Defektjavitó készlet helyett
T. Gumidoktor!
Több egymással összefüggő kérdésen lenne:
Olyan autót vettem, amiben nincs gyári pótkerék, csak defektjavító készlet. Azt olvastam, hogy ennek használata után uj gumit kell venni, mert nincs olyan gumis, aki kitakarítja, vállalja a plusz munkát. Ez viszont igen költséges lehet, mert így gyakorlatilag 2 gumit kell venni, hogy egyformán kopottak legyenek.
Ha ez így van, azt gondoltam, a csomagtartóba beteszek nyáron a téliből, télen a nyári gumiból egyet (méret azonos, felnin van) és azt teszem fel a szervizig, ha defekt van.
Itt viszont az a kérdésem, hogy mivel nem mindegy a forgásirány, csak 50 % esélyem van "eltalálni" hol lesz a defekt. Vagyis, rövid távra feltehetem-e a kereket ellenkező irányba is, amíg eljutok a szervizig?
Köszönettel.
Kedves Levélíró,
Igen, sajnos egyrészt a defektjavító készlet sok esetben szemfényvesztés, mert közel sem old meg minden defektet. Ha mégis, akkor is csak átmenetileg használható így az abroncs és a gumisok valóban "fáznak" az ilyen abroncs szerelésétől.
A pótkerekes ötlete jó! Sokan járnak el eképp. Rövid távon, főleg városi, max. országúti sebességtartományokban nincs olyan döntő jelentősége a forgásiránynak. Egyébként is a legmodernebb gumiknál már kifejezetten felhívják a gyártók a figyelmet arra a tényre, hogy a forgásirány bármikor megváltoztatható. Persze ez a nem forgásirányos mintázatokra igaz természetesen.
Én meg megsúgom önnek, hogy statisztikailag sokkal nagyobb eséllyel kapunk jobb oldalon defektet, tehát ha jobbos kereket tesz be pótnak, az a praktikusabb.
Üdv és B.Ú.É.K., Gumidoki