. méreteltérés: 6,5-röl 7 collra a szélesség és 55-ről 48-ra az ET változott.
Gondos szerelés, profi műhely és mégis ráz a kormány 120 körül. 1 hét után újra centír. garanciálisan (5-15 gramm eltérés), a biztonság kedvéért kerékcsere a tengelyek között és precíz futómű ellenőrzés. Azonnali próba: úgy tűnik OK.
Pár nap után, (~300km) vidéki útra indultam, bőven akadt alkalmam bosszankodni, mert egy picit megint ráz. Létezik, hogy többször újra kelljen centírozni, miközben minden tuti és még a kerekeket is felcseréltük? Kérlek abból indulj ki, hogy a gumit nem ütöttem meg, nem sérült és a leszerelésig minden tökéletes volt.
Köszönöm:
Lőrinc Bálint
Kedves Bálint!
Több dolog is lehet a jelenség oka. Egyrészt lehet a nem megfelelő centrírozás, mert ha nem tudják rendesen megcsinálni, pl. nincs bekalibrálva a gép, akkor harmadszorra sem fogják tudni abszolválni a feladatot.
Másrészt hiába újak, lehetnek gyárilag hibásak a felnik.
Harmadrészt ha a felni középfurata nagyobb, mint ami az autóra való, és nincs tehermentesítő gyűrű, akkor a legprecízebb centrírozás után is vibrálni fog menet közben a kerék.
Üdv:
Gumidoki