Állandóan kiég az izzó

május 19., 13:01 Módosítva: 2018-06-15 07:02
9

Kedves kütyüdoktor!

Tanácsot szeretnék kérni a robogómmal kapcsolatban. Vettem egy robogót, de az első lámpa izzója mindig kiég. Alapból nem a gyári foglalat volt benne, abban lötyögött is az izzó. Tettem bele egy foglalatot amiben már nem tud lötyögni az izzó semennyire sem. Így is kiég állandóan, viszont ugyan azon a szálon fut mint a hátsó helyzetjelző és féklámpa, de az még sosem égett ki. Az elejében 21W-os izzó van.

Nem tudom, hogy gyárilag is olyan van-e benne, de mikor megvettem olyan volt benne. Azt észrevettem az első izzón, hogy mintha futkosna/lüktetne az izzószálon a fény. Arra gondoltam, hogy a feszültségszabályzóval lesz a gond. Feleslegesen nem szeretnék újat venni és azért írtam, hogy hátha van egy jó ötlete, tanácsa.

Előre is köszönöm a választ.

A feszültségszabályzó hibájából lehet magas a töltőfeszültség, ami okozhatja a hibát. Meg kell mérni járó motornál a töltést és a 14V fölötti érték rossz. Magas töltőfeszültség esetén az akkumulátoron is kialakul a párolgás miatt egy ronda réteg jelezvén, hogy valami baj van. A tapasztalt lüktetés akár lehet normális, alapjáraton ilyen, de nem mindegy a mértéke.

Az izzószál élettartamát a kapcsolások számában mérik. Minden felmelegedés és kihűlés csökkenti a szál keresztmetszetét és megszakadásához vezet. Ha nagymértékű a tápfeszültség lüktetése, az bizony baj. Nagyon fontos, hogy milyen izzót használ, kerülni kell a névtelen termékeket, mert ezek sajnos rövid életűek.

Mivel a foglalatot cserélte, itt kontakthibára nem gondolnék, pedig általában a foglalat lazasága, kontakthibája okoz ilyet. Általánosan izzóproblémát okoz még a rezgés. Ha a robogó lámpája lötyög, rezeg, vagy a teleszkóp már a végét járja, olyan mechanikai igénybevételnek teszi ki az izzót, amit az nem visel.

Ellenőrizze, hogy a töltőfeszültség 14V alatt van, az izzó valóban stabilan áll a foglalatban, ami nem rozsdás, nem koszos, a lámpatest nem lötyög és az izzó nem névtelen vacak.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

  • Erőtlen a hátsó ablaktörlő

    május 12., 15:30 Módosítva: 2018-05-19 19:26
    17

    Kedves Kütyüdoktor!

    Egy 2008-as évjáratú Hyundai i30 1,6 Crdi kombiról van szó. A közelmúltban jött elő az a probléma, hogy a hátsó ablaktörlője nem működött, kapcsolásra nem reagált. A motorja sem adott semmi hangot.

    Az én tudásom legfeljebb a biztosíték ellenőrzéséig terjed ki, de azzal minden rendben volt. Irány a szerviz. Ott megnézték, jelezték, hogy a motorja tűzforró, és minden bizonnyal megadta magát. Lehúzták róla a tápvezetéket, nehogy esetleg meggyulladjon. Már útközben vettem észre, hogy a szervizből úgy jöttem el, hogy a törlőkar nem volt egészen a véghelyzetben. Mivel kézzel azt nem lehet mozgatni, ezért próbaképpen visszadugtam a vezetéket a motorra, és lőn csoda: beindult.

    Most azonban, néhány nap elteltével azt vettem észre, hogy az újraéledés utáni állapotához képest annyira elgyengült, hogy alig bír megmoccanni. Töröl, de láthatóan kínlódik. Melegedést azóta nem tapasztaltam. Furcsa hangja sincs. Arra gyanakszom, hogy esetleg a mechanikával lehet valami, valami szorul. Szerinted ez lehetséges? Vagy létezhet egy villanymotornál olyan köztes állapot, hogy ennyire legyengüljön? Feleslegesen nem szeretnék másikat venni. Melyik irányba induljak el?

    Tanácsodért előre is köszönettel: Csaba

    A melegedő motor lehet hibás, de melegedhet a megszorult mechanikától is. Ha a motor lenne hibás, az nem javul meg egy kis időre, de a szorult mechanika dolgozhat egy kicsit, majd ismét beékelődve leterheli a motort. A mechanika szorulására gondolok, amit a tengely kopása okoz.

    Javítani lehet, de nem nagyon érdemes, az igazi megoldás a csere. Az ablaktörlő karján a víz végig csorogva a tengelyhez jut, ami keveredve porral erőteljes igénybevételnek teszi ki a tengelyt és a csapágyat. Szétszerelve meg lehet tisztítani, újra kenni, de a csapágyazás ettől még kopott marad, cserélni nem lehet, így a művelet csak időhúzás nem felújítás.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Xenon mellett sárga helyzetjelző

    május 5., 08:47 Módosítva: 2018-05-12 15:35
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    W210 2001 évi autóm gyári xenonnal van ellátva. Mellette nagyon furcsa a sárgás színű helyzetjelző 5 W izzó fénye. Mire cserélhetem szabályosan, ha fehér fényt szeretnék? Válaszát előre is köszönöm.

    Üdvözlettel, Péter

    Valóban elég lehangoló a xenon lámpatest mellett gyertyaként pislákoló helyzetjelzőizzó fénye. Létezik több gyártónak is hidegebb fényű W5W izzója. Ezek közúton is legálisan használhatók, és a világítás-ellenőrző rendszer sem jelez rá hibát.

    A különböző gyártók termékei közül talán kiemelkedik az Osram Cool Blue Intense termékcsalád W5W izzója. Itt a színmódosítás miatt fellépő fényerőveszteség ellensúlyozására az eredeti fényforrás helyett halogén változatot készítettek. Ez a helyzetjelzőizzó a W210-be beépítve szép egységet fog alkotni a gyári xenon fénnyel. Egy hasonló színhőmérsékletű H7-es távolsági fényszóró pedig tovább javíthatja az autó megjelenését.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Xenon hatású izzót használnék

    április 24., 13:18 Módosítva: 2018-05-07 06:27
    239

    Kedves Kütyüdoktor,

    Jelenleg 2008-as Suzuki Grand Vitarámban 4200 Kelvines H7-es Osram izzó van, mely xenon hideg fényű hatást ígér, mégsem vagyok elégedett vele, számomra még mindig elég sárga. A lámpabúra nincs mattulva egyáltalán. Gondolkodom az 5000 Kelvines izzón, ezek azonban közúton nem legálisak. Megbüntethetnek ezért? Van olyan rendőr aki ezt kiszúrja és megállíthat ezért?

