Balesetveszélyes profilmélység

2013.04.29. 11:29

Tisztelt Gumidoktor!

Toyota Corolla (évjárat: 2008.)személygépkocsival rendelkezem, melyen még a gyári kiadott Dunlop márkájú 205/55 R16 méretű gumiabroncs van felszerelve. Az említett nyári gumikat a tegnapi napon szereltettem fel az egyik gumiszervizben. A szerelő véleménye szerint a gumiabroncs profilmélysége alacsony, ezért balesetveszélyes. Műszerrel megmértem az abroncsok profilmélységét több helyen is, a mélység mindenütt egységesen 7 mm. (Ezzel a gumival kb. 50-60 000 km-t tettem meg, mivel télen téli gumit használok.) Érdeklődni szeretnék, hogy az említett típusú és méretű gumiabroncsnak mekkora profilmélységgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy száraz és esős időben is biztonságosan lehessen közlekedni vele.

Válaszát tisztelettel megköszönöm.

Üdvözlettel: H. László

Kedves László,

Kezdem azzal, hogy a törvényileg előírt minimális profilmélység az 1,6 mm. Erre az értékre van "beállítva" az abroncsokon látható kopásjelző is. Azt azonban érdemes tudni, hogy egy ilyen méretkategóriájú abroncs biztonsági okokból történő cseréje olyan 3 mm-es "korában" javasolt. Nagyobb, szélesebb profilú abroncsoknál ez az érték 3,5 mm, míg a téligumiknál egységesen 4 mm. Ez a mintamélység kell ahhoz, hogy az abroncs szárazon, vizen, vagy akár felhordásos, piszkos útfelületen is biztonságosan tudja ellátni a feladatát.

A konkrét esethez visszatérve biztos, hogy jól mért? A gumisok nem szokták 7 mm-es gumira azt mondani, hogy balesetveszélyes. Azt is nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen mély legyen még a minta 50-60 ezer km megtétele után. Javaslom, nézzen ennek utána még egyszer!

Üdv,

Gumidoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.