Sebességhatár javított gumival
Lassabban kell mennem?
Kedves Gumidoki!
Az alábbi, első keréken lévő gumi futófelületében egy 2-3 mm átmérőjű csavar okozott defektet (amíg a csavar benne volt, a nyomást tartotta a gumi, véletlenül vette észre a csavart egy autószerelő). A gumiszerelő szakszerűnek tűnő módon javította: kivette a csavart, a lyuk környékét valami dürzsölő célszerszámmal letisztította belülről, először folyékony ragasztót nyomott a lyukba, majd egy gumicsíkot húzott át rajta, végül belülről egy "sebtapasszal" leragasztotta (számla: 2500 Ft egy vidéki nagyvárosban).
Azóta mentem vele kb. 1500 km-t, benne 140-150 km/h-s autópályatempóval is, nyomáscsökkenés nincs. Feleségem viszont gyakran aggódik, hogy "defektes gumival száguldozok". A szerelőnél valóban elfelejtettem megkérdezni, hogy a javítás után ugyanúgy lehet-e menni vele, vagy lassabban kell. Ezt szeretném most Tőled megtudni: csökkenti-e a gumi biztonságos végsebességét egy ilyen defekt utáni javítás? A gumi: Pirelli P3000 Energy, 175/65R14 82 T, 2002-es évjárat, 2003 óta használom, kb. 50 ezer km-t futott.
Köszönöm:
Laser
Kedves Laser!
Ha az a javítás szakszerű technológiával és megfelelő anyagokkal történt (a leírásából egyébként ezt sejtem), akkor nem kell aggódnia. Ez nem egy nagyteljesítményű abroncs, így igazából nem kell kompromisszumokat kötni a használatakor, így javított állapotában sem. Egy eleve nagyobb sebességre készült abroncsnál más lenne a helyzet.
Egy dolgot javasolnék csak: biztos, ami biztos, ez a javított gumi legyen a hátsó tengelyen inkább, mint az elsőn!
Üdv:
Gumidoki