    Vannak újabb (javarészt luxus) autók amik autópályán a másik sávból is megvakítanak annyira kékes a led-jük/xenonjuk/bármiük. Jó ötlet lehet egy ilyen 5000 Kelvines izzó beszerelése? Autósboltban azt mondta nekem az eladó, hogy az ő autójában is olyat használ, nem volt vele probléma. Félreértések elkerülése végett, nem hülyegyerek-kékfényt szeretnék, csak szép, hideg fehéret, ami enyhén kékes, sokat dobna az autó megjelenésén mint a normál sárgás izzó. Van olyan típus amit esetleg bátran ajánlana?

    Köszönöm szépen válaszát előre is!

    Segítségül hívtam a világítások szakértőjét és ezt válaszolta:

    Az autóiparban elterjedt LED-ek jellemzően 6000 Kelvinesek, ezekhez képest minden halogén izzó sárgásabbnak fog tűnni. Ha közúton hivatalosan is használható halogén izzót használsz, az Osram Cool Blue Intense termék egy jó választás.

    A hagyományos xenon fényforrások színhőmérséklete ~4150 K, amit ez az izzó egész szépen reprodukál. Természetesen kapható xenonból is magasabb Kelvin-számú termék, ezek fénye kékesebb. Nem szabad elfelejteni, hogy a halogén izzók színhőmérséklet-változását egy speciális színszűrőréteg felhordásával érik el. Ez a kékes réteg nem csak a kibocsátott fény színhőmérsékletére, de a kibocsátott fénymennyiségére is hatással van.

    Azért, hogy egy magasabb színhőmérsékletű izzó a szűrés ellenére megfelelő mennyiségű fényt bocsásson ki, meg kell növelni az eredeti fénymennyiséget. Ez a fényforrás élettartamának csökkenésével, vagy a teljesítményének növelésével jár. Az 5000 K-es fényforrások már nem kaphatnak ECE-minősítést, mert a fényük kívül esik a legális tartományon. Ilyen mértékű színhőmérséklet-változásnál a fényerőt már nem lehet megfelelően kompenzálni, így ezek az izzók kisebb fénnyel is világítanak, mit a hagyományos változatuk.

    Avatott szem azonnal látja, hogy a lámpád kékesen világít. Miután az 5000 K-es izzók nem használhatók közúti forgalomban (nincs ECE-minősítésük), így a rendőr jogosan büntethet. Az autód ezekkel a fényforrásokkal érvényes műszaki vizsgát nem szerezhet. Amennyiben mégis szeretnél egy jó minőségű off-road terméket, a Osram Cool Blue Boost-ot érdemes megvásárolni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Akku anomália hosszú hétvégéken

    április 20., 15:58 Módosítva: 2018-04-24 17:44
    57

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Adott egy 2007-es évjáratú Astra H 1.4-es benzines autó, kb 1 éves GM akkumulátorral ami még garanciás. A kocsit főképp városi, aránylag rövidebb utakra használom, a következő tapasztalatokkal. Napi használat esetén minden rendben, viszont ha az autó áll kb. 3-4 napot akkor már nem indul.

    A nagy mínuszokban sem volt indítási probléma, érdekes módon egyik problémás hétvégén sem volt annyira hideg amivel magyarázni tudtam volna az indítási problémát. Néhány hetente "okostöltővel" teljesen fel lett töltve az akku A Opel szakszervizben (Itt vásároltam a kocsit és tavaly az akkut is) már szerintem külön műsorszám az érkezésem minden ilyen eset után.

    Megmérték a töltést, az állóhelyi áramfelvételt, kérésemre az önindító áramfelvételét is, és mindent rendben találtak. Jelenleg éppen egy csereakkuval közlekedek ami több nap állás után is rendben működik, így cellazárlatra gyanakodtam. A kiszerelt akkumat 1 hete vizsgálgatja a szerviz, állításuk szerint minden rendben vele, így nem cserélhető garanciában. Lenne javaslata milyen irányban nyomozzam a hibajelenség okát?

    Köszönettel: Róbert

    Nekem elég egyértelmű, hogy, ha a szerviz mérése alapján az autó nyugalmi áramfelvétele és töltése megfelelő, valamint a csereakkumulátorral nem jelentkezik a hiba, akkor az akkumulátor a hibás, feltételezve, hogy az autó mindennapi használatban van.

    Az akkumulátor is mérhető, minden szerviznek van tesztere, ami nagyon jó közelítéssel kiírja százalékosan az akkumulátor állapotát. Ha a szervizbe van az akkumulátor, akkor nagyon egyszerű a dolguk, hiszen feltöltik teljesen és egy adott terheléssel merítik, miközben mérik a kapocsfeszültséget, a terhelés ismeretében számolható, hogy mennyi idő alatt merül le. Természetesen a megfelelő nyugalmi áram és megfelelő töltés mellett számít, hogy mennyit használja az autót és milyen körülmények között.

    A rövidtávon, városi csúcsforgalomban araszoló autó nem tudja tölteni az akkumulátort, többet használ, mint amennyit visszatölt, így az időnként lemerül. 3-4 nap igen kis időtartam, ezt csak akkor produkálná, ha soha nem töltené fel rendesen. Az akkumulátor töltése 6-8 óra és nem csepptöltővel, hanem akkumulátortöltővel, ami 4, de inkább 6A-es töltőáramot tud minimum. Tapasztalat alapján egy napi 4-8 km-t használt autó, normál városi forgalomban kb. 4 hónap után lemerül.

    Ha hosszú hétvége miatt 3-4 napot áll, az nagyban lerontja ezt a statisztikát. Lehet időszakos fogyasztó az autóban.

    Ha gyári állapotú az autó, akkor nincs mit keresni, de, ha utólag beszerelésre került valami, azt a hibakeresés idejére ki kell iktatni. Nem jellemző, hogy bármilyen eszköz időszakosan nagy áramot vegyen fel, de egy gondolatot ez is megérdemel. Riasztó, ülésfűtés, tolatóradar, fedélzeti kamera.

    Csak azért kezdem válaszomat határozott sorokkal, mert a csereakkumulátorral nem produkálja az autó a hibát és azt feltételezem, hogy az autóhasználati szokásai sem változtak, így azt hiszem megvan a bűnös.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Eredeti Android Auto a Guglitól

    április 7., 10:41 Módosítva: 2018-04-11 06:36
    53

    Kedves Doki!

    Olvastam és sajnos személyesen is tapasztaltam, hogy az Android Auto nem érhető el a Google Play áruházban Magyarországról.

