Gumi anyaghibája
Okozhat kagylós kopást?
Kedves Gumidoki!
Kb. 50.000 km-t futott P6000-es nyárigumijaim közül az egyik kagylósra kopott. A téli gumikat nem ette a kocsi, de a biztonság kedvéért bevizsgáltattam a lengéscsillapítókat és a futóműbeállítást. Rendben találták a szervízben. Okozhat-e anyaghiba kagylós kopást? Elegendő-e a kagylósan kopott gumi helyett új P6000-es gumit vásárolnom, vagy párban kell cserélnem?
Köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Nem tudok olyan anyaghibáról, ami kagylós, vagy fűrészfogas kopást eredményezne. Az ilyen rendellenes kopások mindig valami egyéb probléma (futómű valamely eleme, lengéscsillapító, szilent, fék stb.) indikátorai. Ha csak kicseréli az abroncsot egy újra, feltehetően újból előjön majd ez a probléma, egészen addig, amíg az igazi okot meg nem szüntette. Vannak egyébként olyan mintázatok, amelyek hamarabb jelzik rendellenes kopásukkal a meglévő problémát. Olyanról is tudunk, hogy bizonyos autótípusok súlyeloszlásuk, hajtásláncuk sajátosságai miatt a legprecízebb futóműbeállítás mellet is rendellenes abroncskopást produkálnak. Erre használatuk módja még rátehet egy lapáttal.
50 000km után már javasolt két abroncs cseréje, mert az új és használt közötti profilmélység-különbség további problémákhoz vezethet. Ha teljes értékű és új a pótkeréken lévő abroncs, akkor elég egy újat venni és azzal párban feltenni, míg a használt abroncs mehet be pótkeréknek.
Üdv:
Gumidoki