Lemerül a Ford

2012.12.17. 11:57

Tisztelt Kütyüdoktor!

Olvastam a "valami lemeríti az aksit" című írást. Az én esetem is hasonló. Nekem egy Fordom van amivel csak télen, a mínuszok beálltával adódik indításnál gond. Már vettem új aksit is de valami azt is leszívja. Indítózásnál elsötétül minden egy pillanatra, olyan mintha letiltana valami. A következő indításokra általában beindul. Már kipróbáltam, hogy éjszakára leveszem a sarut, de ez sem jött be. Van egy utólag beépített E-85 átalakító amit nem használok/túl drága üzemanyag/ ez lehet esetleg a hibás? Tavaly télen megnézettem a beépítőkkel, valamit át is kötöttek, de idén télen újra előjött a probléma, nyáron semmi gond nem volt! Napi 80 km megyek nem rövid használat. Válaszát, ötletét kíváncsian várom!

Üdvözlettel

Hegyi Gábor

Az előző akkumulátormerülés kérdésben leírtam az ellenőrzés menetét, azt nem ismételném. Ami ebben az esetben eszembe jut, az önindító. Az önindító egy igen nagy energiát igénylő motor, ami az idők során kopik és koszolódik, így romlik a hatásfoka, nagyobb áramfelvételt igényel. Télen a hideg motor is nagyobb terhelést jelent az indítás pillanatában, ez is okozhatja, hogy az első fordulatok olyan mértékben terhelik az akkumulátort, hogy a feszültsége leesik akár 8-9V értékre. Ez a feszültség már nem elegendő a gyújtáshoz sem. A következő indítás már könnyebb, nem jár ekkora feszültségeséssel, így indul az autó. Sajnos otthoni körülmények között az indítóáramot nem lehet mérni, de a feszültségesést igen, ebből is lehet következtetni az állapotára. Lényeges, hogy a méréshez analóg műszert használjunk, mert a digitális mintavételezése lassú, így nem kapunk pontos eredményt. Szóval hagyományos (mutatós) műszerrel, az akkumulátor sarún feszültséget kell mérni, hideg motornál és figyelni a feszültségesést. Ha a feszültség 10V alá esik, akkor irány az autóvillamossági műhely, ahol ellenőrzik az önindítót és szükség esetén felújítják. Ez nem nagydolog, azaz anyagilag nem nagy.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu