Nem adják ki a hitelt lezáró papírt

2012.11.15. 10:54

Üdvözlöm!

Érdeklődnék, mit tudnék tenni, ha a hitelem lejárt es a kocsim törzskönyvét valamint a hitelt lezáró iratot nem hajlandóak kiküldeni.

Három hónapja fizettem be az utolsó havi törlesztőt, minden hónapban határidon belül fizettem. Írtam a banknak egy érdeklődő e-mailt, melyre azt a választ kaptam, hogy nem adnak információt számomra, az autó tulajdonosának, es a hitel felvevőjének, pedig szerződés számtól kezdve minden infót eljuttattam. Mit tehetek, esetleg forduljak a rendőrséghez es tegyek feljelentést, ugyanis nincs ügyfélfogadó irodájuk, ahova bemehetnek....

Segítséget köszönöm Krisztina

Kedves Krisztina,

a szerződés lejártával, ha az ügyfél minden fizetési kötelezettségének eleget tett, a finanszírozó Önnek eljuttatja az ezt igazoló dokumentumot és kiadja a jármű törzskönyvét. A történtekkel kapcsolatban a következőket tudjuk elképzelni:
- deviza alapú szerződéseknél az árfolyam-különbözet elszámolásmódjától függően az utolsó havi részlet vagy az utolsó (hosszabb) időszak árfolyam-különbözetének elszámolása még esedékes lehet, de erről a finanszírozó részletes, írásos értesítőt szokott küldeni;
- előfordul, hogy a finanszírozó a futamidő végén kéri az ügyféltől a teljes futamidő alatt összegyűlt késedelmi kamatot, de erről is értesítést kellett volna, hogy kapjon;
- az Ön és a finanszírozó közötti jogviszonyban lehet, hogy az e-mail nem minősül hivatalos megkeresésnek, és válasz e-mailjükben ezért nem adtak felvilágosítást (ez az Ön személyes adatait védi, hogy ismeretlen e-mail címről küldött levéllel senki ne szerezhessen az Ön szerződésére vonatkozó információkat), de válaszképpen tájékoztathatták volna Önt postai úton, a szerződéséhez megadott levelezési (állandó) címen.

Ha egyik eset sem áll fenn, javasoljuk, hogy küldjön újabb e-mailt, tértivevényes postai levelet, valamint próbálja meg telefonon elérni a céget. A cégnek lehetőséget kell biztosítania személyes ügyfélfogadásra.

Ha rövid időn belül nem jár sikerrel, forduljon panaszával írásban a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez.

Ez az eset is felhívja a figyelmet arra, hogy a finanszírozó választásánál fontos szempont lehet a finanszírozó háttere, elérhetősége, az ügyfélszolgálati szolgáltatás minősége és a kapcsolattartás lehetséges módjai (pl. személyesen, telefon, ügyfélkapu, e-mail).

Üdvözlettel

Hiteldoktor