Nyári gumit a céges autóra
Tisztelt, Gumidoktor!
A céges autónk (BMW F10 520) új nyári abroncsának kiválasztásához szeretnék tanácsot-javaslatot kérni. Az előző (most még használatban lévő) gumiköpennyel sajnos nagyon mellényúltam, pedig alapos ember lévén, honi és külföldi abroncsteszteket olvasgattam, fórumoztam, érdeklődtem. Ezek után esett a választásom 2015-ben, a Dunlop Sport Maxx 245/45ZR18 (100Y)-re, ami normál használat mellet is, 40e km alatt TWI-ig kopott és már eredetileg is nagyon hangos volt. A Pirelli és a Continental termékein gondolkodom. Örülnék bármilyen hasznos tippnek, javaslatnak.
Előre is köszönöm, további jó munkát kívánok, üdvözlettel: Karesz
Kedves Karesz,
Sajnos rossz hírem van, ebben a teljesítmény-, tömeg- és méretkategóriában már illúzió 70 ezer km-es futásteljesítményeket elvárni az abroncsoktól. Egy ilyen 300 km/h feletti végsebességre képes, 18"-os defekttűrő abroncstól egy nyomatékos, sportos hangolású futóművel rendelkező autón nem rossz a 40 ezer km. Ilyen kaliberű járműveken nem kirívó, ha szezononként (~20-25 ezer km) új gumit szereltet fel a használója.
Persze márka és mintázatok között vannak szolgáltatásbeli különbségek, de olyat nem fog találni, ami futásteljesítményben lényegesen többet tud azonos használat mellett. Mindenképpen azt javaslom, hogy gyári, homológ abroncsot válasszon, mert ezek működnek együtt minden szempontból a legharmonikusabban az autóval. A Pirellinek és a Continak is van ilyen "csillagos" terméke. Ha pedig a valamivel nagyobb futásteljesítmény és a jobb komfort a cél, véleményem szerint a Cinturato P7 a szerencsésebb választás.
Üdv, Gumidoki