Miért hideg abroncsnál?
Üdv Doki,
a múlt héten kérdeztem ugyenezt, de nyomát sem látom, ezért újraküldöm, hátha most célba ér.
1. Számos helyen olvasható, hogy a megfelelő nyomásértéket hideg gumiabroncsnál kell ellenőrizni.
De az autót ritkán használjuk álló helyzetben, és ha meg megyünk vele, akkor melegedni fog. Tehát a meleg a normál üzemi állapota. Akkor miért nem a felmelegedést követően kell a pontos nyomásértéket beállítani?
2. Mi a helyzet a nitrogéntöltettel? Mivel kevésbé hőtágul, ezért azt túl kell fújni?
Kedves Levélíró,
1. A "hideg állapotot" értse úgy, hogy nem 100 km autópályázás után állítsa be a nyomásértékeket. Ha elgurul a sarki benzinkútig, vagy gumisig, közel sem fogja elérni az abroncs az üzemi hőfokot, azaz nyugodtan beállítható benne az előírt nyomás.
2. A tiszta nitrogéngáz nyomása kevésbé változik hő hatására, mint a levegőé (aminek egyébként több mint háromnegyede eleve nitrogén). Igazából véleményem szerint nincs olyan előnye, ami miatt normál utcai gumiban érdemes legyen használni...
Üdv,
Gumidoki