Védelem az Astrának

november 14., 16:45 Módosítva: 2018-11-15 17:43
0

Tisztelt Kütyüdoktor!

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen típusú védelmi rendszert ajánlana szívesebben 2014-es Gtc Astrába? Az egyik a Blue16, a másik a Cerberos, amelyeket kinéztem. Mit kell ezekről tudni? Melyik a megbízhatóbb?

Tudna ajánlani esetleg egy jobb megoldást? Egyáltalán szükséges egy ilyen komplex rendszer vagy elegendő egy egyszerűbb központi zár és motortér zár egy riasztóval? Mindenképpen fontosnak tartanék egy RFID kártyás központi zár nyitást és indításgátlás feloldást. Válaszát előre is köszönöm!

Tisztelettel! T. Gyula

Nem ismerem a Cerberos rendszert, azaz mi nem szereljük, így nincs róla tapasztalatom. A Blue16 kiváló védelmi rendszer, ezt szereljük, bízunk benne. A motortér zárat nagyon sokan szerelik, de sok esetben indokolatlan a használata. Csak akkor van értelme motortér zárat alkalmazni, ha a védelmi rendszer „lelke” a motortérben van elrejtve.

Ha a Blue16-ot vesszük alapul, a rendszer központja a motortérbe szerelendő és a motor blokkolásait is ott kell kötni, így van értelme rázárni a motorteret, még egy akadályt képezni egy esetleges eltulajdonítási kísérletnek.

Ha egy egyszerű autóriasztót vagy immobilisert veszünk alapul, az az utastérbe van szerelve, blokkolása is ott van bekötve, így a motortér zárnak nincs semmi biztonsági szerepe. Az RFID általában kényelmi funkciót takar az autóriasztók és immobiliserek között.

Ha a Blue16-ot választja, tudnia kell, hogy a kódkulcs nem közelítőkártya, azt oda kell érinteni a szélvédőn elhelyezett vevőrészhez, ami felfogható kényelmetlen mozdulatnak, de mi inkább biztonságos megoldásnak ítéljük.

Egy védelmi rendszer kiválasztásánál a legnagyobb kiépítéssel nem lehet hibázni, de van, hogy az autóhasználati szokások nem kívánják a teljes körű kiépítést, elegendő egy szinttel lejjebb keresgetni.

Üdvözlettel, kütyüdoki – www.duett.hu

  • Hogyan szóljon szépen a noname rádióm?

    október 29., 12:29 Módosítva: 2018-10-30 17:39
    66

    Tiszteletem!

    Van egy VW Polom, és vettem bele egy új rádiót, ami 2 csatornás. Az előző 4 volt, de azon is 2 volt csak használva, viszont jobban szólt. Egy DEH-602-es 4X50W autórádióról van szó (sanszos, hogy "noname"). 1-es hangerőn már egyből hangos, de utána kb. 15-ös hangerőtől emelkedik csak.

    A kérdésem az lenne, hogy ha szeretném, hogy szépen szóljon és a mélyet is kiadja hátul, mindenképp kell egy erősítőt vennem? Előre is köszönöm a válaszát.

    A DEH 602 egy kínai hamisítványa a Pioneer rádiónak. Megjelenésében, csomagolásában, színeiben utánozza, de belseje csak egy silány izét rejt. Két kimenettel rendelkező rádiót harminc éve nem gyárt senki, ez már arra utal, hogy nem az, aminek látszik.

    Ma már minden autórádió szépen szól, egy Pioneer vagy Kenwood belépő modell 20 000 Ft alatti áron megvásárolható, három év garanciával és USB csatlakozási lehetőséggel. Nem kell erősítő és egyéb kiegészítő ahhoz, hogy a zene élvezhetően megszólaljon az autóban, csak egy vagy két pár hangszó és egy autórádió. Az említett DEH 602-vel nincs mit kezdeni, valamelyik szekrény mélyének lesz dísze.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Hogyan javítsam a fűtőszálat?

    október 14., 11:37 Módosítva: 2018-11-08 11:25
    0

    Tisztelt Kütyüdoki!

    Suzuki Swiftem 2006-s évjáratú. Az autó hátsó szélvédőjénél található fűtőszál csatlakozó mindegyik oldalon lóg. Az, ami a szélvédőhöz fekszik fel. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e ragasztani a csatlakozót a 2006-s Swift hátsó szélvédőjéhez, ahová eredetileg is tartozott?

    Üdvözlettel: Tamás

    Szélvédőjavítóra bíznám a dolgot. Van speciális ragasztó, amivel a csatlakozó rögzíthető, ez nem csak ragaszt, de önmagában vezeti is az áramot.

    Lehet vásárolni, de a kiszerelés nagyobb, mint amennyi egy autóhoz szükséges, így gazdaságosabb, ha a szélvédőjavító rutinos kézzel felragasztja.

    Nem szabad egyéb ragasztót használni ide sem, ahogy a leszakadt visszapillantóhoz sem. Az üveggel azonos hőtágulású ragasztót kell használni, egyéb esetben a ragasztó eltöri a szélvédőt, ami lehet meglepő, de ettől még igaz.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Wifis tolatókamerát szabad?

    szeptember 28., 10:43 Módosítva: 2018-10-15 07:26
    83

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Utólag beszerelt Kínából rendelt wifis tolatókamerának mennyire van létjogosultsága? Biztonsággal használható? Mit tudnak ezek minőségileg? Válaszát előre is köszönöm.

    Tisztelettel, Gábor

    A vezeték nélküli megoldás azzal kecsegtet, hogy nem kell előre húzni a kamera vezetékét, így könnyű a beépítés. Sajnos ez a legegyszerűbb. A kamera elhelyezése, bekötése a nehéz, nem a kábel elvezetése, így nem nyertünk semmit.

    Amit kapunk, az nem jó, ugyanis a rendszer jelátvitele lassú, emiatt egy komoly késleltetéssel jelenik meg a tolatókamera képe, ami tolatásnál igen nagy probléma. A vezetékes megoldás kiváló képminőséget és valós idejű képet ad, nem szabad mást választani.

    Vezeték nélküli megoldást talán egy lószállító utánfutó belső terében tudok elképzelni, ami csak az állat viselkedését figyeli és az utánfutó miatt a kábelezés nehézségét oldja meg.

    Ilyen megoldást használ a Dometic is, akik ipari rendszereket gyártanak, de csak raktérfigyeléshez alkalmazzák a vezeték nélküli megoldást. Az eddig látott kínai szettek egyébként nem adtak el az autó elejéig, zavart szedtek össze és elveszítették a képet. Egyáltalán nem ajánlom használatát.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Ledes fényhíd utólag

    szeptember 21., 13:20 Módosítva: 2018-10-28 10:59
    85

    Kedves Kütyüdoktor!

