Körkörös repedés a gumin
Tisztelt Gumidoktor,
Mivel mindig csak újszerű, és tökéletes állapotban levő autókkal jártam, így hiába a 20 éves autós pályafutás, számomra új, ismeretlen jelenségbe ütköztem.
Édesapám a tv reklámok hatására új autót vett, így hozzám került az általa használt személygépkocsi. A gépkocsin 2016 43. hétben gyártott téli 4 évszakos "gumi" van, és ha jól értelmezem a dot számot 3,5 éves, nagyságrendileg 5-6000 km-t futott amióta megvan. (édesapám évi 3-400 km-t autózik, így néha elviszem a kocsiját megjáratni, így kb ennyire tippelek).
Az egy dolog, hogy olyan fenomenális ez a holland gyártmányú téli-nyári gumi, hogy elakadtam vele budapesti kis emelkedőn hóban pár éve, majd egy nyárigumis Astra végül arrébb húzott, ezzel egy pillanat alatt elhárította az általam képzett forgalmi akadályt a többi autós elől, de most, hogy nálam van a gépjármű feltűnt az, hogy körkörös repedések vannak a gumin. Nem csak egy gumin, hanem mind a négyen pontosan egyforma a repedésmintázat.
Az lenne a kérdésem, ez a gumi így használható? Nem igazán áll szándékomban feleslegesen költeni erre a járműre, tekintettel arra, hogy 18 éves és már 154 ezer km van benne, így az autó nemsokára hibákat fog produkálni és ahhoz képest, ahogy jártam már autószerelőkkel amikor elvittem az autómat "javíttatni", úgy gondolom, hogy Zách Dániel felháborítónak tűnő cikkei a nyugalom szigetéről szóló elbeszélések közé sorolható, így a gépkocsi meghibásodása esetén eladást fogok foganatosítani.
De addig is remélem, pár évet még használhatom a budapesti forgalomban, mint amolyan nyúzni való autó, de ezt, figyelembe véve a magam, és nem utolsósorban autóstársaim biztonságát, csak és kizárólag akkor járok repedt gumival, ha ezt egy szakember biztonságosnak ítéli meg.
Válaszát előre is köszönöm. Ferenc
Kedves Ferenc,
Egyrészt igen, a fotó alapján ez egy 2016. 43. hetében gyártott, azaz 3,5 éves abroncs.
Másrészt a képen látható repedés véleményem szerint is aggasztó.
Harmadrészt egy fotó alapján dőreség lenne állást foglalni, mert ez a repedés lehet felületi, de lehet mélyen a perem alá benyúló is, gyártási hibából adódó, vagy kiprovokált (pl. alacsony abroncsnyomás miatt) sérülés is. Így mindenképpen arra biztatom, hogy gumis szakszervizben a gumi(ka)t a felniről leszerelve minél hamarabb járjon a végére a dolognak!
Üdv, Gumidoki