Porsche gumit a BMW-re?
Tisztelt Gumidoktor,
Segítséget szeretnék kérni, elveszek a gumis információk tengerében. Némi keresgélés után autómra (2006-os E90 325i) kinéztem a Michelin Pilot Sport PS2 N3 gumit. Ma reggel rendeltem volna, de rákerestem mit jelent az N3. Megtudtam, ezek külön a Porsche számára készült abroncsok. Elkezdtem keresni, hátha valakinek van vele tapasztalata. A bimmerpost.com-on találtam egy hozzászólót, aki ugyanígy BMW-re rakta volna, de a gumikereskedő azt mondta, N3 csak Porsche-ra. Hát írt egy levelet a Michelinnek, akik egy nap alatt válaszoltak: nem ajánlják, hogy hátra feltegye az adott gumit. Alternatívát se tudnak mondani. Kérdésem az lenne, ez mennyire reális, okozhat-e problémákat a későbbiekben, vagy nem kell foglalkozni vele?
Előre is köszönöm válaszát: Deák Gábor
Kedves Gábor,
Bonyolult kissé az ügy. Minden autón ugyanis a rá homologizált, azaz hosszú kísérletekkel, tesztekkel kifejlesztett abroncs fog a leghatékonyabban működni. Minél nagyobb teljesítményekről és kifinomultabb technikákról beszélünk, annál inkább igaz ez. Porschéra tehát nem tennék és javasolnék mást, mint N-es, Porsche-homológ abroncsot
A BMW-re is van szép számmal homologizált termék, ezek "csillag" (*) jelöléssel vannak ellátva. Nyilván lehet olyan helyzet, amikor nem találok homológ terméket az adott autóra. Ilyenkor - ha egyébként méretben, SI-ben, LI-ben - megfelel rá, felszerelhetem rá a más autóra kifejlesztett abroncsot. Akár a BMW-re a Porschéét.
Ám előjöhetnek kis százalékban olyan következmények, amiket az abroncsgyártó simán elutasít, mondván a terméküket nem a megfelelő autón használják. Ilyen következmény lehet: stabilitásgondok, zajos futás, rendellenes kopásképek, kis futásteljesítmény. Persze ezek nem törvényszerű, hogy előjönnek, de számításba kell venni az esélyét. Továbbá az autógyártó is elutasított már garanciát nem homológ abroncs használatára hivatkozva. Szóval ezeket kell megfontolni és dönteni.... nem egyszerű.
Üdv, Gumidoki