    Sajnos nem találtam eddig pontos választ, ezért Önhöz fordulnék. Szeretnék jobban látni a sötétben. Mivel közeleg a tél és rövidülnek a nappalok, én pedig esténként többet járok autóval, (nem egyszer a Bakony vaddal teletűzdelt kanyargós ösvényein) ismét felmerült bennem egy probléma. Adott egy 2003-as Citroën Berlingo, aminek a lámpája nem elég erős számomra. Szeretném jobban látni a vadakat.

    Próbáltam már emelt fényerejű izzókat is a H4 foglalatban, de ezek sem kielégítőek. Mivel a kamionokon is sokszor látok extra fényszórókat, amik csak reflektor esetén működnek, így úgy gondolom, ha ott járható ez az út, akkor itt is "kicsiben". Kicsit kutakodva a témában rátaláltam a led fényhidakra, és ezek közül némelyik E9-es minősítéssel is ellátott. Természetesen ezt úgy köttetném be, hogy csak távolsági fényszóró bekapcsolása esetén működne. Egy darab kb 80 centis fényhíd pont elférne a két lámpatest között.

    Kérdésem pedig arra irányul, hogy egy ilyen minősítési jelzéssel ellátott fényhíd beszerelésének van e hivatalos módja? Ha igen mi ennek a menete? Ha nincs erre mód, de nem közúton használnám, majd ismét visszatérek a közútra, és csak rajta van az autón, de nincs bekapcsolva, azzal is jogszabályt sértek? (Offroad-os autókból kiindulva) Előre is köszönöm a segítségét!

    Üdvözlettel: Tamás

    KÖHÉM rendelet

    (5) Előre piros, hátra fehér fényt - a hátrameneti lámpa, a munkahelymegvilágító lámpa, taxi vészjelző lámpája, továbbá a jármű belső világítására szolgáló lámpa kivételével - világító és fényjelző berendezés nem bocsáthat ki és nem verhet vissza.

    51. § Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

    Olyan lámpával, amely az álló jármű körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresőlámpát is) minden járművet fel szabad szerelni.

    Menet közben, közúton nem lehet semmiféle kiegészítő lámpát használni, de felszerelni lehet és ha fel van szerelve, annak működnie kell, egy külön kapcsolóról.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Rendes rádiót szeretnék az Astrába

    szeptember 13., 10:35 Módosítva: 2018-09-18 07:18
    80

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    4 éve vettem egy 2004-es Opel Astra H 1.6 XEP hatchback-et, azóta nem sikerült rendes megoldást találnom a rádió kiváltására. Szükségem van a fedélzeti számítógép kezelhetőségére, amit a gyári rádió gombjaival tudok csak megoldani multikormány hiányában.

    Jelenleg egy CD30 MP3 típusú gyári rádió van benne, amivel ez idő alatt sem tudtam megbarátkozni. Vidéken lakom, szinte semmilyen rádióadást nem képes tisztán fogni, BP-en tökéletes a rádióvétel,az antenna hibát teljességgel kizárnám, nem recseg csak gyenge a rádió vétele (másik rádióval tökéletes volt a rádióvétel).

    FM transzmitter az alapzaja miatt nem tetszik. MP3-as zenéket alkalmanként mikrolaggokkal szaggatja éppen a ritmus ütemében, ami nagyon idegesítő (tömörítés függő, 256kbps-os zene már a határait feszegeti). Lett bele forrasztva aux bemenet árnyékolt kábellel és a jack aljzat a kézifék alatti takaró műanyagba lett elhelyezve esztétikusan, hogy az majd milyen jó lesz, de az is recseg ha telefont vagy mp3 lejátszót dugok bele, főleg úthibákba hajtva.

    Rég kidobtam volna ezt a rettenetet, de nem tudok mit beszerelni a helyére. Az eddigi autóimba mindig sikerült igényes hifit szerelnem, de ez a CAN-Bus kifog rajtam. Kínai noname rádiókat nézegettem, mind 100 ezer Ft és afölött van árban, esetleg tudna valami megoldást nekem javasolni ennél olcsóbban? Tisztelettel várom mielőbbi válaszát!

    Üdvözlettel: Pali

    A kínai kínálatról lebeszélem, nincs köztük jó, csak problémát venne a nyakába, ráadásul a gyári rádió és az autó számítógépe közötti kezelést az sem valósítja meg.

    Ha erről lemond, akkor kiváló rádiókat választhat a Kenwood vagy Pioneer kínálatából. 80 000Ft alatt Bluetooth kompatibilis, USB-s, nagy kijelzős fejegységet választhat, aminek a hangminősége és dinamikája is kápráztató. Az elmúlt két-három évben mindkét gyártó előrukkolt a régen 200 000 Ft-os kategóriába tartozó készülékek 80 000 Ft-os kistestvérével és nem vettek ki belőle sem szolgáltatást, sem minőséget.

    A gyári computerrel nem kommunikálnak, amiből a legkellemetlenebb a gyári óra beállítása. Egy ismerősöm amolyan magyar emberes trükköt eszelt ki. Ha lemerül az akkumulátor és emiatt be kell állítani az órát, nem teszi vissza a gyári rádiót, az nagymunka, éjfélkor leveszi az akkumulátorsarut és visszateszi, mert akkor nulláról indul az óra.

    Ha rádiót cserél, a rádió árán felül költeni kell egy illesztő keretre, ami a gyári helyet a szabványhoz illeszti, ez 5-8 000 Ft, valamint egy antenna tápfeladóra, 9900 Ft és kormányillesztő adapterre, ha van a kormányon rádiókezelő gomb és azt szeretné megtartani. Sajnos a modul elég drága, kb. 23 000 Ft, ha CAN-bus-os.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    A rádióvétel megszűnik lakott területen kívül

    szeptember 4., 10:31 Módosítva: 2018-09-10 06:37
    3

    Kedves Kötyüdoktor!

    Ford Fiesta 1.4 típus, 2012-es modellről van szó, amikor is lakott területen kívülre érek a rádióvétel teljesen megszűnik mindegy egyes sávban és csak sistergő hangja van a rádiónak. Lakott területen belül minden rendben van és van vétel. Mivel orvosolható a probléma?

    Köszönöm szépen a segítségét!

    Ellenőrizni kell a rádiót és az antennát. Kapcsolja a rádiót középhullámra. Ha csönd van, akkor rossz az antenna, ha van vétel, akkor jó. A középhullámon antenna nélkül nem fogható adó, így ez a legegyszerűbb ellenőrzés.