    Próbáltam ügyfélkapcsolati elérhetőséget találni a Google-nél, nem sok sikerrel, illetve az Opel Magyarországi márka képviseletét is megkerestem ezzel a problémával. Nem nagyon értették mit akarok és miért pont tőlük. (Érdekes beszélgetés volt, de ez egy másik történet az ügyfél élményről.)

    Ti tudjátok-e, hogy a Google mi alapján dönti el, hogy hol lehet használni az alkalmazást és az autógyártók miért nem lépnek ez ügyben? (Gondolom, nem Opel specifikus a probléma.)

    Üdv: Zsolt

    Kedves Zsolt!

    Mint mindent, az operációs rendszer felhasználását is szerződések szorítják keretek közé és a forgalmazott, valamint forgalomban lévő autók darabszáma nem üt meg olyan mértéket, hogy egy szerződést megérjen az autógyárnak erre a kis országra.

    Ezt érezhetjük sértőnek, mert minket érint, de ettől még igaz. Opel esetében nem vagyunk jók, nem találkoztunk még a problémával, de Suzukival már megoldottuk. Nem tettünk mást, mint sok fórumot végigolvastunk és volt autó, amin tesztelhettünk. Hivatalos magyar verzió hiányában a Bosch Open Source szoftver segítségével frissítettük a gyári fejegységet.

    Azt is megtudtuk, hogy csak Android 5.0, azaz Lollipop, vagy annál újabb telefon szoftverrel lehet kommunikálni. Elég valószínű, hogy Opel esetében is ez lesz a járható út, de ez csak gondolat, mi nem teszteltük. Védelmembe venném az Opeles és minden egyéb márkában dedikált szerelőkollégámat.

    Az autó szórakoztató rendszerét általában nyűgként megkapják az autóvillamossági szakemberek, hiszen az áram az ő asztaluk. Ha kapnak is képzést a rendszerről, az hamar elévül, mert rohamléptekben frissül az Android és mellette az iOS operációs rendszer. Ismernie kéne és naprakésznek lenni abban, hogy a telefon szoftverének változása hogyan hat az autóban futó szoftver működésére, kompatibilitására.

    Ez egy olyan terület, ami vagy nagyon foglalkoztatja az adott szerelőt és hobbiként követi, teszteli, próbálja vagy lemarad, mert ezen dolgokkal az autógyár szinte semmit nem foglalkozik. Ez egy külön szakma, amit a számítástechnikai ismeretekből és a telefonszerelésből gyúrhatnánk össze.

    Mivel ügyféloldalról sem jelentkezik akkora igény, még rutint sem szerezhet a szerelő. Ami kérdés jelentkezik egy forgalmazónál, az számszerűen kevés és udvariasan el lehet hárítani. Ez a gyár feladata lenne, a központi honlapján szerepeltetnie kéne a használat műszaki feltételeit és azt naprakészen hozzáférhetővé tenni minden felhasználó számára. Egyszer így lesz, de még várni kell rá.

    Aki kihasználná a rendszer szolgáltatásait, annak marad a fórumozás a világ minden nyelvén és megtalálja, hogy valaki, valahol mire jött rá, amit persze a gyár tudott, csak nem mondott. Keresse meg a gyári fejegység gyártójának honlapját, a szoftverfrissítés lehetőségeit, de kerüljön minden, nem hivatalos megoldást, módosítást. Egy szoftverfrissítéssel teljesen használhatatlanná teheti rendszerét, legyen óvatos.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elemcsere az indítókulcsban

    március 29., 11:04 Módosítva: 2018-04-07 10:44
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Egy 2005-ös Ford Focusom van, aminek az indítókulcsában van az elem, és ezt szeretném cserélni, mert úgy veszem észre, kicsit erősebben vagy többször kell megnyomnom az ajtónyitó gombokat záráshoz/nyitáshoz.

    Kérdésem az lenne: Mire figyeljek ilyen csere/javítás esetén? Milyen elem való bele, és hol tudok ilyet beszerezni? Valamint kell-e újra tanítani az autót ha csak egy elemcserét hajtok/hajtunk végre? Előre is köszönöm segítségét.

    Üdvözlettel: Zsolt

    A kulcs hátulján lévő nyílás segítségével lehet széthúzni a kulcsot. Ennél a műveletnél kell odafigyelni, hogy a feszítésre használt csavarhúzóval ne szakítsuk át a házat, mert az akár a panel károsodását is okozhatja.

    Ha már szétcsúszott, könnyedén kettéválasztható és hozzá férhetünk a CR2032-es elemhez. Itt a kis fülekre kell vigyázni, amik bent tarják az elemet. Jellemzően nem szükséges a szinkronizálás. Amennyiben nem hozz eredményt az elem csere, akkor nagy valószínűséggel a mikrokapcsolók elhasználódtak/leváltak, ennek cseréje forrasztási jártasságot igényel.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Halkul a tolatóradar

    március 21., 11:43 Módosítva: 2018-03-29 15:36
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    A Toyota Corolla Versóm hátsó tolatóradarja nagyon halkan jelez. Lehet-e valahol állítani rajta, vagy valami hiba van? Hibajelzés nincs.

    Üdvözlettel: József

    Általában nincs hangerőállítási lehetőség, de ez típustól függ.

    Ha jó volt és csökkent a hangerő, akkor a hangszórója ment tönkre, ami nem nagy befektetés, cserélni kell.

    Ha mindig halk volt, akkor vagy állítható menüben, de ehhez ismerni kell az adott rendszer típusát, vagy ennyit tud és előre kell szerelni a hangszórót, hogy hallhatóbb legyen.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A hátsó ködlámpa esete az irányjelzővel

    március 11., 10:29 Módosítva: 2018-04-20 15:59
    53

    Kedves Kütyüdoktor!

    Egy 1999-es 1.8 as benzines Ford Focus boldog tulajdonosa vagyok, az autót sokat használom és nagyon szeretem. A minap egy furcsaság jelentkezett, hogy az irányjelző gyorsan kattog ha használom.

    Tudom elcsépelt téma nekem is volt már vele gondom és megoldódott akkoriban. Most viszont újra gyorsan kattog, de ha felkapcsolom a hátsó ködlámpát ismét rendben megy. De ilyenkor hangos furcsa zaj jön a csomagtér mellett lévő (a kárpit mögött a bal hátsó teleszkóp mellett) kis fekete dobozból vagy reléből. A hátsó ködlámpa fénye is sokkal halványabb.

    Izzócserék megvoltak, biztosítékok rendben. Egyébként az autó rendszeresen karbantartott jó példány. A jelenség egy alapos mosás után jelentkezett. Érdeklődtem pár "szerelőnél" de csak a fejüket vakarták, és volt, hogy azt mondták, hogy tönkrement az "agya" és ki kell cserélni "mindent". Ha esetleg volna egy tippje vagy egy javaslata a probléma orvoslására nagyon hálás lennék.

