Miért kétmillió?
Tisztelt Hiteldoktor!
Két éve vásároltam egy autót, amelyre 1 650 000 Ft hitelt vettem fel. Kocsit akarok váltani, ezért úgy döntöttem, hogy kiváltom az autót, azonban a bank több mint 2 millió forintot kérne, ha most lezárnám a hitelt. Ezt nem egészen értem, hiszen a hátralévő tőketartozás 1 555 000 Ft jelenleg, amihez hozzáadódik az árfolyamkülönbségből eredő 300 000 Ft (a hitel fix havidíjas, nyolc évre vettem fel). Ezek szerint a bank a hitel lezárására még felszámol 150 000 Ft-ot? A másik kérdésem az, hogy a hitelt két éve fizetem havi 28 000 Ft-tal, amiből 25 000 a kamat, a fennmaradó 3000 ft a tőketörlesztés. Tehát nagyjából befizettem már 650 eft-ot. Ebből, ugye, a kamattörlesztés kb. 550 000 Ft körül van. Ez, gondolom, a hitel teljes időszakára szóló kamatnak a törlesztése. Törvényes-e, hogy a bank olyan kamatot is elszámoljon, ami a két éven túli időszakra szól?
Várom válaszát.
Köszönettel:
Rita
Kedves Rita!
Amennyiben lezárási ajánlatot kér a finanszírozótól, az ajánlat tételesen tartalmaz minden olyan fizetendő összeget, ami a teljes tartozás része. Így Ön egy írásos ajánlat alapján pontos képet kaphat arról, miből tevődik össze a több mint 2 millió forint. Javasoljuk tehát, hogy a lezárásra vonatkozó kalkulációt írásban is kérje meg az ügyfélszolgálattól.
Általánosságban elmondható, hogy a finanszírozók - a jogszabályi kereteken belül - a szerződés futamidő lejárta előtti lezárásáért módosítási díjat számolnak fel. Ez legtöbbször a fennálló tartozás (plusz esetenként a tőkére eső árfolyam-különbözet) százalékos arányában kerül megállapításra. Az Önre vonatkozó díj mértékéről a finanszírozó ügyfélszolgálatán, vagy a hirdetményben közzétett Díjjegyzékből tájékozódhat. A hirdetmények a finanszírozók honlapján is megtekinthetők.
Második kérdésére egyértelműen az a válasz, hogy a hitel után csak annak lezárásig számolható fel ügyleti kamat. A szerződés feltételei pontosan rendelkeznek a kamatszámítás módjáról. Az az általános kamatszámítás elv, hogy a havi törlesztőrészletekben az aktuálisan még meg nem fizetett tőketartozásra számolják ki a 28-30-31 (naptári napok száma) napra eső kamatot. A futamidő elején a fennálló tőketartozás nagy, ezért a törlesztő részletekben megfizetendő kamat aránya is nagyobb. Egyenletes ütemezésű szerződés esetén ez az arány a tőke fokozatos csökkenésével, a futamidő előrehaladtával folyamatos javul.
Természetesen a szerződés tartalmazhat egyedi kamatszámítás-elveket. Javasoljuk, hogy a szerződési feltételekben tájékozódjon az Önre érvényes paraméterekről. Ha eltérést talál, írásos panaszával keresse meg a finanszírozót.
Tisztelettel:
Hiteldoktor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
