Fűrészfogas kopás
Hogyan előzzem meg?
Kedves Gumidoki!
Sajna megszívtam, nem tudtam a fűrészfogasságról mint "problémáról", eddig. Az általam vásárolt használt kocsiba belehajtottam nyári gumival vagy 15000 km-t, nagyrészt úgy, hogy terheletlen volt. Most zúg bizoyos sebességtartományokban, kellemetlen. Ez fűrészfogasság az alapján amit itt olvastam az előttem levők problémái alapján. Egy gumist is kérdeztem, a felvázoltak alapján ő is rávágta, hogy ez lehet. Kérdésem lehet-e tenni valamit? Bár nem fűzök hozzá reményt. Szerintem kuka, és új abroncsok. Cseréljem a teljes garnitútrát? A jövőben hogy előzzem meg ezt? Csere a tengelyek közt? Forgásirányt lehet változtatni? Milyen gumigyártót ajánl? Olcsóbb, vagy kicsit jobb és drágább gumi? A guminyomást hogy szabályozzam, állítsam be, mivel melegen/melegebb időben kissé nő szerintem a nyomás?
Köszönöm:
Norbi
Kedves Norbi!
Minden bizonnyal valóban fűrészfogas kopásról van szó az Ön esetében is. Lehet azonban, hogy csak két abroncsát kell kicserélje, mivel ez a probléma leggyakrabban a hátul, terheletlenül futó kerekeken alakul ki. Megelőzni, illetve megjelenését kitolni a gyakori, 6-8000 km-enkénti első-hátsó kerékcserével lehet. A forgásirányt nem ajánlott megváltoztatni, ilyen futásteljesítmény után még nem forgásirányos mintázatnál sem. A nyomást is az autógyártó által ajánlott értékekre kell állítani. Vannak - forgásirányos nyíl alakú, széles és mély mintaelemekkel ellátott - mintázatok, amelyek hajlamosabbak a fűrészfogazódásra, ezeket érdemes elkerülni. Ennél sokkal többet sajnos nem tehet.
Üdv:
Gumidoki