Mazda 626-ra 205/55 R15-ös gumi
A legdrágábbakat érdemes megvenni?
Kedves Gumidoki!
Van egy 1992 Mazda 626 2.0 benzines autóm. A gyári méret 195/65/R14, de én 205/55/R15 gumival vettem meg. Ez a könyve szerint és a Mérőmester programotok alapján is jó váltóméret. A nyári gumikat cserélném, mert épp hogy 2mm a profilmélységük és 2002 gyártásúak.
Tetszik ez a 205/55/r15 méret tehát ilyen gumit vennék, meg a könnyűfém felni is 15" méret. Több helyen érdeklődve mindenki mást ajánlott volt aki a legolcsóbbat volt aki a legdrágábbat. Azt nem szeretném, hogy többet érjen a 4 gumi az autón mint maga az autó, de ilyen 8ezer Ft-os gumit sem szeretnék, mert ezekből olcsóbbra jön ki 4 mint pl Michelin-ből 1. Gondolom pl a Michelin árában van egy kis márkanév is, de azért nem csak ez a különbség a két kategória között?
Gumisműhelyek az általuk forgalmazott gumit, a gumigyártók közül meg természetesen mindegyik a sajátját tartja a legjobbnak. Szóval Te véleményed tanácsod érdekelne Te mit javasolnál ár/érték arányt figyelembe véve? (Szempont lenne, a száraz és főleg a vizes tapadás, és az alacsony zajszint!) Ha ezt csak a legdrágább gumik tudják azt is megértem és elfogadom!
Köszönöm:
Kriszti
Kedves Kriszti!
A 205/55 R15 valóban tökéletes váltómérete a 195/65 R14-nek. 2 mm-es profilmélységnél és 6 éves kornál valóban időszerű az abroncsok cseréje. Nyilván gumi és gumi között nagy különbségek lehetnek, amit a termékek ára is tükröz.
Én azt mondom, hogy ebben az esetben is a legjobb kompromisszum egy neves gyártó jó minőségű és elfogadható árú másodmárkája. Ilyen pl. a Fulda Carat Progresso (GoodYear-csoport), a Kléber Dynaxer HP2 (Michelin-csoport) vagy a Uniroyal Rallye550 (Continental-csoport).
Üdv:
Gumidoki