    Tisztelettel Ferenc.

    Az irányjelző gyors kattogása a kiégett irányjelzőizzót jelzi, amit az áramkörben megváltozott, csökkent terhelés eredményez. Ha ebben a körben egy kontakthiba keletkezik, akkor a kontakthiba miatt az izzó nem kap megfelelő energiát, láthatóan csökken a fényereje és a csökkent terhelés miatt az áramkör gyorsabb kattogással jelzi, mintha kiégett volna.

    Ellenőrizze a lámpatest testelési pontját. Az izzók negatív pontja egy vezetéken keresztül a lámpatest közelében az autó karosszériájához van csatlakoztatva. általában ez a csatlakozási pont lesz kontakthibás. Ki kell csavarni a csavart, megtisztítani és megjavul a rendszer.

    Ritkábban, de előfordul a lámpatest csatlakozójának korrodálása, amire lehet magyarázat, hogy mosás után jelentkezett a probléma. Ha szemmel nem észrevehető a hiba, akkor mérni kell. A lámpatestben, az izzónál közvetlenül, egy egyszerű próbalámpával ellenőrizze a test meglétét. A mérést működés közben kell elvégezni, mert akkor mérhető csak az átmeneti ellenállás.

    Ha az izzónál nincs meg a negatív pólus, akkor következetesen, visszafelé haladva mérni kell a csatlakozón, a kábelen és a karosszériánál. Nem gondolnék semmi komolyabb hibára, mert a felkapcsolt ködlámpa testhibára utal. Ilyen testprobléma okozza azt a mindenki által ismert jelenséget, amikor az előttünk haladó jármű indexel és ütemesen villog a többi hátsó lámpa az autón. Ilyenkor a test hiányában, az izzókon keresztül záródik az irányjelző áramköre.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Recseg a bluetooth

    március 6., 11:58 Módosítva: 2018-03-11 10:29
    0

    Üdvözlöm!

    Vettem egy Blaupunkt San Diego 530-as 2 Din-es fejegységet. A telefonom Samsung Xcover 4. A kihangosító BT kapcsolatnál tökéletesen működik, de a média átvitelnél recseg. Volt rá példa, hogy rendesen működött, de csak 1 alkalommal.

    Másik telefonokon (Samsung J5, Xcover 3) a média átvitel is hibátlan. Elvittem az Xcover 4-et garis szervizbe ezzel a hibajelenséggel, és alaplapot, kijelzőt, stb. cseréltek végül 52 000 Ft-ért, mert egy apró repedés volt a kijelző bal alsó sarkában. A hiba ennek ellenére ugyanúgy jelentkezik, a média átvitelnél recsegés hallható.

    A szervizben arra nem voltak hajlandóak, hogy a bejáratig kisétáljon egy szerelő és meghallgassa a panaszomat az autóban, ami pont a bejáratnál állt, mivel az ő hangszórójukon minden működött. Egy másik autórádióra is rácsatlakoztam és azon is minden működött. Hol keressem a hibát, ha a fejegység és a telefon is működik mindennel, csak a telefonom nem a fejegységgel? Remélem tudtok segíteni, amit előre is köszönök.

    Üdvözlettel, Bánszki Miklós

    Ha a telefon tökéletesen működik másik Bluetooth audio eszközzel és a rádió is tökéletesen működik másik telefonnal, akkor szoftveres probléma áll fenn. A Bluetooth szabvány csak az alapokat köti szorosan műszaki paraméterekhez és folyamatosan változik, fejlesztik.

    Ha a telefon és a rádió nem azonos évjáratú szoftvert használ, akkor előjönnek furcsaságok, eldobja a kapcsolatot, nem csatlakozik automatikusan vagy éppen hallható hibát visz az átvitelbe. Frissíteni kell a két készülék szoftverét, ami a telefon oldaláról egyszerű, de a rádió frissítése lehet, hogy problémás lesz. Míg a telefonokra rendszeresen érkezik frissítés, az autórádiók esetében még a nagy autó hifi márkák sem figyelnek. Ha van frissítés, próbálja meg, ha nincs, akkor ezt nem lehet megoldani, ehhez nincs hozzáférése csak a gyártónak.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mennyire használható a tükörmonitor?

    február 27., 17:17 Módosítva: 2018-03-06 18:36
    18

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Mi a véleménye a visszapillantó tükörre szerelhető tolatókamera monitorokról? Visszapillatóként használva van rajtuk éjszakai mód mint az autó tükrén? Használhatóak esetleg úgy, hogy a tolatókamerát nem a tolatólámpára kötöm, hanem gyújtásra, és így folyamatosan a tolatókamera képét látom?

    Üdv, 
    Dani

    Kedves Dani!

    Nagyon autófüggő a használhatósága. Van, hogy olyan mennyiségű fény jut a tükörhöz nappal, ami teljesen láthatatlanná teszi a kijelző képét. Van olyan autó, mint például a zártabb furgonok, ahol minden napszakban jól látható.

    Az állandó használat nem rossz, de a kamera nagyon érzékeny a fényviszonyokra, így képének használhatóságát jelentősen rontja a hátulról érkező napfény vagy este a mögöttünk haladó jármű világítása. Teljes, tökéletes megoldásnak közel sem nevezném, de van, hogy nagy segítség, mint például egy hátul zárt, dobozos gépjármű esetében.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Lemerült az akksi, nem nyílnak az ajtók

    február 20., 11:32 Módosítva: 2018-02-28 06:55
    339

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Vettem egy 2002-es Škoda Fabia (1.4 16v 100 Le) autót. Távirányítós központi zár van benne. Az a gondom, hogy egyik kilincs mellett sincs kulcsnyílás, hiába pattintottam le a műanyag borítást a kilincsek mellett. A hátsó ajtónál sem találtam.

    Az akkumulátora döglődik, nem tartja a feszültséget, de még éppen beindítja. Pillanatnyilag nem tudok újat venni. Félek hogy egyik reggel nem tudom kinyitni az autót és munkába menni. Kaptam hozzá egy hagyományos kulcsot is, ebből gondolom, hogy valahogy ki lehet nyitni mechanikusan is. Ön szerint hogy lehet kinyitni az autót, ha lemerül az aksija?

    Előre is köszönöm!

    Ha nincs kulcsnyílás, akkor azt biztonsági okból eltávolították. Ilyen zárdugózást mi is készítünk, ilyenkor a zárakat kiszereljük és helyüket elfedjük egy eltávolíthatatlan idommal.

    Az autóba bejutni a gyári távkapcsolóval lehet, de mindig van egy egyedi hozzáférés is, amit csak a jármű tulajdonosa tud, hogy hol és milyen módon nyitható és/vagy tölthető az autó, ha lemerülne az akkumulátor vagy tönkremenne a távkapcsoló.

