Peres gumik, acél- és alufelnik

2007.06.06. 21:14

Előnyök, hátrányok?

Kedves Gumidoki!

Az alacsony peres gumikkal kapcsolatban és az acél/alu felnikkel kapcsolatban szeretném megkérdezni:

Az autótulajok és már a gyártók is sorra egyre inkább az alacsony peremű (peres), nagy felniméretű szgk. kerekek felé tendálnak. Mi ennek az oka, vagy ez csak divat? Én úgy gondolom az átlagos használathoz a hazai, különösen a fővárosi utakra ezek már szinte alkalmatlanok a rázós futás és a nagyobb sérülékenység miatt.

A felnivel kapcsolatban: miért cserélik le az emberek az olcsóbb és kevésbé sérülékeny acélfelniket? Ez is csak divat?

Szeretném ha leírná minkét verzió előnyeit és hátrányait.

Köszönöm:

Kukushka

Kedves Kukushka!

A gyártók azért szerelik egyre nagyobb számban gyárilag alufelnivel és peres abronccsal az autóikat, mert így nagyobb az autó stabilitása, jobban irányítható, a fékek is nagyobbak lehetnek és jobban hűlnek. E tendencia köszönhető annak a ténynek is, hogy az abroncsgyártók manapság már a ballonosabb abroncsokkal gyakorlatilag megegyező terhelhetőséggel állítanak elő peres, széles abroncsokat is. A peres méretek pedig a jobb minőségű utakkal ellátott és nálunk jóval nagyobb felvevőpiaccal bíró, tőlünk nyugatabbra fekvő országokban gond nélkül használhatók. Természetesen a divatnak és a könnyebb eladhatóságnak is nagy szerepe van a dologban, hiszen sokkal vonzóbb kinézettel bír egy szép könnyűfém-felnivel szerelt autó, mint egy lemezfelnis. Legtöbbször a kinézet motiválja a másodpiacon alufelnit vásárlókat is véleményem szerint.

Üdv:

Gumidoki