Elszállt a generátor
Beszereltem az autóba egy erősítőt. Nagyon jól szól, de amikor beindítom a motort, pattan egyet, és utána hangosan fütyül. Lehet, hogy rossz a generátorom?
Át kéne nézni a rendszert. Először, hogy a felhasznált kábelek megfelelőek-e az autós használatra. Azután, hogy megfelelő helyen húzta-e el a kábeleket, nincs-e nagyon hosszan mellette a töltőkábel. Ellenőrizni kell a testpontokat, főleg az erősítőnél. Sokszor szokták a biztonsági öv csavarjához vagy az üléscsavarhoz testelni az erősítőt, de az általában nem ad jó kontaktust. A hiba leírásából a legvalószínűbb, hogy a rádió RCA kimenetének negatív pontja szállt el.
Ezt okozhatja az erősítő testelésének hibája, vagy a beszerelés során hamarabb tetted be a főbiztosítékot, minthogy letestelted volna az erősítőt. Amikor eltűnik az erősítő testje és bekapcsolod a rádiót, akkor az erősítő áramköre csak a rádió RCA kimenetén keresztül tud záródni. Ez viszont nem erre lett tervezve és a rádióba csak egy fólia van, illetve sok esetben biztosítva van és elég a biztosítéka. Ellenőrizni úgy tudod, hogy egy kábellel összekötöd az RCA negatív pontjait és letesteled a rádióhoz. Ha megszűnik a zavar, akkor a rádiód hibásodott meg. Hozd el, megjavítjuk. Azért gondolom, hogy ez a hiba, mert bekapcsoláskor pattan. A rádióban, hogy a bekapcsoláskor, illetve a gombok nyomkodásakor ne pattanjon, van egy némító tranzisztor.
Ez a hangkimenet meleg pontját a testhez zárja amikor bekapcsolod a rádiót, vagy megnyomsz egy gombot. Mivel megszűnt a hangkimenet testje, ezért nincs mihez képest lezárnia, tehát pattan. Persze van rengeteg ok, ami ilyen hibajelenséget okozhat, de ezt tartom valószínűnek. A hibát mindig meg kell keresni és orvosolni, nincs rá „csodazavarszűrő”, ráadásul a zavarszűrők nagy mértékben rontják a hangminőséget.