Defekttűrő abroncs cserélhető-e normál abroncsra?
Tisztelt Gumidoktor!
Nemrég vásároltam egy 4 éves BMW 225xe-t. Az autón még jó állapotúak a gyárilag szerelt defekttűrő abroncsok, de jövőre, 5 éves korában szeretném cserélni a nyári és téli garnitúrát is. Mivel korábban, az előző autómon jó tapasztalataim voltak a Michelin Crossclimate+ 4 évszakos gumival az lenne a kérdésem, hogy ilyen normál (nem defekttűrő) gumiabroncsra cserélhetem-e a mostani gumikat?
Pótkeréknek a hibridrendszer helyigénye miatt nincs hely, de egy defektjavítókészletet beszereznék defekt esetére.
Előre is köszönöm válaszát, Jáksó Pál
Kedves Pál,
Olyan autóra, amelynek a futóműve, fékrendszere a merev szerkezetű és a hagyományosnál jóval nehezebb defekttűrő abroncsra van optimalizálva, negatív következmények nélkül sajnos nem szerelhet fel nem defekttűrő gumit.
Rendszeres tapasztalat ilyen esetekben a - sokszor ijesztő mértékű - instabilitás; a fékút megnő, az autó úszik, kígyózik az úton, fura vibrációk jelentkezhetnek. Arról nem beszélve, hogy ez a felállás nem műszaki vizsga kompatibilis. Egyszóval nem javaslom a nem defekttűrő abroncsok használatát ezen az autón.
A jó hír az, hogy létezik defekttűrő négyévszakos mintázat a 225xe méretében, a GoodYear Vector4seasons "személyében". A Pirellinek is van ugyan P7 Cinturato AS mintázata 225/45 R18-ban defekttűrő kivitelben, de az inkább az USA piac igényei szerint készült allseason abroncs, nem az európai elvárásoknak megfelelő, 'igazi' négyévszakos.
Üdv, Gumidoki