Javított, Y sebességindexű gumi
Elöl használom. Marad a régi sebességindex?
Kedves Gumidoki!
Pirelli Pzero Nero (215/50zr17, Y-os sebességindexû) gumival összeszedtem egy kis szöget, lassú defektet okozott. Második nyári szezonját kezdené a kocsin a gumi, 6 mm-es profilmélységgel, sajnos a négy kerék kopottsága miatt elõre került. Szakszervízben javították, amennyire az én tudásom engedi megítélni, szakszerûen (3 mm-es fúróval kifúrták, érdesítették, kapott egy olyan foltot, aminek a nyúlványát át szokták húzni a lyukon). A szervízben azt mondták, hogy szerintük jó, különben nem csinálták volna meg.
A kérdésem: tényleg jó és maradt a gumiban a magas sebességindex vagy inkább dobjam el? Horrorisztikus ennek a guminak az új listaára, még kedvezménnyel sem olcsó, viszont ha bármi gyanú felmerül, inkább kikukázom.
Köszönöm:
Róbert
Kedves Róbert!
A T sebességindexnél nagyobb sebességre alkalmas abroncs javítása nem ajánlott. Ha ez mégis megtörténik, az maximum T-snek tekinthető a továbbiakban, azaz 190 km/h-ig való használatra alkalmas.
A másik része a dolognak pedig az, hogy hátsó tengelyre ajánlott szerelni a javított abroncsot. Ha vállalja a kockázatát az elso tengelyen való használatnak, illetve 190 km/h-nál nagyobb sebességgel nem hajtja autóját (ez ugye kis hazánkban betartható), még sok kilométert tehet meg ezzel a javított abronccsal is.
Üdv:
Gumidoki