Forgásirány, aszimmetrikus abroncs
Elhanyagolható 3-10 mm-es átmérőbeli eltérés?
Kedves Gumidoki!
Continental ContiPremium Contact 2 tipüsú gumi helyes szereléséhez kérnék tanácsot. A gumin nem a forgásirányt,hanem a külső-belső oldalt jelölik.Ha így szerelik,mint esetemben is,az autó egyik oldalán a mintázat visszafelé forog,azaz kívülről az abroncs közepéhez vezeti a vizet(szerintem) Ez így gyári szerelés az SX4-en.Hallottam olyat is ,hogy ilyen tipusnál létezik jobbos-balos gumi is(???). Mi a helyes szerelési mód?
Új,más felni választása esetén elhanyagolható-e 3-10 mm eltérés a süllyesztési mélységben,ha a fék és a kerék is elfér,nem ütközik semmibe?
Köszönöm:
V. Lajos
Kedves Lajos!
Az említett mintázat aszimmetrikus, de nem forgásirányos kialakítású. Ez annyit jelent a gyakorlatban, hogy szereléskor csak az abroncs oldalfalán jelzett külső és belső oldalt kell figyelembe venni. Lehet, hogy így felszerelve optikailag úgy tűnhet, másképp áll az abroncs a kocsi két oldalán, de higgye el, ez így van kitalálva! A futófelületen aszimmetrikusan elhelyezett mintaelemek kiválóan teszik a dolgukat!
Külön jobbos és balos kivitel közútra való abroncsok között tudtommal nincsen, de a versenyabroncsok között bizony gyakran előfordul ilyen. Ezek az abroncsok egyszerre forgásirányosak és aszimmetrikusak is. Az ET-számban a 3 mm-es eltérés még általában belelfér, az 1 cm-es viszont már nem.
Üdv:
Gumidoki