    Általában ez egy nehezen hozzáférhető megoldás, minden autó esetében máshogyan oldjuk meg és máshová helyezzük. Keresse meg az előző tulajdonost és kérdezze meg. Ha erre nincs mód, akkor keressen egy riasztószervizt és kerestesse meg a hozzáférési pontot, ami persze nem lesz egyszerű, hiszen valaki azt jól eldugta.

    Az autók többségében a zárszerkezet kevés és gyenge minőségű lamellákkal készül, amit kis erőbefektetéssel egy csavarhúzóval el lehet deformálni és így az ajtót kinyitni. Az ilyen jellegű autófeltörés ellen kiváló megoldás a zárdugózás, mindemellett elsődleges jelzésként figyelmezteti az autótolvajt, hogy ez az autó védett. Van, hogy a zárbetét helyére krómozott takaró kerül, de van olyan, mint a VW csoport esetében, hogy kapható a zár helyére gyári takaró és azt kell felpattintani. Nem elég a zártestet eltávolítani, annak helyét mindig ki kell váltani valami erős és tömör takarólemezzel, tömbbel, hogy a lyukon keresztül ne lehessen hozzáférni az ajtózárhoz.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Mire jó a csepptöltő?

    február 14., 13:27 Módosítva: 2018-02-20 17:57
    62

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    A minap Hollandiában 11 kemény euróért vásároltam Dunlop battery charger trainer készüléket. Csuda szép és jó dolgokat ígér.

    Kérdésem, hogy valóban mit takar ez sok adat és fedheti-e a valóságot? Elnézést, magyar leírást nem találtam.

    Köszönettel : Tamás

    Ez egy csepptöltő, ami nagyszerű dolog és időnként kapható minden élelmiszerbolt műszaki akciójában is. Feladata, hogy a ritkán használt gépkocsi vagy motorkerékpár akkumulátorát szinten tartsa, de fontos, hogy teljesen lemerült akkumulátor töltésére nem a legjobb választás, nem arra találták ki.

    Ha ritkán használja az autóját, mondjuk hetente egyszer, akkor is rövid távon, vagy ősszel leteszi a motorkerékpárt és csak tavasszal veszi elő, akkor ezt az ügyes töltőt rá kell csatlakoztatni az akkumulátorra és visszatölti azt a mennyiséget, ami elillanna álló helyzetben. Az 1A-es töltőáram kevés, így csak szinten tartásra alkalmas, egy lemerült akkumulátor feltöltéséhez csak hosszú idő alatt lenne elégséges.

    Az intelligens csepptöltők többsége „tornáztatja” az akkumulátort. Agyafúrt módon, különböző karakterisztikájú jelekkel tölti, így lassítja az akkumulátor elöregedését. Ha van lehetőség a használatára, akkor mindenképpen jót tesz, ajánlom, de emellett legyen egy nagyobb áramú töltő is a háztartásban.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Zenelejátszás telefonkihangosítón keresztül

    február 10., 11:21 Módosítva: 2018-03-01 06:16
    0

    Kedves Kütyüdoki!

    Van egy 2006-os Volkswagen Passat-om (B6), amiben a gyári Blaupunkt RCD300 (szürkegombos, nem mp3-mas) fejegység, valamint egy utólag beépített Nokia CK-300 telefonkihangosító található. A kihangosító prímán teszi a dolgát, ami a telefonálást illeti, de valamiért a zenelejátszás funkció nem működik.

    Ha elindítom a zenét a telefonon, akkor be tudom állítani, hogy a Nokia kihangosítóra küldje a hangot (bluetooth-on keresztül), sőt, a kihangosító távirányítójával tudom is vezérelni azt (play/pause, zeneszám váltás), de a hang "nem megy át". A fejegység marad az FM rádió üzemmódban, nem "némít" automatikusan, ahogy aktív telefonhívásnál csinálja. Tudna segíteni, hogy mi lehet a probléma? Előre is köszönöm!

    Üdvözlettel: Zoltán

    Sajnos ez egy régi telefon kihangosító szett, aminek a szoftvere nem kompatibilis a jelenlegi telefonokkal. Bár a Bluetooth egy szabvány, de időről-időre frissül, változik és újabb szolgáltatásokat vesz fel. Számos kihangosító szoftvere frissíthető, így azok igazi túlélők, de a CK 300 sajnos nem tartozik közéjük.

    Bekötési problémára nem gondolnék, mert, ha kihangosítóként működik, akkor a zenét is játszania kéne, hiszen ugyan azon a vonalon kapcsolódik. Én szoftver problémát gyanítok.

    Üdvözlettek, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új akkumulátor állásban lemerül

    február 2., 11:58 Módosítva: 2018-02-09 06:20
    115

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    2002 Ford Focus 1.6 benzines autó új akkumulátora egy hét alatt állásban lemerül. Addig eljutottam (leszűkítettem) a keresgélésben, hogy a műszerfal csatlakozója az egyedüli amit ha lehúzok, akkor a 0,08 A áramfelvétel visszamegy 0.02 A-re. Ahogy tájékozódtam álló helyzetben az autó áramfelvétele 0.02 A körül van. Az autóban integrált (gyári) riasztón kívül nincs semmilyen "kütyü" beszerelve.

    A műszerfalat kiszerelve átvizsgálva (szemre) semmi elváltozást nem látni a (műszerfal világítás 2 égőjét cserélni kellet). A kérdésem az lenne, lehet a műszerfalon kívül a hiba oka (csatlakozik-e valami más fogyasztó ami műszerfalról kaphatja az áramot), vagy ha lehúzom a csatlakozót és megszűnik a magasabb áramfelvétel akkor valószínű a műszerfal meríti az aksit álló helyzetben. Az autón egyébként tökéletesen működik minden funkció, ha nem állna több napig lehet észre sem veszem, mert az akkumulátor újra töltődik.

    Üdvözlettel, Albert

    Az autó a gyújtás levétele után harminc perccel lekapcsolja az ACC áramkört, amin a rádió, szivargyújtó, belsővilágítás… van, így a pontos mérés miatt ki kéne várni ezt az állapotot. 80mA lemerítheti az akkumulátorát, ha ritkán és rövidtávon használja az autót. Nem számít soknak, de, ha nincs utólag beépítve semmi, akkor indokolatlan.

    A fordos ismerősöm szerint az óracsoport nem tud ilyen jelenséget produkálni, nem is találkozott még ilyen hibával. Mivel úgy tűnik, hogy az autó gyári egységének hibájával állunk szemben, nem hiszem, hogy otthon megtalálja a hiba okát, hiszen a gyári egységek, lekötése, ellenőrzése már típusismeretet kíván. Mielőtt szervizbe vinné az autót, vegye ki az akkumulátort és akkumulátortöltővel töltse fel.

