Pirelli garancia
Kedves Gumidoktor!
Kb. 5-6 hónapja vásároltam párban 2 db új nyári Pirelli abroncsot. Most, hogy felraktam a már felnin lévő télieket, észrevettem, hogy a szintén felnin lévő egyik Pirellin az esővezető profilban(vájatban)van egy kb. 25-30 cm-es repedés. Visszavittem a gumishoz, ahol vettem és ahol felszerelték, jeleztem az észrevételem, mire azt mondták, visszavitetik a gumit, de nekem kell fizetni a szállítást, és a bevizsgálást is, akár az én hibámból származik a repedés, akár nem. Otthagytam, hogy vitessék el bevizsgálni.
Eltelt egy hét, hívnak, hogy ki kéne tölteni valamilyen nyomtatványt (gumi, autó adatai). Most itt tartunk, megyek és kitöltöm. A gumiban 5-6 ezer km van.
Kérdésem: meddig és milyen garancia van autógumikra, melyek azok a költségek, amiket nekem kell még állnom, miután kifizetek közel 20 ezer Ft-ot egy gumiért?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Levélíró!
Önnek nincs költsége semmi, a bejelentőt kell csak kitölteni, és a kereskedőnek beküldenie a Pirelli-központba. A Pirelli szakembere ennek nyomán bevizsgálja a kérdéses abroncsot. Ha műszaki szempontból garanciálisnak ítélik meg a gumit, akkor a Pirelli az amortizáció (kopás) mértékében megtéríti az Ön kárát. Ha a szakvélemény szerint nem garanciális az abroncs, Önnek lehetősége van a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez fordulni.
Üdv:
Gumidoki