2013.01.24. 13:26

Üdv!

Egy 98-as, 1.4-es Ford Focus tulajdonosa lettem pár hete. Egyetlen, de annál idegesítőbb hibát észleltem, miszerint úgy 10-15 km megtételéig a km-óra működik, majd egyszer csak beesik és nem mér tovább vagy ritkábban fals értéket mutat (pl. 70-nél 140). Helyi szerelő bevonásával próbálkoztunk a jeladó cseréjével, de még ki sem hajtottam a bontóból próbakörre, máris ugyanaz volt a hiba. A szerelő közölte velem, hogy ha nem a jeladó rossz, akkor a beltéri órát kell cserélni, de ott csak az egész műszeregységet lehet egyben, ami fogalmam sincs mennyibe kerülhet, de biztosan nem olcsó?! Van még valami lehetőség, hogy ezeken kívül mi lehet a ludas? Persze, ha minden kötél szakad és semmi más megoldás nincs, akkor szétnézek egy bontóban, de ezt hagynám utoljára.

Előre is köszönöm!

P.

Elsőre figyeld meg, hogy amikor a mutató lelankad, akkor megy-e a napi számláló. Ha megy, van sebességjel, akkor a műszer romlott el. Hibás műszerrel irány a műszerjavító, ilyet találsz a weben.

Ebben az autóba a szerelők szerint előfordult műszer hiba, de okozott gondot, hogy a 2-es, 3-as hengernél, hogy a kábelköteg hozzáért a gyertyakábelhez, ami bevezetett zavaró jelet a műszercsoportba, ettől kalimpált a mutató. Volt jeladó hiba is, de sokszor előfordult, hogy az akkumulátor alatt a karosszérián a gyári testpontok elkorrodáltak. Le kell venni az akkumulátor sarut, majd az összes látható testpontot meg kell tisztítani. A bontóban vásárolt jeladó, csak akkor bizonyít, ha kicserélve működik. Ha nem működik, az jelentheti azt, hogy nem a jeladó a hiba, de jelentheti azt is, hogy a bontott jeladó is rossz, szóval ez nem információ számunkra.

Pucold meg a testpontokat, ez csak használ az autónak, majd ellenőrizd a kábelköteget a 2-es,3-as hengeren és figyeld, hogy mit mutat a napi számláló. Ha nem boldogulsz, akkor márkaszerviz és Ők tudnak mérni az autón, amit mi otthon nem tudunk.

Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu