A használt gumi vásárlás veszélyei

2023.07.02. 12:07

Tisztelt Gumidoki!

Nemrég vettem egy garnitúra használt, de gyakorlatilag új állapotú (2 éve gyártott, 2000 km-t futott) prémium kategóriájú gumiabroncsot. Sajnos a vásárláskor nem vettem észre két hibát: az egyik abroncs kukaccal javítva volt, egy másiknál pedig a pereméből hiányzik egy kb. 3x1 centis darab. A kérdésem az, hogy érdemes-e a "kukacos" gumit a biztonság kedvéért tapasszal is megjavíttatni, illetve javítható-e a sérült peremű gumi? Ha nem javítható, akkor mivel az abroncsok gyakorlatilag kopásmentesek, pótolhatom egy ugyanilyen új gumival?

Előre is köszönöm a választ, üdv: István

Kedves István!

Pl. azért is zsákbamacska a használt abroncs vásárlása, amit ön is leírt. Nagyon körültekintőnek kell lenni, illetve felnire szerelve is meg kellene őket vizsgálni vásárlás előtt, és még akkor sem lehetünk 100 százalékig biztosak a választásunkban.

De hogy a konkrét gumikról is beszéljünk, a kukacos defektjavítás a legkevésbé sem nevezhető szakszerűnek, a peremből hiányzó nagyobb darabok pedig szintén nem hangzanak túl jól. Ugyanis ott, főleg terhelés alatt, ahogy "tornászik" a gumi a felniperemen, simán elszökhet a levegő, azaz balesetveszélyes. A kukacos abroncs talán menthető, de akkor sem lesz teljes értékű. Arról nem is beszélve, hogy a defekt nyomán vajon futott-e, és ha igen mennyit kevés nyomással, le van-e gyalogolva? Mert ha igen, akkor kuka.

Szóval rossz esetben valójában csak 2 darab használható gumit vásárolt, jobb esetben 3 darabot. Ezekhez természetesen mellé rakható az új, ha valóban újszerűek ezek. Persze kérdés a koruk is, mert egy - mondjuk - 6 éve gyártott újszerű abroncs viselkedése már kimutathatóan különbözhet egy frissen a szalagról lejött vadiújétól.

Üdv, Gumidoki