    A töltés 6-8 óra, nem kevesebb. Feltöltés után keressen egy elektromos szervizt a közelben és méresse meg az akkumulátort. Minden autóvillamossággal foglalkozó szerviznek van akkutesztere, ami nagyon jó közelítéssel megmondja az állapotát. 80% alatti érték már rossznak számít egy ritkán használt autó esetében, ilyenkor a csere a megoldás, ha a töltés egyébként megfelelő.

    Nagyon sokszor találkozunk azzal a hibával, hogy lemerül az akkumulátor, majd bebikázzák az autót, mennek vele egy kicsit, 5-10 km-t és úgy gondolják, hogy ennyi elegendő. Természetesen nem elég és az akkumulátor ismét lemerül. Itt elkezdődik egy vesszőfutás, jönnek az ötletek, hibás következtetések, fals mérések, hiszen lemerült akkumulátor esetén nem lehet valós értékeket detektálni. Sok esetben már szervizből érkezik hozzánk az autó, gyanakodnak riasztóra, rádióra, de az akkumulátort még nem töltötte fel senki, csak bikázgatják. A közhiedelemmel ellentétben nem elegendő pár kört autókázni, a töltést akkumulátortöltővel kell végezni hat-nyolc órán át.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Akksitöltés kiszerelés nélkül

    január 27., 13:00 Módosítva: 2018-02-10 11:22
    96

    Kedves Doki!

    A Micrám "Wait 1 H" hibakódjának törlését az audiórendszerből a Nissan szervizesek szerint csak 1 óra gyújtáson bekapcsolt rádióval lehet megoldani. Ez a módszer egy aksimat már 50 perc alatt lemerítette, 10 perc hiányzott a sikerhez. A kérdésem az lenne, hogy akkutöltővel megsegíthetem-e az aksimat, hogy végigbírja az 1 órát? Tehát lehet-e olyan sorkötést csinálni, hogy az akksitöltő be van dugva a konnektorba, a csipeszek rá vannak téve az autóakksira rakott sarukra, és megy a gyújtás 1 órán át?

    Köszönöm a választ. Annamari

    Kedves Olvasó!

    Egy igazi akkumulátortöltővel megoldható, ami valóban egyenfeszültséget ad ki magából. A régi akkumulátortöltők esetében nem foglalkoztak a szűréssel, csak egy sima egyenirányítás volt bennük, ami az akkumulátornak elviselhető adottság volt, de az autó elektronikája ezt nem biztos, hogy elviseli.

    Az sem szerencsés, ha egy órán át gyújtáson van a jármű és nem jár a motor, bár kibírja, csak fölösleges terhelés. Ilyen esetben, mi kivesszük a rádiót és asztalon adunk neki áramot, majd, amikor letelik a tiltás, visszatesszük. Szívesen segítünk.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Cseréljem le a vonóhorgom?

    január 22., 17:00 Módosítva: 2018-02-02 12:59
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Németországból behozott 2005-ös 1.6-os (Z16XE) benzines Meriván 13 pólusú vonóhorog csatlakozó van jelenleg. Van rá lehetőség 7 pólusúra cserélni vagy inkább átalakítót érdemes használni? Ha igen: könnyen elvégezhető munka otthon?

    Köszönettel, Máté

    Célszerűbb átalakítót használni, nem drága, jól működik és nem kell szerelni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Nem kapcsol le a beltérvilágítás

    január 12., 16:19 Módosítva: 2018-01-22 17:00
    0

    Kedves Kütyüdoktor!

    Az autóm beltér világítása nem kapcsol le az ajtó bezáráskor. Műszeres mérés alapján ajtó csukásra csak lejjebb esik a feszültség. Mi lehet a probléma?

    Üdv, Zoltán

    Általában az ajtónyitást érzékelő kapcsoló kopása okozza az ilyen problémát, de lehet vezeték, ami testre ér és lehet a belsővilágítást késleltető elektronika hibája is. Ha van utólag szerelt riasztó az autóban, ellenőrizze, hogy a motortér nyitásérékelő kapcsoló jó-e. Ez az egyetlen utólag szerelt kapcsoló és, ha a szerelő nem volt lelkiismeretes, akkor összekötötte az ajtókapcsolók vezetékével és azokkal együtt ez a kapcsoló is vezérli a belsővilágítást.

    Ellenőrizze egyenként az ajtókat, hogy becsukott állapotban a kapcsoló valóban benyomódik-e. Ezt általában csak mérni tudja, mert több autótípus esetében a kapcsoló a zárban van, így egyszerűen benyomni nem lehet. Meg kell keresni az adott ajtókapcsoló vezetékét és rámérni. Ha volt sérülés az autón, netán lakatosmunka, akkor azon a környéken kell keresni, ahol dolgoztak rajta. Sajnos sok esetben a lakatolás közben megégetik a vezetékköteget, esetleg odacsípik az összeszerelésnél.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    A tolatóradar és az index furcsán összeakad

    2017. december 30., 11:56 Módosítva: 2018-01-12 17:44
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Azt a furcsa jelenséget tapasztalom a nemrég vásárolt autómnál, hogy ha balra indexelve tolatok, a tolatóradar tápja az index villogásának ütemére elmegy-megjön, és ez folyamatos csipogást és villogást okoz. Jobbra vagy semerre sem indexeléskor minden rendben, a radar akkor kap tápot, ha hátramenetben van az autó. Hol lehet elrontva a bekötés?

    Köszönettel Szilárd

    Testhibának tűnik a jelenség. Ilyet produkál az a hátsó világítás, aminek nincs testpontja, mert a test hiányában az izzók egymáson keresztül zárják az áramkört, így össze vissza villognak. Ellenőrizze, hogy a lámpatest negatív vezetéke valóban testpont-e.

    Ha nem, akkor kontakthibás a karosszériához csatlakozó pontja, amit csak meg kell csiszolgatni a helyes kontakt érdekében. Lehet szakadás az adott lámpatest belsejében vagy lehet kontakthibás a csatlakozója. Ne tévessze meg magát, csak működés közben mérjen, mert alaphelyzetben ön is az izzókon keresztül mérhet és megtévesztő eredményt kap. Kapcsolja be az indexet és tegyen próbalámpát a lámpatest csatlakozójának testpontja és az autó karosszériája közé. Ha villog, akkor nincs test, ha nem villog, akkor máshol van a baj.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    A generátor zavarja a rádiót

    2017. december 20., 15:33 Módosítva: 2018-01-03 06:22
    0

    Tisztelt kütyüdoktor!

