Szétszakadt a gumi 180-nál
Kedves Gumidoktor!
Segítségedet kérném az alábbiakban. Vásároltam 4 db használt, de kifogástalan kinézetű Michelin Alpine Pilot téli gumit. Nem vagyok szakértő, de láttam már jó pár téli gumit, ennek ránézésre kifogástalan volt az állapota, látszott rajta, hogy max. 1-2 ezer kilométert mehettek vele. Most hétvégén az M3-ason 180-nál a jobb elsőben volt egy durrdefektem, amit hál’ istennek simán megúsztunk. A felni két peremén rajta maradtak a gumi foszlányai, illetve maga a gumi egy darabban simán kézzel levehető volt a felniről (vagyis a köpeny a felnin és maga a futófelület, ami leszakadt, bár egyben maradt).
Kérdésem az lenne, hogy ezt a szakadást okozhatta-e az, hogy berhelt volt a gumi előzőleg (egy barátom szerint ezt hívják futózott guminak, bár nem biztos benne), amiről nem tájékoztatott a gumis, vagy ez egy sima "megtörténhet" eset.
Másik kérdésem, hogy mivel az eset miatt a többi gumiban is elvesztettem a hitemet, volna-e esetleg lehetőség bevizsgálni őket, hogy rendben vannak-e, nincs-e bajuk.
Köszönöm:
E.
Kedves E!
Nagy sebességnél bekövetkező hirtelen nyomásvesztés következményeként mire álló helyzetbe kerül az autó, az abroncs oldalfala elnyíródik. Ez még nem jelenti azt, hogy futózott volt az abroncs. Lehet, hogy egy "egyszerű" defektről van szó. Látatlanban természetesen lehetetlen pontos diagnózist felállítani…
Az abroncsok bevizsgálását kérheti a Michelin hazai képviseleténél, de mivel használtan vette azokat, vélhetően nem fognak tudni garanciális szempontból foglalkozni az üggyel.
Nekem egyébként éppen az ilyen kérdőjeles esetek miatt vannak fenntartásaim a használt abroncsok vásárlásával kapcsolatban…
Üdv:
Gumidoki