Prémium, illetve másod- és harmadmárkák
Mi hozza ki a pluszt a gumiból?
Kedves Gumidoki!
Egy általánosabb kérdéssel fordulnék hozzád. Vannak első vonalbéli gyártók és szinte mindegyiknek egy másodmárkája. Pl. Michelin-Kléber, Conti-Uniroyal stb stb. Ezek között gyakran 50% vagy nagyobb az árkülönbség egy adott méreten belül. Az számomra nem kérdés, hogy egy Conti biztos jobb mint egy Uniroyal, de kérdésem hogy ennyivel kevesebbet tudnak a másodvonalbeli márkák mint amennyivel olcsóbbak?
Nagyon nagyon lesarkítva pl. a Klébernél azok a mérnökök dolgoznak akik nem voltak elég jók a Michelinhez, illetve fele annyi pénzből időböl, technikából fejlesztenek, dolgoznak?
Tudom nem egy egyszerű "fekete vagy fehér" kérdéskör ez, de Neked mi a véleményed? Ha az ár tegyük fel másodlagos, akkor egy Continental guminak van létjogosultsága egy "átlag egyszerű" hétköznapi autón, vagy csak egy felső kat. sportautó 150-es tempója hozza ki belőle azt a pluszt amimegkülönbözteti mondjuk a másodvonalbéli testvérétől az Uniroyaltól!
Köszönöm:
Tomi
Kedves Tomi!
Igaz ez a felállás, sőt van olyan gyártó, akinek több másodmárkája is megfér egymás mellett (Michelin - Kléber és BFGoodrich), sőt harmad- és negyedmárkák is vannak. Az egyértelmű, hogy a legújabb - és legdrágább - fejlesztéseket, technológiákat mindig a prémium márka kapja meg, a másod- és harmadvonalbeli termékek pedig az előző generációs tudással kaphatók.
A főmárkák és másodmárkák felépítése, mintázatkialakítása és anyagfelhasználása között tehát általában generációs különbségek vannak.
Ugyanakkor az is igaz, hogy egy átlagos teljesítményű és méretű autón - normál használat mellett - ezek a különbségek nem igazán jönnek ki, leginkább a hosszabb futásteljesítményben érhetők csak tetten. Ezért írom sokszor azt, hogy kisebb és közepes abroncsméretekben normál használatra legjobb választás egy erős gyártó másodmárkája lehet...
Üdv:
Gumidoki