    Ha nincs vétel, ki kell venni a rádiót és a rádió antenna csatlakozójába bedugni egy kb. félméteres vezetéket. Ha van vétel, rossz az antenna, de jó a rádió, ha nincs, akkor a rádió a hibás.

    Antennahiba esetén meg kell mérni a kábelét, ami lehet szakadt, lehet kontakthibás, esetenként zárlatos. Ellenőrizni kell az antenna felfogató pontját, mert ott kialakulhat kontakthiba, ami jelentősen rontja a vételt.

    Ki kell venni az antennát a helyéről, megcsiszolni a felfogató csavar alatti részt és visszatenni stabilan. Rádióhiba esetén nincs mit tenni, el kell vinni szervizbe, otthon nézegetni nincs értelme, ehhez szakember szükséges. Természetesen ismerni kell azt a környezetet ahol rádiózunk. Sajnos vannak olyan vidékek, területek, ahol 2018-ban sincs lefedettsége a rádióadásnak, de ezt tudja, aki ott lakik.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Klíma utólag?

    augusztus 23., 16:55 Módosítva: 2018-09-21 06:43
    56

    Szép napot!

    Adott egy Volkswagen Polo III 1.4 TDi 1999-es gyártású autó amiben nincs klíma, de ha jól tudom, ebből a típusból van klímás is. Az lenne a kérdés, hogy a klímás változatú Polo klímáját milyen bonyolult átszerelni a klíma nélkülibe? (Megvalósítható?)

    Válaszodat előre is köszönöm!

    Lehetséges, erre szakosodtak szervizek, mindenképpen rájuk kell bízni, mert bonyolult munka. Tapasztalat szerint az után gyártott klíma jól működik, de elég költséges.

    A bontott klímát nem ajánlom, mert alkatrészének összeszedése szakértelmet és típus ismeretet kíván, biztosan kell tudni, hogy valóban azonos motorról származik - a csövek hossza, a felfogatási pontok, a mérete.

    A donorból szakembernek kell kiszerelnie, mert a legminimálisabb szennyeződés, ami bekerülhet a rendszerbe tönkreteszi azt. A bontott klímáról biztosan tudni kell, hogy működőképes, hiszen egy hibás kompresszor több mint százezer forintos problémát jelentene, de egy elhasználódott hőcserélő is igen komoly befektetés. Lehet utólag klímát szerelni egy autóba, de nagyon körül kell járni a kérdést, mert az esetek többségében olcsóbb lecserélni az autót, mint tuningolni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Feszültségpara a Twingóban

    augusztus 6., 14:31 Módosítva: 2018-08-24 16:43
    0

    Kedves kütyüdoki!

    Valamiért minden indításnál újraindul az autómon az óra és a km-mérő, illetve nem működik a rádió és már nem sípol amikor rajtafelejtem a világítást. Ezek egy időben elromlottak. Mi lehet a probléma? Biztosítékokat ellenőriztem.

    Próbáltam másik rádiót, az tökéletesen működött, és a nem működő rádió is működött másik autóban.

    Az autó: Renault Twingo. 2001-es evjarat, 1.2 benzin.

    Kedves Kérdező!

    Meg kell mérni, hogy például a rádiónál az indítás pillanatában mennyit esik a feszültség. Ezt csak analóg műszerrel lehet ellenőrizni, a digitális műszer mintavétele miatt nem mutat pontos értéket. A hiba oka lehet kontakthiba, lehet az akkumulátor vagy az önindító öregedése. Ha a feszültség 11V alá esik, az elektronikák már nem feltétlenül díjazzák ezt, működésükben hiba léphet fel.

    Az öreg akkumulátor nem tud akkora energiát szolgáltatni, mint egy önindító elvárná, az autó még beindul, de egy időpillanatra nagyon leesik a feszültség, amitől nullázódnak az elektronikák, amik nem kapják meg a megfelelő tápfeszültséget, ezt pedig a rádión és az órán tapasztaljuk.

    Ha az önindító elhasználódott, akkor az indításkor olyan nagy áramfelvétellel rendelkezik, amit egy jó akkumulátor sem tud biztosítani, ilyenkor el kell vinni felújítani, ami nem egy hatalmas költség.

    Lehet kontakthiba is. Általában az akkumulátor sarujánál vagy az akkumulátor testvezetékénél szokott előfordulni. A sarukat meg kell tisztítani és ellenőrizni a biztos kapcsolatot. Az akkumulátor negatív kábele az autó karosszériájára, majd a motorra van kötve. Ha itt, kis átmeneti ellenállás keletkezik, az nagy áramfelvételnél, mint az indítás, nagy feszültségesést produkál. Ez úgy mérhető, hogy az akkumulátor negatív kivezetése és a motor fémrésze, illetve a karosszéria fémrésze között feszültséget kell mérni az indítás pillanatában. Ha ez az érték 2-3V fölött van, akkor újra kell értékelni a gyári csatlakozást, mert valamelyik csatlakozásnál átmeneti ellenállás alakult ki, amin esik a feszültség, hiszen korlátozza az áramot.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Rejtélyes akkumulátorlemerülés a Mondeónál

    július 31., 14:20 Módosítva: 2018-08-21 17:45
    0

    Üdvözlöm tisztelt Kütyüdoktor!

    Akkumulátor lemerüléssel kapcsolatos kérdésem volna. Adott egy 2002-es évjáratú, 2.0 benzines, automata váltós, Ghia, kombi Ford Mondeo. Minden elektromos rendszer tökéletesen működik benne. Vadonatúj akkumulátor van benne. Autóvillamossági műszerésznél is járt már.

    Mielőtt műszerészhez vittük volna, a következőket néztük át itthon: biztosítéktábla és biztosítékok rendberakása és megnézése, hogy nem kontakthibásak-e, ezt a műszerész is megnézte. Akkumulátor saruk ellenőrzése, nem oxidálódott, nem kontakthibás.

    Nyugalmi állapotban, minden lekapcsolva, bezárva az áramfelvétel 0,08A ami pár perc elteltével kb. 10perc visszaesik 0,05és 0,02A közé. Ingadozik de nem megy feljebb. Jelenleg ki van kötve a rádió és a riasztó. A "jó hírben álló" autóvillamossági műszerésznél volt az autó több mint egy hétig, ezalatt ő további méréseket és szakadásvizsgálatot, töltésmérést és egyéb otthon nem elvégezhető méréseket hajtott végre és mindent rendben talált. Azt mondta, a kocsinak nincs semmi baja. Elhoztuk tőle az autót és másnapra lemerült az akkumulátor.

