1,5 milliós autó biztonsága
Kedves Kütyüdoktor!
Hamarosan szeretnék 1,5 millióért autót vásárolni és szeretnék az ellopása ellen is tenni. Tisztába vagyok azzal, hogy ellophatatlan autó nincs. DE meg lehet hosszabbítani az ellopás idejét abban reménykedve hogy lemond az autótolvaj az autómról. Kb 100ezer Ft-ot szánnék rá különféle biztonsági eszközök beszerelésére. Van pár aminek nem látom értelmét pl a riasztó. Ha kifigyelik az autót akkor a lezáráskor kiadó hangból tudják milyen riasztó van benne onnantól kezdve olyan mintha benne se volna.
Tehát a riasztót emiatt elfelejteném. Elrejtett kapcsoló elég olcsó pár ezer Ft-os költség, de a vezetőülés körül van könnyen megtalálják még ha egy kis időt is rá kell fordítaniuk. GPS-es nyomkövetéses bohóckodást nem tennék az autóba gondolom drága a beszerelése és a fenntartása is cserébe nem sok védelmet nyújt véleményem szerint. Amit jónak találtam motortérzár + váltózár kombó. Ha ez van az autóba nagyvalószínűséggel csak tréleren tudják elvinni. Gondolom az ellen meg sehogy sem lehet védekezni hacsak be nem betonozom az autót. Úgy gondoltam hogy a közeli új építésű lakóparkok alatti mélygarázsokban bérelek neki egy beállót. Így nem csak az időjárástól védeném hanem azért lenne még egy ajtó is a kocsi és az utca között bár itt nyugodtabban tudnának dolgozni a tolvajok mint szabad ég alatt. Az utcán abban lehet még reménykedni hátha valaki felfigyel rá hogy éppen viszik. A risztóra visszatérve még egy gondolat láttam már olyat hogy szólt az autó riasztója és egy manusz olálkodott az autó körül de senki meg sem kérdezte hogy övé-e vagy lopni akar vagy mi van, mert ugye a jó magyar elfordítja ilyenkor a fejét még ha a riasztó a tulajdonosnak vinnyog.
Köszönöm válaszát!
Szabó András István
Tiszteletben tartom a véleményét, de nem értek vele egyet. Minden beépített védelemnek van értelme, mindenki szereltessen olyat, amiben hisz, de előtte konzultáljon szakemberrel. Nem szabad csak egy szemszögből ítélkezni. A köztudat és a szakember tapasztalata merőben különbözik, az egyik otthon született legenda, míg a másik tapasztalatra alapozott tény. Legenda, hogy egy mozdulattal hatástalanítható a rejtett kapcsoló és legenda, hogy csak úgy rögzítik a riasztó kódját, amit visszajátszva kinyílik az autó, valamint legenda a teniszlabdával nyitható központi zár és a lefagyasztott, kettétörhető váltózár. Elméletben minden működik, de vegyük számba az életszerűséget is. Valóban a szirénázó autóhoz nem megy oda senki, de lehet, hogy a tulajdonos hallja, ő pedig odamegy, de nincs baj, ha csak magában szirénázik, hiszen a figyelemfelkeltés a feladata. Egy sziréna hangából nem feltétlenül lehet megállapítani a riasztó típusát, de ha mégis, akkor sem vagyunk előrébb, mert azt, hogy hogyan és hova építették be, még nem tudhatjuk. Ez a lényeg az utólagos rendszerben, hogy minden autó egyedi, nem lehet felkészülni rá, hatástalanítása ezért hosszú időt vesz igénybe, ezért keresnek egy olyat, amiben nincs semmi. Bátor emberrel tele van az utca, sokan gondolják, hogy nincs félnivaló, mert olcsóbb autót használnak, de nézzük meg az autolopasok.hu oldalon a statisztikát, meglepődünk majd.
Nagyon jó választás egy motortérzár-váltózár kombo, de ne maradjon ki az egyszerű riasztó a rendszerből, az úgy lesz komplett, a szirénázó autó majd felkelti a figyelmet a leendő teremgarázsban. Megfelelőnek tartanék önnek egy Blue16 rendszert, amit megtalál a honlapunkon. Ez a riasztórendszer évtizedes tapasztalatokra épül, olyan ember tervezte, aki számba vett minden lehetőséget és rendszerbe szedte azokat, így az elérhető legmagasabb védelmi rendszert valósítja meg. Ennyit lehet ésszerűen kihozni egy riasztóból, ez a teljes körű védelem, ez után már csak a műholdas védelem következik, ami ellentétben a leírt véleménnyel a védelmi rendszer csúcsa. Megint kihangsúlyozom, hogy a közszájon forgó legendák és a valóság egészen mást mutat. A műholdas rendszerek logikusan felépülő, biztonságos védelmet nyújtanak, érdemes tájékozódni róluk és tisztázni a fals információkat. Ismerem én is a fémhálóval letakart autó, a GPS és a GSM zavaró gondolatmenetet, de ne gondoljuk, hogy a rendszer tervezői ezzel nem törődnek és ekkora lyukat hagynak a védelmben. Mindig abból induljon ki, hogy a riasztó tervezők nem buta emberek, rengeteg fejlesztés és teszt, valamint tapasztalat van ezekben a szerkezetekben, és ami nagyon lényeges, hogy folyamatosan fejlesztik, tökéletesítik. Valóban van havidíj, de egy komoly apparátus áll mögötte és nem kifizethetetlen, de erről mindenki maga dönt.
Mielőtt meghozza a végső döntést kérem, hallgasson meg egy riasztókkal foglalkozó szakembert, aki saját tapasztalataiból tud ajánlani, rá- illetve lebeszélni egyes összetevőkről. Ha már áldoz erre, legyen a legoptimálisabb a védelem, ezt csak egyszer kell kifizetni és lehet nem is olyan sokat, mint gondolná. Amit az ismerősöktől hall és a weben olvas, az vagy igaz vagy nem vagy fél igazság, amit mi riasztószerelők látunk és tapasztalunk, az a valóság. Ha nem lenne értelme a riasztónak, nekem nem lenne munkám, pedig 1982-óta ebből élek és még senki nem verte le az emblémát a műhely faláról. Nincs ellophatatlan autó, ahogy áthatolhatatlan fal sincs és vághatatlan rács sem létezik. Létezik viszont védelmi rendszer, ami jó eséllyel megakadályozza az autó eltulajdonítását, és mint minden ezzel foglalkozó cég mi is ilyeneket árusítunk, mechanikus védelmet és elektronikus jelzőrendszert, ami együtt alkalmazva a teljes körű védelem fogalma.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu