Clio Extreme, 185/55 R15 vagy 195/50 R14?
Megbízható, halk, esőben is stabil legyen
Kedves Gumidoki!
Sajnos a gyári Conti. Premium Contact gumijaim a 2003-as Clio II extreme-emen (185/55R15 gyári 15ös alufelnin, 1.4 16V 100Le) kissé viseletesek, 2002 14. heti gyártásúak és 70e km után mind a 4-en körben a legkülső árokban , amiben a kopásjelző is van, repedések húzódnak, teljesen körbeérve. Nem tudom, hogy ez mennyire súlyos, de a kornál fogva inkább új gumi vásárlását tervezném. Azonban a 185/55R15 3-6 ezer forinttal drágább (darabonként) ugyanazon gumi 195/50R15-nél, ezért az utóbbi mellett döntenék. Úgy néztem, hogy ez váltóméret, az eltérés 1,5%. 3 kérdésem lenne. Az első, hogy mennyire sűrgős a gumi cseréje. A második, hogy a szélesebb gumi tényleg megfelelő-e. És a harmadik, hogy az alábbi gumik közül melyiket javasolná (az áruk 11-15e között van, az árkülönbség nem számít): Pirelli P5000 drago, Barum Bravuris, Fulda Carat progresso, pirelli p6000, toyo cf1, yokohama c drive ac01, vredestein sportrac3, goodyear hydragrip, bridgestone turanza er300, pirelli p6.
Még a goodyear f1 gsd3 is szóba jöhet, mert 14e/db, csak úgy hallottam, hogy nagyon gyorsan elkopik. Egy nagyon megbízható, halk, gumit szeretnék, ami mind száraz úton mind esőben nagyon jó stabilitást garantál.
Köszönöm:
Gergő
Kedves Gergő!
A helyzet az, hogy a 185/55 R15 igazi váltómérete a 205/50 R15 lenne. A 195/50 R15 átmérőben kisebb ezeknél, de nagyon határesetként feltehető. Egy 70 ezret futott 6 éves abroncs már nyugodt szívvel lecserélhető. Látatlanban azonban nem tudom megmondani, hogy a rajtuk található repedések mennyire súlyosak...
A felsoroltak közül az ön szempontjai szerint a P6-ot, a Turanza E300-at, és esetleg a Sportrac3-at emelném ki.
Üdv:
Gumidoki