    A méréseket teljesen 24h töltött végeztem itthon és a szerelő is. Az önindítóval korábban voltak problémák az ki lett cserélve vadonatújra. Biztosítékok rendben, kábelek rendben a szerelő szerint, rádió és riasztó kikötve. Az autó hétköznapi, rendeltetés szerű családi használatban van, vegyes távokon. Mi merítheti le az akkumulátort mégis?

    Válaszát és ötleteit előre is köszönjük. Gábor

    Ha az autó nyugalmi áramfelvétele 0,02A és a töltés 13,6V legalább, az akkumulátor új és napi szinten használja az autót, akkor nem fordul elő ilyen. A hiba valamelyik mérésben van elrejtve.

    A leállított autón, ahogyan ön is írja, kis pihenés után kell mérni a nyugalmi áramfelvételt, de nekem ez az adat nagyon kicsinek tűnik, ennél azért többet fogyaszt az autó álló helyzetben, bár, ha mindent lekötöttek róla, valós is lehet.

    A töltést járó motornál, megemelt fordulatszámon kell mérni, miközben fel van kapcsolva a világítás és a szellőzőventilátor legmagasabb fokozatba, hogy legyen terhelése a rendszernek mérés közben. Töltésmérésnél a műszert az akkumulátor sarujára tesszük közvetlenül, nem a csatlakozóra, így kapjuk pontosan azt az értéket, ami az akkumulátorhoz érkezik és nem maradhat benne a saru csatlakozásának kontakthibája. A pozitív és a negatív mérőzsinórt is a sarura tesszük. Sokan a negatívot a karosszériára vagy a motor fémrészére csatolják, ami valótlan eredményt adhat, ha a negatív oldalon kontakthiba van, pl. a motor vagy az akkumulátor testelésénél.

    Testproblémát úgy mérünk, hogy a motor fémváza és az akkumulátor negatív saruja között feszültséget mérünk. Ha 1V-nál magasabb a feszültség, akkor a motor és az akkumulátor között átmeneti ellenállás van, ami lehet a motor és karosszéria, vagy a karosszéria és az akkumulátor átvezetésénél. Ha minden mérés azt igazolta, hogy minden jó, akkor csak az akkumulátor lehet hibás. minden elektromos szervizben van akkumulátor teszter.

    Ez egy kis célműszer, ami meghatározza, jó közelítéssel, hogy az akkumulátor hány százalékos. Attól, hogy új, még lehet rossz, sőt ha teljesen lemerítette, a merítéstől tönkre is mehetett. Nincs ebben varázslat, akkumulátor, töltés és nyugalmi áramfelvétel, csak ennyi paraméter van a rendszerben. Mindezek mellett azt feltételeztem, hogy az autó napi használatban van és nem heti egy alkalommal rövid távon használják, mert az egy másik eset lenne.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Milyen kapcsoló jó az Astrába

    július 25., 16:22 Módosítva: 2018-07-25 21:20
    0

    Kedves Kütyüdoktor.

    Opel Astra G gépkocsim van amiben elromlott a tükörállító kapcsoló. Használtan szeretnék venni, de nem nagyon találok a közelben. Olvastam, hogy esetleg a Vectra B, a Zafira vagy esetleg a Corsa C típusú autók kapcsolója is jó lenne. Kompatibilis lehet valamelyik az Astrával?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Ez elég típus specifikus kérdés, nem Kütyüdokis, ezért megkérdeztem az Opel Csergőt. Vectra B 2000-től és Agila, ami biztos, ezek egy cikkszámon vannak.

    A Zafira esetében valószínű az egyezés, de más a cikkszám. Mindemellett létezik utángyártott, ami megfelelő minőségű és 6100 Ft az ára, így nem érdemes bontóban keresni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Recseg a rádió a Peugeot-ban

    július 20., 16:24 Módosítva: 2018-08-06 14:32
    52

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy adott egy 2001-es Peugeot 307-es 1.6 benzines autó, amiben egy ideje vacakol a gyári rádió, nem volt hozzányúlva, már régebben is nehezebben vette a jelet, de kiküszöböltem azzal, hogy vettem egy transzmittert. Bő 1 hete a tanszmitterrel is elkezdett recsegni, ami mostanra már hallgathatatlanná vált. Mondanom sem kell, zene nélkül utazni pl egyedül maga a borzadály.

    Ön szerint mi lehetne a probléma? Kb 3 éve már csak az első két hangszóró szólt, igaz az tisztán és semmi gond nem volt velük.

    Várom mielőbbi válaszát
    Üdvözlettel: Dávid

    Kedves Dávid!

    A recsegést és egyéb vételi hibát okozhatja az antennakör hibája, amit alátámaszt, hogy a transzmitterrel is jelentkezik a probléma. A hangszórók esetében nincs ötletem, mindenképpen látni kellene az autót a hibafeltáráshoz.

    A hangszórók elhallgatását okozhatja, hogy megszakad a hangszóró vagy az ajtóátvezetőben a hangszórókábel, de egyszerre két hangszóró nem megy tönkre. Ha zárlat van a hátsó hangszórónál, akkor a hangvégfok tiltásba teszi magát és elhallgathat mindkettő egyszerre, de ez csak okoskodás, látatlanban nem lehet kitalálni, mérni kell.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Ablakpara az Astrában

    július 10., 13:23 Módosítva: 2018-07-20 16:58
    0

    Kedves Kütyüdoktor,

    egy 2008-as Opel Astra gépjárművem van, a minap vettem észre, hogy a sofőr oldali elektromos ablakemelőm nem működik hibátlanul. Eddig ha 2 másodpercnél hosszabban nyomtam az ablakemelő gombot automatikusan felment az ablak, most pedig csak úgy tudom felhúzni, ha folyamatosan nyomva tartom a gombot. Lefele ugyan ez a probléma. Mi lehet a gond?

    Válaszát előre is köszönöm.

    Tegye rá a gyújtást és húzza le az ablakot, folyamatosan nyomva a kapcsolót. Amikor leért, engedje el, majd nyomja meg még egyszer a kapcsolót. Utána húzza fel az ablakot, folyamatosan nyomva a kapcsolót és amikor felért, engedje el és nyomjon rá még egyet. Ezzel megtanította az elektronikának az ablak két végpontját és újra működni fog. Valami okból elfelejtette ezt a programot, például lemerülhetett az akkumulátor.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Rejtélyes gomb az Astrában

    július 5., 11:15 Módosítva: 2018-07-10 17:35
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Most vásároltam a egy 2013-as Opel Astra J 1.7 Sport Tourert. Nagyon örült neki a család de bennem vetődtek fel kérdések, amikre nem találok választ. Ilyen az autóba beszerelt kihangosító is. A középkonzolon megtalálható a phone nyomógomb és a kormányon is a felvétel és hívás megszakításhoz szükséges kapcsoló.