    Vettem egy multimédiás fejegységet, kínait. Tudom, hogy ezért az összegért ne várjon csodát az ember, de ha van rá mód akkor megoldanám. 2002-es 1.9 JTD Fiat Stilóba szereltem be, ahol ugyanis az ISO csatiba behelyeztem egy sárga vezetéket a megfelelő helyre, mert nem volt. A sárga és a piros vezetéket összekötöttem és vezeték-összekötővel kötöttem rá a tápvezetékre.

    Alapsusogás mindig van, ha rádió megy ha az mp3, videó, bármi. Ha beindítom a kocsit, akkor pedig előjön a generátor fütyülő hangja. Filtert próbáltam már de nem oldotta meg a problémám. Csodavideókat láttam az interneten, hogy az rca bemenethez illesztettek egy kábelt földelésként és minden megoldódott. Nem hittem benne mert nekem iso-n keresztül vannak bekötve a hangszórók és mikor kipróbáltam nem is változott semmi. Remélem tud rá megoldás.

    Tisztelettel: Kornél

    Kedves Kornél!

    Az RCA árnyékolására kötött testvezeték csak akkor segít, ha erősítőket használ és már tönkrement az RCA kimenet testpontja. Akkor sem megoldás csak eszköz arra, hogy ellenőrizze és utána javíttassa a rádiót. Ha már alaphelyzetben hallható alapzaj van, vigye vissza a rádiót a forgalmazónak, mert rossz.

    Tíz-húsz évvel ezelőtt létezett olyan paraméter, hogy alapzaj, de ma már igen igénytelen áramköri megoldás lehet az, amiben hallhatóvá válik. Ha használ erősítőt, akkor generátorzaj jelentkezhet az előbb említett RCA kimenet negatív pontjának szakadásakor. Ez akkor keletkezik, amikor még nincs bekötve az erősítő testpontja, vagy bekötötték, de nem érintkezik, például általános hiba, hogy a hátsó biztonsági öv vagy üléscsavar alá csavarozzák, ami nem feltétlenül testpont. Ha ilyenkor bekapcsolja a rendszert, a külső erősítő negatív tápfeszültség hiányában az RCA vezetéken keresztül próbál bekapcsolni, amit persze közel sem erre terveztek és elégeti a rádió kimenetét. Szintén generátorzajt produkál több autótípus esetében, ha az RCA kábeleket a gyári kábelköteg mellett vezeti el. Az együtt futó kábelek átveszik a zavart, ilyenkor át kell húzni máshová az RCA vezetéket.

    Ha csak rádió van az autóban és nincs külön erősítő, akkor ellenőrizze a rádió negatív tápvezetékét. Ha van másik rádió, próbára beköthető, de szinte biztos, hogy ez a probléma a kínai rádió gyenge minőségéből fakad. Rengeteget írtam már róla, nem szabad ilyet vásárolni, csak a probléma lesz a jutalom. Erre szoktak úgy reagálni, hogy nem baj, nekem nem kell szuper készülék, csak szóljon – de pont ezt írtam le sokszor, hogy szólni sem fog.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Bekötés után nem kapcsol be a rádió

    2017. december 17., 10:13 Módosítva: 2017-12-22 10:45
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor!

    Nemrégiben vásároltam egy Pioneer MVH-S300BT típusú fejegységet egy 2003. december havi (már nagy lámpás) Fiat Puntóba. Beszerelést követően (használva a rádióhoz mellékelt ISO csatlakozót) a rádió nem akar bekapcsolni (gyújtást természetesen kapcsoltam). Először azt gondoltam hogy gyári hibás a készülék, vissza is vittem majd kihoztam egy másik ugyanolyat, azonban ennél is ugyan ez a jelenség.

    Azt észre vettem, hogy a fejegységhez tartozó csatlakozó sarui nem teljesen passzolnak az autóban lévővel (fejegység ISO kábelnél a piros vezeték a fekete mellett van, az autóban viszont kettővel a fekete alatt). Elképzelhető, hogy hozzá lett piszkálva a gyári bekötéshez az autóban, vagy szükséges lenne vennem egy másik konkrétan ehhez az autótípushoz való ISO kábelt? Segítségét előre is köszönöm.

    Tisztelettel: László

    Kedves László!

    A netről le tudja tölteni az ISO szabványos bekötését és eszerint rendezni kell a csatlakozó érintkezőit. A kis saruk kiszedhetőek, van hozzá célszerszám, de óvatosan egy hústűvel vagy kis csavarhúzóval is megoldható. Mielőtt csatlakozót cserél, kérem, ellenőrizze le még egyszer, mert nem látom okát, hogy bárki is felcserélje a csatlakozó érintkezőit.

    A test, a csatlakozó sarkában található, fölötte az ACC, azaz kulcs utáni áram vezetéke van, az állandó áram a test mellett kettővel található. Mivel az ISO szabványt kétféleképpen értelmezi a világ a két áram lehet fordítva, de ez meghibásodást nem okoz, csak helytelen sorrend esetében a rádió a gyújtás levétele után elfelejti a beprogramozott funkciókat, adókat. Emiatt a rádiógyártók a csatlakozón cserélhetőre készítik az állandóáram és a kapcsoltáram vezetékét.

    Ellenőrizze, hogy ezt a két csatlakozót összedugta-e, mert, ha elkerülte figyelmét, akkor tápfeszültség hiányában nem kapcsol be a rádió. A Pioneer esetében érdemes megjegyezzem, hogy az elmúlt harminc év alatt egyetlen gyári hibás készüléket sem láttam és ez igaz minden igazi autó HiFi márkára, Alpine, Kenwood, Clarion…

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Beltéri lámpa késleltető

    2017. december 10., 10:19 Módosítva: 2017-12-15 06:27
    48

    Tisztelt kütyüdoktor!

    Olyan kérdésem lenne, hogy az autómba beszeretnék kötni egy beltéri világítás késleltetőt, azt hogyan és hol tudom megcsinálni? Egy Peugeot 306-ról van szó. Előre is köszönöm a kedves segítséget.

    Üdvözlettel,Gábor

    Autósboltok kínálatában kapható ilyen modul. A beépítése nem komoly feladat, de minimális elektromos ismeretet feltételez. Általában közvetlenül a lámpatest mellé beszerelhető, áram, test és egy ajtókapcsoló jel szükséges a működéséhez.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem töröl a hátsó ablaktörlő

    2017. december 6., 10:22 Módosítva: 2017-12-21 16:22
    0

    Kedves Kütyüdoktor!

