Defekttűrő vagy javítókészlet?
Tisztelt Gumidoktor!
Nem találok egyértelmű információt azzal kapcsolatban, hogy kell-e defekttűrő abroncs az autómra (VW Sharan 7N, 2011. 125 kW, 7 személyes). Néhány webáruházban típus szerinti keresésnél csak a méretet veszik figyelembe (205/60 R16), van, ahol erősített és defekttűrő gumit ajánlanak. A kézikönyve defekttűrőt VAGY defektjavító készletet ajánl. A súlyindexre itt nem tér ki. A régebbinek (7M, ‘99) a tanksapkánál ki volt írva minden adat, ennek csak a méretek. Olvastam rosszakat a defekttűrő “merevségéről”, ezért tartok tőle. Tudna-e ebben segíteni vagy megmondani, hol tudnék rákérdezni?
Köszönettel Tálos József
Kedves József,
Az ön autójára gyárilag soha nem szereltek defekttűrő abroncsokat, ön se tegye!
Az ön autójára, a '11-es, 125kW-os 2.0 TDI Sharanra gyárilag 205/60 R16TL 96H XL méretű, hagyományos kivitelű, de emelt terhelhetőségű abroncs való, semmiképpen nem defekttűrő.
Nem tudom, hogy a kézikönyv valóban defekttűrő abroncsot ajánl-e, vagy a VW-csoport autóin gyakran használt seallel (defekttömítő gél, ami egy teljesen normál szerkezetű abroncs belsejébe, a légzáróra van felhordva) ellátott gumit. Ezt az abroncsgyártók eltérően nevezték el; a Continentalnál Conti Seal, a Pirellinél Seal Inside, a Hankooknál Seal Guard a neve. Ilyen abroncs valóban nyugodtan használható az adott autóhoz, de ez nem defekttűrő, hanem bizonyos fokig és körülmények között - mondjuk úgy - defektjavító termék.
Üdv, Gumidoki