    A problémám, hogy egyszerűen nem tudom a telefonomat összekapcsolni az autó rendszerével. A fedélzeti számítógép menüjében pedig nem találok semmiféle telefonos beállítási lehetőséget. Kérdésem adja magát, hogy mégis hogy lehet kapcsolódni a bluetooth-hoz, vagy lehet hogy csak dísznek rakták bele ezeket a kapcsolókat?

    Válaszát előre is köszönöm! Üdv: Norbert

    A rádió gombja lehet a telefon kezelőgombja, ha van Bluetooth modul az autóban és lehet csak némítás gomb, ha nincs Bluetooth modul az autóban.

    A Config gombbal beléphet a menübe, ahol, ha van telefon beállítások menüpont, akkor szerencsés, ha nincs, akkor nincs modul az autóban. Márka vagy márkára szakosodott szervizben utólag is beszerezhető a modul.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Utólagos védelmi extra kiszerelése

    június 25., 17:01 Módosítva: 2018-07-06 07:11
    0

    Nemrégen vásároltam egy 2007-es gyártású Volkswagen Golf 5 típusú autót. Az autót csak úgy lehet elindítani, ha bekapcsolom a világítást és nyomom a féket.

    Viszont ha az autó lefullad, akkor hiába működik a világítás és nyomom a féket, nem indul el. Csak akkor, ha a kulcsot alaphelyzetbe állítom majd újra próbálkozok az indítással. A kérdésem pedig már adódik is a kényelmetlen helyzetemből. Hogyan lehet ezt a funkciót kiiktatni?

    Ez utólag beépített „védelemnek” hangzik, ha zavarja, ki kell kötni és egy valós védelmi eszközt beépíttetni. Az úgynevezett trükkös indítás tizenöt-húsz évvel ezelőtt általános és megfelelő megoldás volt az autó védelmében, ma ez amolyan saját magunkat megnyugtató, de hamis biztonságérzet.

    Bár sokan fukarkodnak amikor az autó védelmére kell költeni, de akinek ellopták az autóját, a legdrágább rendszert is kifizetné azonnal. Gondolom az autó előző tulajdonosa is a költséghatékony megoldást választotta, nem a valódi védelmet. Nagyon kezdő autótolvaj, aki ezen fennakad, inkább csak önt bosszantja.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elgyengül a rádióvétel

    június 20., 11:38 Módosítva: 2018-06-25 17:53
    0

    Üdvözlöm,

    2003-as C Corsámban a gyári autórádió van. Ha ráadom a gyújtást (a kulcsot csak 1 kattanásnyira fordítva el), a rádió szépen szól, a vétel erős. Ha viszont még egy kattanásnyit fordítok a kulcson, a vétel elgyengül, recseg. Ugyanezt csinálja járó motornál is. Ez ügyben kérném segítségét.

    Köszönettel, Balázs

    Ha a rádiónak vagy az antennának lenne gondja, akkor soha nem lenne jó a vétel, így valami utólag beépített eszközre gondolnék. Ellenőrizze, hogy milyen utólag beépített eszköz van az autóban, ami zavarhatja. Olcsóbb szivargyújtós telefontöltő vagy FM transzmitter jellemzően okoz ilyet.

    Ha nincs semmi, akkor nagyobb a baj, mert valamelyik gyári összetevő okozza, de erre nem volt még példa nálunk. Ellenőrizhető a rádió is. Ki kell venni a helyéről és az antenna helyére egy kb. félméteres vezetéket dugni. Ha javul a vétel, akkor ellenőrizni kell az antennát.

    Az antenna talppontjában egy illesztő erősítő van, ami a rádiótól kapja a pozitív feszültséget, míg a negatívot a felfogató csavaron keresztül. A rádió tetején megtalálható a csatlakozó bekötése, így könnyen ellenőrizhető műszerrel vagy LED-es próbalámpával, hogy kiadja-e az antennának a tápfeszültséget. Az antenna felfogatócsavarját is ellenőrizni kell, hiszen itt kapja a negatívot és volt már rá példa, hogy kicsit korrodált. Le kell lazítani a csavart, kicsit megcsiszolni a karosszériát és visszahúzni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Állandóan kiég az izzó

    május 19., 13:01 Módosítva: 2018-06-15 07:02
    9

    Kedves kütyüdoktor!

    Tanácsot szeretnék kérni a robogómmal kapcsolatban. Vettem egy robogót, de az első lámpa izzója mindig kiég. Alapból nem a gyári foglalat volt benne, abban lötyögött is az izzó. Tettem bele egy foglalatot amiben már nem tud lötyögni az izzó semennyire sem. Így is kiég állandóan, viszont ugyan azon a szálon fut mint a hátsó helyzetjelző és féklámpa, de az még sosem égett ki. Az elejében 21W-os izzó van.

    Nem tudom, hogy gyárilag is olyan van-e benne, de mikor megvettem olyan volt benne. Azt észrevettem az első izzón, hogy mintha futkosna/lüktetne az izzószálon a fény. Arra gondoltam, hogy a feszültségszabályzóval lesz a gond. Feleslegesen nem szeretnék újat venni és azért írtam, hogy hátha van egy jó ötlete, tanácsa.

    Előre is köszönöm a választ.

    A feszültségszabályzó hibájából lehet magas a töltőfeszültség, ami okozhatja a hibát. Meg kell mérni járó motornál a töltést és a 14V fölötti érték rossz. Magas töltőfeszültség esetén az akkumulátoron is kialakul a párolgás miatt egy ronda réteg jelezvén, hogy valami baj van. A tapasztalt lüktetés akár lehet normális, alapjáraton ilyen, de nem mindegy a mértéke.

    Az izzószál élettartamát a kapcsolások számában mérik. Minden felmelegedés és kihűlés csökkenti a szál keresztmetszetét és megszakadásához vezet. Ha nagymértékű a tápfeszültség lüktetése, az bizony baj. Nagyon fontos, hogy milyen izzót használ, kerülni kell a névtelen termékeket, mert ezek sajnos rövid életűek.

    Mivel a foglalatot cserélte, itt kontakthibára nem gondolnék, pedig általában a foglalat lazasága, kontakthibája okoz ilyet. Általánosan izzóproblémát okoz még a rezgés. Ha a robogó lámpája lötyög, rezeg, vagy a teleszkóp már a végét járja, olyan mechanikai igénybevételnek teszi ki az izzót, amit az nem visel.

