Nem lehet beszerelni a riasztót?
Tisztelt Kütyüdoktor!
Vásároltam egy Land Rover típusú autót, amibe az előző tulajdonos mostanában beszereltetett egy Volf típusú autóriasztót. Az autó szakszervizben történő átvizsgálásakor a diagnosztika rengeteg "hamis" hibaüzenetet jelenített meg.
Az ott dolgozók azt mondták, hogy a riasztó okozza a problémát. Bár az autó jól működik, a riasztó szintén, a helyzetet mégis aggályosnak tartom, mert az autó garanciás (félek elveszítheti) illetve az esetlegesen hibás elektronikai jelek kárt okozhatnak az autóban (a szervizben, elmondásuk szerint, motorcserés kárt is okozott riasztó).
Rosszul szerelhették be? Ez a riasztó nem megfelelő, mert nem tudja kezelni a szofisztikát elektronikát? Dobjam ki? Szereltessek be olyat, ami nem csatlakozik az autó vezérlő rendszeréhez?
Válaszát előre is köszönöm. Attila
Igen, nem megfelelő riasztó választás okozhat ilyen gondot és igazat mondanak a szerelők, volt már motorcsere hibás beszerelésből. Ha a riasztó motorblokkolása nem kompatibilis az autó rendszerével okozhat hibát, amivel teleírja az autó tárolóját. A hiba jellegéből adódik a megoldás is, ezt a szerelő is elmondhatta volna. Vissza kell menni a riasztós céghez és biztosan kijavítják, feltételezve, hogy valóban a riasztó okozza a bajt. Ha ez nem ennyire egyértelmű, akkor ki kell kötni a riasztót és úgy feldugni az autót a komputerre.
Sok autó elektromos rendszere nem viseli, ha a riasztó motorblokkolása alaphelyzetben blokkolt állapotot tart fenn. Az autó leállítás után végez ellenőrzést a rendszeren és egy rossz helyen blokkolt üzemanyagrendszerben hibát észlel, amiért jogosan fellázad és beírja a tárolóba. Regeneráló rendszerrel ellátott autó esetén előfordulhat, hogy a blokkolásban hagyott riasztó nem engedi beírni a komputerbe a regenerációs folyamat lezajlását, ezért a komputer újra és újra többlet üzemanyagot ad a rendszernek, hogy a koromtalanítás elindulhasson.
Ez a regeneráló folyamat feltételekhez van kötve, megfelelő motor és kipufogó hőmérséklet, folyamatos haladás., de a komputer ezt már nem veszi figyelembe, így hibásan árasztja el a motort plusz üzemanyaggal. A többlet mindenhova eljut, például az olajba is, amit felhígít, ezért tökéletlen lesz a kenés és tönkremehet a motor. Persze ez csak egy gondolatmenet, ennek rengeteg előjele van, amiből kiderülhet a baj még akkor, amikor nem nagy.
De az élet ezt már produkálta, kérdés, hogy a riasztó okozta a motorcserét vagy dilettáns szerelők nemtörődömsége. Ha hibakód van, annak végére kell járni, nem szabad így használni az autót, nem üzemszerű.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu