2002-es Xsarán üt a gumi

2007.04.21. 18:32

Gumi vagy futómű a hibás?

Kedves Gumidoki!

2002. májusi Citroen Xsara 1.4 tip. gépkocsim van a gumi mérete 195/55 R15 Michelin Pilot amivel az autó kijött. Most, hogy fel tettem ezt a nyári gumit gyorsulásra egyre sűrűsödő zakatoló hangra lettem figyelmes. ami érezhető a padlólemezen is. Azt hittem, hogy a centírozás nem megfelelő. A gumis azt mondta, mikor a gépen volt, hogy nézzem meg az alufelni / dezent/ szépen fut a gumi viszont üt. Egy autó szerelő haverommal megnéztük a futóművet. de abban nem talált hibát. Azt mondta, hogy nem valószínű, hogy lefékeztem a gumit, mert az ABS azt nem engedi. Egyébként még azt is mondta a gumis, hogy nem sokkal előttem egy Peugeot 307-esnél ugyan ez volt a gond. Lecserélték a gumit és a hiba megszűnt. Valamiféle rejtett gumihibát engedtek sejtetni. Ez azért gyanús, mert a Michelin egy jó márka. A téli tárolás a felnin felakasztva volt. Az autó 65.000 km-t a gumim kb. 35.000 km-t futott / a különbözetet a téli gumi tette meg/és félig van lekopva. Hallott-e már ilyen esetről, tényleg elképzelhető a gumi hiba? Mit javasol cseréljek gumit, vagy még nézessem át a futóművet szakműhelyben?

Köszönöm!

Kedves Levélíró!

Ha a gumis egyértelműen megállapította, hogy üt a gumi, akkor nincs baja a futóműnek. Inkább az a kérdés, mitől deformálódott az abroncs? Egy, vagy több abroncs is problémás? Ha tényleg üt(nek) az abroncs(ok), valóban csak a csere segít. Az a baj, hogy ezek idős gumik ahhoz, hogy garanciális szempontból bevizsgálhatók legyenek...

Ha csak egy, vagy maximum két abroncs deformált, érdemes azokat a hátsó tengelyre szerelni, mert onnan kevésbé érezhető rázkódásuk. Ez persze tüneti kezelés, előbb-utóbb mindenképp cserélni kell az(oka)t.

Üdv:

Gumidoki