    Ellenőrizze, hogy a töltőfeszültség 14V alatt van, az izzó valóban stabilan áll a foglalatban, ami nem rozsdás, nem koszos, a lámpatest nem lötyög és az izzó nem névtelen vacak.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Erőtlen a hátsó ablaktörlő

    május 12., 15:30 Módosítva: 2018-05-19 19:26
    17

    Kedves Kütyüdoktor!

    Egy 2008-as évjáratú Hyundai i30 1,6 Crdi kombiról van szó. A közelmúltban jött elő az a probléma, hogy a hátsó ablaktörlője nem működött, kapcsolásra nem reagált. A motorja sem adott semmi hangot.

    Az én tudásom legfeljebb a biztosíték ellenőrzéséig terjed ki, de azzal minden rendben volt. Irány a szerviz. Ott megnézték, jelezték, hogy a motorja tűzforró, és minden bizonnyal megadta magát. Lehúzták róla a tápvezetéket, nehogy esetleg meggyulladjon. Már útközben vettem észre, hogy a szervizből úgy jöttem el, hogy a törlőkar nem volt egészen a véghelyzetben. Mivel kézzel azt nem lehet mozgatni, ezért próbaképpen visszadugtam a vezetéket a motorra, és lőn csoda: beindult.

    Most azonban, néhány nap elteltével azt vettem észre, hogy az újraéledés utáni állapotához képest annyira elgyengült, hogy alig bír megmoccanni. Töröl, de láthatóan kínlódik. Melegedést azóta nem tapasztaltam. Furcsa hangja sincs. Arra gyanakszom, hogy esetleg a mechanikával lehet valami, valami szorul. Szerinted ez lehetséges? Vagy létezhet egy villanymotornál olyan köztes állapot, hogy ennyire legyengüljön? Feleslegesen nem szeretnék másikat venni. Melyik irányba induljak el?

    Tanácsodért előre is köszönettel: Csaba

    A melegedő motor lehet hibás, de melegedhet a megszorult mechanikától is. Ha a motor lenne hibás, az nem javul meg egy kis időre, de a szorult mechanika dolgozhat egy kicsit, majd ismét beékelődve leterheli a motort. A mechanika szorulására gondolok, amit a tengely kopása okoz.

    Javítani lehet, de nem nagyon érdemes, az igazi megoldás a csere. Az ablaktörlő karján a víz végig csorogva a tengelyhez jut, ami keveredve porral erőteljes igénybevételnek teszi ki a tengelyt és a csapágyat. Szétszerelve meg lehet tisztítani, újra kenni, de a csapágyazás ettől még kopott marad, cserélni nem lehet, így a művelet csak időhúzás nem felújítás.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Xenon mellett sárga helyzetjelző

    május 5., 08:47 Módosítva: 2018-05-12 15:35
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    W210 2001 évi autóm gyári xenonnal van ellátva. Mellette nagyon furcsa a sárgás színű helyzetjelző 5 W izzó fénye. Mire cserélhetem szabályosan, ha fehér fényt szeretnék? Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlettel, Péter

    Valóban elég lehangoló a xenon lámpatest mellett gyertyaként pislákoló helyzetjelzőizzó fénye. Létezik több gyártónak is hidegebb fényű W5W izzója. Ezek közúton is legálisan használhatók, és a világítás-ellenőrző rendszer sem jelez rá hibát.

    A különböző gyártók termékei közül talán kiemelkedik az Osram Cool Blue Intense termékcsalád W5W izzója. Itt a színmódosítás miatt fellépő fényerőveszteség ellensúlyozására az eredeti fényforrás helyett halogén változatot készítettek. Ez a helyzetjelzőizzó a W210-be beépítve szép egységet fog alkotni a gyári xenon fénnyel. Egy hasonló színhőmérsékletű H7-es távolsági fényszóró pedig tovább javíthatja az autó megjelenését.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Xenon hatású izzót használnék

    április 24., 13:18 Módosítva: 2018-05-07 06:27
    239

    Kedves Kütyüdoktor,

    Jelenleg 2008-as Suzuki Grand Vitarámban 4200 Kelvines H7-es Osram izzó van, mely xenon hideg fényű hatást ígér, mégsem vagyok elégedett vele, számomra még mindig elég sárga. A lámpabúra nincs mattulva egyáltalán. Gondolkodom az 5000 Kelvines izzón, ezek azonban közúton nem legálisak. Megbüntethetnek ezért? Van olyan rendőr aki ezt kiszúrja és megállíthat ezért?

    Vannak újabb (javarészt luxus) autók amik autópályán a másik sávból is megvakítanak annyira kékes a led-jük/xenonjuk/bármiük. Jó ötlet lehet egy ilyen 5000 Kelvines izzó beszerelése? Autósboltban azt mondta nekem az eladó, hogy az ő autójában is olyat használ, nem volt vele probléma. Félreértések elkerülése végett, nem hülyegyerek-kékfényt szeretnék, csak szép, hideg fehéret, ami enyhén kékes, sokat dobna az autó megjelenésén mint a normál sárgás izzó. Van olyan típus amit esetleg bátran ajánlana?

    Köszönöm szépen válaszát előre is!

    Segítségül hívtam a világítások szakértőjét és ezt válaszolta:

    Az autóiparban elterjedt LED-ek jellemzően 6000 Kelvinesek, ezekhez képest minden halogén izzó sárgásabbnak fog tűnni. Ha közúton hivatalosan is használható halogén izzót használsz, az Osram Cool Blue Intense termék egy jó választás.

    A hagyományos xenon fényforrások színhőmérséklete ~4150 K, amit ez az izzó egész szépen reprodukál. Természetesen kapható xenonból is magasabb Kelvin-számú termék, ezek fénye kékesebb. Nem szabad elfelejteni, hogy a halogén izzók színhőmérséklet-változását egy speciális színszűrőréteg felhordásával érik el. Ez a kékes réteg nem csak a kibocsátott fény színhőmérsékletére, de a kibocsátott fénymennyiségére is hatással van.

    Azért, hogy egy magasabb színhőmérsékletű izzó a szűrés ellenére megfelelő mennyiségű fényt bocsásson ki, meg kell növelni az eredeti fénymennyiséget. Ez a fényforrás élettartamának csökkenésével, vagy a teljesítményének növelésével jár. Az 5000 K-es fényforrások már nem kaphatnak ECE-minősítést, mert a fényük kívül esik a legális tartományon. Ilyen mértékű színhőmérséklet-változásnál a fényerőt már nem lehet megfelelően kompenzálni, így ezek az izzók kisebb fénnyel is világítanak, mit a hagyományos változatuk.