    A 2005-ös Corsa C-n a hátsó ablaktörlőmotor egyik napról a másikra elromlott, a kapcsolót hiába nyomtam be, nem törölt, viszont a szakaszosan kattogó hangot adta. Amit hibakeresésben megpróbáltam:

    - a 29-es biztosítékot megkerestem a biztosíték táblán, kicseréltem egy másikra, nem oldotta meg

    - szereztem egy Corsa C bontott ablaktörlőmotort, leszereltem a csomagtartóajtó műanyagburkolatát, rákötöttem a vezetékét a bontottra, azt sem hajtotta meg

    - hátsó ablakfűtés rendben ment.

    Elvittem szervizbe, mivel sem tudásom, sem eszközeim nincsenek az elektromos hibák teljes felderítéséhez ill. elhárításához. Ott "megszerelték" (állítólag kábeltörés volt a védőgumi után a kaszniban futó kábelvezetőben).

    A gond viszont az -, amit jeleztem a szervizben is mikor elhoztam -, hogy a motor csak kb. fél periódusokat töröl, azt mondta a srác, hogy a motor hibája, a végálláskapcsoló lehet rossz, próbáljam ki a bontott motorral. Hazaérve kipróbáltam, ugyanezt csinálta. Szóval bekapcsolom a kart, akkor félig elmegy, majd utána a kb. félállásból elmegy a másik végéig, majd majdnem vissza, majd vissza az alapállásba. Ez a hibajelenség mitől lehet, ha a hátsó ablakmosást bekapcsolva viszont teljesen végigviszi a törlőperiódusokat a motor? Köszönöm szépen a segítségét!

    Üdvözlettel, Gergő

    Valóban a hibajelenség az ajtóátvezetőben lévő kábeltörésre utal. Az átkötés során vagy összecserélte a szerelő a vezetékeket vagy inkább kimaradt a testvezeték javítása. Nem elegendő szemrevételezni, mindig mérni kell. A törött vezeték nem feltétlenül látszik, hiszen a kábel megszakad, de a szigetelése egyben tarthatja, csak a mérés és ellenőrzés mutatja meg a hibát.

    A történet szerint az ellenőrzés is elmaradt a javítás végén, mert a szerelő is láthatta volna, hogy ez a munka még nem teljes, az ablaktörlő nem töröl. Ellenőriztesse, hogy a vezetékek helyes sorrendben lettek javítva és mérjék meg, hogy az ajtóba eljut-e a negatív. Lényeges, hogy nyitott, félig nyitott és zárt ajtónál mérjék, mert a szakadt vezeték bizonyos pozícióban összeérhet és megtévesztő eredményt mutathat.

    Amikor egy kábel megtörik, azt nem elegendő összeforrasztani, mert a forrasztásnál egy merev szakasz keletkezik, ami a hajlítástól, az ajtó nyitogatásától nagyon hamar ismét eltörik. A szakadt kábelt ki kell váltani egy szakaszon, úgy kell toldani, hogy a forrasztás a mozgó részen kívül essen, így valódi megoldás lesz nem csak időszakos. Nem tartozik a jó munkák közé, mert nehéz hozzáférni, sok munkával jár, de ez ilyen.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Indexelési problémák

    2017. december 1., 10:42 Módosítva: 2017-12-07 06:19
    0

    Tisztelt Kütyüdoktor Úr!

    Egy elég kényelmetlen problémával állok szemben. Fiat Brava 99 -es évjáratú autómmal, ha balra indexelek, alkalmanként kialszik a tompított világítás. Nem tudom, hogy a nyirkos idő beálltával, vagy épp most ment tönkre valami. Ön szerint honnan lenne érdemes elindulni?

    Üdvözlettel: Richárd.

    Tönkrement a kormánykapcsoló. Mivel egy egység végzi az index és a világítás kapcsolását, így nagyon valószínű, hogy az indexeléskor elmozdul a világításhoz tartozó kapcsoló is, ami már beégett vagy a műanyag idoma eldeformálódott, ez okozza a jelenséget. A kormányoszlop kapcsolót nem szoktuk javítani, cserélni kell újra, mert nem borzasztó befektetés.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Állófűtést a Passatnak

    2017. november 21., 11:01 Módosítva: 2017-12-07 06:19
    29

    Tisztelt Kütyüdoktor Úr!

    Állófűtéssel kapcsolatban lenne kérdésem, mert ahogy látom, maguk is foglalkoznak az elektromos, 220V-os megoldással. Tudom, hogy ha már árulják, akkor rosszat nem fog mondani róla, de az olajkályhás megoldáshoz képest mennyivel rosszabb a 220V-os?

    Jelenleg egy idősebb dízel Passatom van és úgy látom, marad is egy darabig, amibe jó lenne az előmelegítés, de jelenleg nem engedhetek meg magamnak egy Webastót, de a pénzt sem szeretném kidobni egy félmegoldásra. Segítségét előre is köszönöm.

    Üdvözlettel, Mihály

    A DEFA elektromos motormelegítő északi országokban olyan tartozéka az autónak, mint nálunk egy autórádió. Működik, jelentős különbséget tapasztalhat a felhasználó az autó beindításakor, jelentkezik a fogyasztásban és jelentkezik olyan paraméterekben, amelyek ennyire nem láthatóak, mint károsanyag kibocsájtás és motorélettartam.

    Nem lehet összehasonlítani egy pl. Webasto állófűtéssel, bekerülési áruk még köszönő viszonyban sincsenek egymással, így az elektromos megoldás hasznát kell mérlegelni inkább. A gyártó azt mondja, a fűtőbetét az adott hőmérséklethez képest, három óra üzemidő alatt 50 Celsius fokot növel. Ez a hőkülönbség jelentős, csak jót tehet a motornak, hiszen minden autótulajdonos tudja és tapasztalta, hogy hogyan viselkedik az autó nulla fokban és hogyan mínusz tíz fokban.

    A megoldás valódiságát bizonyítja, hogy rengeteg ipari berendezésbe szállítunk DEFA fűtőelemet, mint például telepített aggregátorok, szivattyúk, generátorok, tehát nem csak a személyautók használják, hanem ipari területen is keresett. Egy DEFA motormelegítő átlagosan 70 000 Ft-ba kerül beszerelve, ami nagyságrenddel alulmarad egy állófűtés bekerülésének.

    Egy hátránya van, csak az tud ilyenben gondolkodni, akinek van lehetősége a hálózati 230V-os csatlakozásra. Mivel elég régen forgalmazzuk és szereljük a DEFA fűtést, hiteles tapasztalatom alapján mindenképpen ajánlom. Mivel a fűtőbetét elhelyezésének lehetőségét az adott jármű műszaki megoldása befolyásolja, így az ár különböző lehet, pont ezért készítettünk egy ajánlatkérőt honlapunkra, aminek kitöltése után pontos költségeket tudunk adni, ez eddig nem kerül semmibe, érdemes kipróbálni.

    Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

    Távolról sincs vége, olvasson még