13-as acélfelni helyett 14-es alufelni. Lehet?
Jó napot kívánok!
Egy 1996-os Mitsubishi Lancerre (1.3-as motor, CK1-es VI-os széria) szeretnék alufelnit venni. Jelenleg acélfelnim van.
A gyári mérete (jelenleg ilyet használok, és a téli gumi ezen is maradna) 4x100, 5jx13, ET46. 175/70 r13as gyári méretű gumikkal.
Néztem alufelnit hozzá, egy 4x100, 6jx14, ET 38-ast. Erre 175/65 r14-es vagy 185/60 r14-es gumit raknék. A felni belseje 5 mm-rel beljebb, külseje 21 mm-rel kijjebb kerülne. Problémás lenne ez az eltérés? Előre is köszönöm a választ
Üdvözlettel Attila
Kedves Attila,
Jók a számításai, minden úgy igaz, ahogy írja. Én azt gondolom, látva a volt/lesz méreteket, hogy még épp tolerálhatóak az autó és futóműve számára ezek az eltérések. Az 5 mm "befelé" biztos, hogy nem okoz gondot, a 21 mm a sárvédő miatt kicsit neccesebb, de szerintem ez is elfér.
Gumiméretben viszont egyértelműen a 185/60 R14-et javaslom! Egyrészt ez tökéletes a 6" széles felnire, másrészt a legjobb 14"-os váltómérete a 175/70 R13-nak, végül nem utolsó sorban a gyári mérete is ez az autónak.
Én tehát azt mondom, hajrá! :o) Üdv, Gumidoki