    Avatott szem azonnal látja, hogy a lámpád kékesen világít. Miután az 5000 K-es izzók nem használhatók közúti forgalomban (nincs ECE-minősítésük), így a rendőr jogosan büntethet. Az autód ezekkel a fényforrásokkal érvényes műszaki vizsgát nem szerezhet. Amennyiben mégis szeretnél egy jó minőségű off-road terméket, a Osram Cool Blue Boost-ot érdemes megvásárolni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Akku anomália hosszú hétvégéken

    április 20., 15:58 Módosítva: 2018-04-24 17:44
    57

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Adott egy 2007-es évjáratú Astra H 1.4-es benzines autó, kb 1 éves GM akkumulátorral ami még garanciás. A kocsit főképp városi, aránylag rövidebb utakra használom, a következő tapasztalatokkal. Napi használat esetén minden rendben, viszont ha az autó áll kb. 3-4 napot akkor már nem indul.

    A nagy mínuszokban sem volt indítási probléma, érdekes módon egyik problémás hétvégén sem volt annyira hideg amivel magyarázni tudtam volna az indítási problémát. Néhány hetente "okostöltővel" teljesen fel lett töltve az akku A Opel szakszervizben (Itt vásároltam a kocsit és tavaly az akkut is) már szerintem külön műsorszám az érkezésem minden ilyen eset után.

    Megmérték a töltést, az állóhelyi áramfelvételt, kérésemre az önindító áramfelvételét is, és mindent rendben találtak. Jelenleg éppen egy csereakkuval közlekedek ami több nap állás után is rendben működik, így cellazárlatra gyanakodtam. A kiszerelt akkumat 1 hete vizsgálgatja a szerviz, állításuk szerint minden rendben vele, így nem cserélhető garanciában. Lenne javaslata milyen irányban nyomozzam a hibajelenség okát?

    Köszönettel: Róbert

    Nekem elég egyértelmű, hogy, ha a szerviz mérése alapján az autó nyugalmi áramfelvétele és töltése megfelelő, valamint a csereakkumulátorral nem jelentkezik a hiba, akkor az akkumulátor a hibás, feltételezve, hogy az autó mindennapi használatban van.

    Az akkumulátor is mérhető, minden szerviznek van tesztere, ami nagyon jó közelítéssel kiírja százalékosan az akkumulátor állapotát. Ha a szervizbe van az akkumulátor, akkor nagyon egyszerű a dolguk, hiszen feltöltik teljesen és egy adott terheléssel merítik, miközben mérik a kapocsfeszültséget, a terhelés ismeretében számolható, hogy mennyi idő alatt merül le. Természetesen a megfelelő nyugalmi áram és megfelelő töltés mellett számít, hogy mennyit használja az autót és milyen körülmények között.

    A rövidtávon, városi csúcsforgalomban araszoló autó nem tudja tölteni az akkumulátort, többet használ, mint amennyit visszatölt, így az időnként lemerül. 3-4 nap igen kis időtartam, ezt csak akkor produkálná, ha soha nem töltené fel rendesen. Az akkumulátor töltése 6-8 óra és nem csepptöltővel, hanem akkumulátortöltővel, ami 4, de inkább 6A-es töltőáramot tud minimum. Tapasztalat alapján egy napi 4-8 km-t használt autó, normál városi forgalomban kb. 4 hónap után lemerül.

    Ha hosszú hétvége miatt 3-4 napot áll, az nagyban lerontja ezt a statisztikát. Lehet időszakos fogyasztó az autóban.

    Ha gyári állapotú az autó, akkor nincs mit keresni, de, ha utólag beszerelésre került valami, azt a hibakeresés idejére ki kell iktatni. Nem jellemző, hogy bármilyen eszköz időszakosan nagy áramot vegyen fel, de egy gondolatot ez is megérdemel. Riasztó, ülésfűtés, tolatóradar, fedélzeti kamera.

    Csak azért kezdem válaszomat határozott sorokkal, mert a csereakkumulátorral nem produkálja az autó a hibát és azt feltételezem, hogy az autóhasználati szokásai sem változtak, így azt hiszem megvan a bűnös.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Eredeti Android Auto a Guglitól

    április 7., 10:41 Módosítva: 2018-04-11 06:36
    53

    Kedves Doki!

    Olvastam és sajnos személyesen is tapasztaltam, hogy az Android Auto nem érhető el a Google Play áruházban Magyarországról.

    Próbáltam ügyfélkapcsolati elérhetőséget találni a Google-nél, nem sok sikerrel, illetve az Opel Magyarországi márka képviseletét is megkerestem ezzel a problémával. Nem nagyon értették mit akarok és miért pont tőlük. (Érdekes beszélgetés volt, de ez egy másik történet az ügyfél élményről.)

    Ti tudjátok-e, hogy a Google mi alapján dönti el, hogy hol lehet használni az alkalmazást és az autógyártók miért nem lépnek ez ügyben? (Gondolom, nem Opel specifikus a probléma.)

    Üdv: Zsolt

    Kedves Zsolt!

    Mint mindent, az operációs rendszer felhasználását is szerződések szorítják keretek közé és a forgalmazott, valamint forgalomban lévő autók darabszáma nem üt meg olyan mértéket, hogy egy szerződést megérjen az autógyárnak erre a kis országra.

    Ezt érezhetjük sértőnek, mert minket érint, de ettől még igaz. Opel esetében nem vagyunk jók, nem találkoztunk még a problémával, de Suzukival már megoldottuk. Nem tettünk mást, mint sok fórumot végigolvastunk és volt autó, amin tesztelhettünk. Hivatalos magyar verzió hiányában a Bosch Open Source szoftver segítségével frissítettük a gyári fejegységet.

    Azt is megtudtuk, hogy csak Android 5.0, azaz Lollipop, vagy annál újabb telefon szoftverrel lehet kommunikálni. Elég valószínű, hogy Opel esetében is ez lesz a járható út, de ez csak gondolat, mi nem teszteltük. Védelmembe venném az Opeles és minden egyéb márkában dedikált szerelőkollégámat.

    Az autó szórakoztató rendszerét általában nyűgként megkapják az autóvillamossági szakemberek, hiszen az áram az ő asztaluk. Ha kapnak is képzést a rendszerről, az hamar elévül, mert rohamléptekben frissül az Android és mellette az iOS operációs rendszer. Ismernie kéne és naprakésznek lenni abban, hogy a telefon szoftverének változása hogyan hat az autóban futó szoftver működésére, kompatibilitására.

    Ez egy olyan terület, ami vagy nagyon foglalkoztatja az adott szerelőt és hobbiként követi, teszteli, próbálja vagy lemarad, mert ezen dolgokkal az autógyár szinte semmit nem foglalkozik. Ez egy külön szakma, amit a számítástechnikai ismeretekből és a telefonszerelésből gyúrhatnánk össze.

    Mivel ügyféloldalról sem jelentkezik akkora igény, még rutint sem szerezhet a szerelő. Ami kérdés jelentkezik egy forgalmazónál, az számszerűen kevés és udvariasan el lehet hárítani. Ez a gyár feladata lenne, a központi honlapján szerepeltetnie kéne a használat műszaki feltételeit és azt naprakészen hozzáférhetővé tenni minden felhasználó számára. Egyszer így lesz, de még várni kell rá.

    Aki kihasználná a rendszer szolgáltatásait, annak marad a fórumozás a világ minden nyelvén és megtalálja, hogy valaki, valahol mire jött rá, amit persze a gyár tudott, csak nem mondott. Keresse meg a gyári fejegység gyártójának honlapját, a szoftverfrissítés lehetőségeit, de kerüljön minden, nem hivatalos megoldást, módosítást. Egy szoftverfrissítéssel teljesen használhatatlanná teheti rendszerét, legyen óvatos.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elemcsere az indítókulcsban

    március 29., 11:04 Módosítva: 2018-04-07 10:44
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Egy 2005-ös Ford Focusom van, aminek az indítókulcsában van az elem, és ezt szeretném cserélni, mert úgy veszem észre, kicsit erősebben vagy többször kell megnyomnom az ajtónyitó gombokat záráshoz/nyitáshoz.

    Kérdésem az lenne: Mire figyeljek ilyen csere/javítás esetén? Milyen elem való bele, és hol tudok ilyet beszerezni? Valamint kell-e újra tanítani az autót ha csak egy elemcserét hajtok/hajtunk végre? Előre is köszönöm segítségét.

    Üdvözlettel: Zsolt

    A kulcs hátulján lévő nyílás segítségével lehet széthúzni a kulcsot. Ennél a műveletnél kell odafigyelni, hogy a feszítésre használt csavarhúzóval ne szakítsuk át a házat, mert az akár a panel károsodását is okozhatja.

    Ha már szétcsúszott, könnyedén kettéválasztható és hozzá férhetünk a CR2032-es elemhez. Itt a kis fülekre kell vigyázni, amik bent tarják az elemet. Jellemzően nem szükséges a szinkronizálás. Amennyiben nem hozz eredményt az elem csere, akkor nagy valószínűséggel a mikrokapcsolók elhasználódtak/leváltak, ennek cseréje forrasztási jártasságot igényel.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Halkul a tolatóradar

    március 21., 11:43 Módosítva: 2018-03-29 15:36
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    A Toyota Corolla Versóm hátsó tolatóradarja nagyon halkan jelez. Lehet-e valahol állítani rajta, vagy valami hiba van? Hibajelzés nincs.

    Üdvözlettel: József

    Általában nincs hangerőállítási lehetőség, de ez típustól függ.

    Ha jó volt és csökkent a hangerő, akkor a hangszórója ment tönkre, ami nem nagy befektetés, cserélni kell.

    Ha mindig halk volt, akkor vagy állítható menüben, de ehhez ismerni kell az adott rendszer típusát, vagy ennyit tud és előre kell szerelni a hangszórót, hogy hallhatóbb legyen.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A hátsó ködlámpa esete az irányjelzővel

    március 11., 10:29 Módosítva: 2018-04-20 15:59
    53

    Kedves Kütyüdoktor!

    Egy 1999-es 1.8 as benzines Ford Focus boldog tulajdonosa vagyok, az autót sokat használom és nagyon szeretem. A minap egy furcsaság jelentkezett, hogy az irányjelző gyorsan kattog ha használom.

    Tudom elcsépelt téma nekem is volt már vele gondom és megoldódott akkoriban. Most viszont újra gyorsan kattog, de ha felkapcsolom a hátsó ködlámpát ismét rendben megy. De ilyenkor hangos furcsa zaj jön a csomagtér mellett lévő (a kárpit mögött a bal hátsó teleszkóp mellett) kis fekete dobozból vagy reléből. A hátsó ködlámpa fénye is sokkal halványabb.

    Izzócserék megvoltak, biztosítékok rendben. Egyébként az autó rendszeresen karbantartott jó példány. A jelenség egy alapos mosás után jelentkezett. Érdeklődtem pár "szerelőnél" de csak a fejüket vakarták, és volt, hogy azt mondták, hogy tönkrement az "agya" és ki kell cserélni "mindent". Ha esetleg volna egy tippje vagy egy javaslata a probléma orvoslására nagyon hálás lennék.

    Tisztelettel Ferenc.

    Az irányjelző gyors kattogása a kiégett irányjelzőizzót jelzi, amit az áramkörben megváltozott, csökkent terhelés eredményez. Ha ebben a körben egy kontakthiba keletkezik, akkor a kontakthiba miatt az izzó nem kap megfelelő energiát, láthatóan csökken a fényereje és a csökkent terhelés miatt az áramkör gyorsabb kattogással jelzi, mintha kiégett volna.

    Ellenőrizze a lámpatest testelési pontját. Az izzók negatív pontja egy vezetéken keresztül a lámpatest közelében az autó karosszériájához van csatlakoztatva. általában ez a csatlakozási pont lesz kontakthibás. Ki kell csavarni a csavart, megtisztítani és megjavul a rendszer.

    Ritkábban, de előfordul a lámpatest csatlakozójának korrodálása, amire lehet magyarázat, hogy mosás után jelentkezett a probléma. Ha szemmel nem észrevehető a hiba, akkor mérni kell. A lámpatestben, az izzónál közvetlenül, egy egyszerű próbalámpával ellenőrizze a test meglétét. A mérést működés közben kell elvégezni, mert akkor mérhető csak az átmeneti ellenállás.

    Ha az izzónál nincs meg a negatív pólus, akkor következetesen, visszafelé haladva mérni kell a csatlakozón, a kábelen és a karosszériánál. Nem gondolnék semmi komolyabb hibára, mert a felkapcsolt ködlámpa testhibára utal. Ilyen testprobléma okozza azt a mindenki által ismert jelenséget, amikor az előttünk haladó jármű indexel és ütemesen villog a többi hátsó lámpa az autón. Ilyenkor a test hiányában, az izzókon keresztül záródik az irányjelző áramköre.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu