Önállósodott a központizár
Tisztelt kütyüdoktor!
1998-as Fiat Punto I. atómban központi zár van. Nálam 3 éve van a kocsi. Télen rendszeresen lemerül az akksi, mert keveset fut és szabadban parkol.
Kérdésem, hogy az akku többszöri kivétele a feltöltése miatt tönkre vághatja a központi zár elektronikáját, ugyanis azóta önállósította magát. Ha akar lezár, ha úgy van kedve kinyit, akár menet közben is.
Az akkumulátor lemerülése, cseréje nem károsít semmit, a hiba ettől független.
A két első ajtó vezérlőmotorjában van egy kapcsoló, ami a kulccsal vezérlést hivatott betölteni. Ha valamelyik motor elmozdul a pozíciójából, akkor a kapcsoló is kimozdul a középpontból, így fals jelet ad az elektronikának, amitől össze-vissza működhet a központi zár. Utólag beépített szettnél előfordulhat az ajtóátvezetőben a kábeltörés. Ez főleg ilyen hideg időben jön elő, amikor a vezetékek kikeményednek. Az eltört, sérült kábelek összeérnek vagy pont nem érnek össze és ez is okozhat ilyen jelenséget.
Persze romolhat el elektronika, lehet kontakthibás bárhol a rendszer. Kulccsal ellenőrizni kell, hogy amikor zár vagy nyit az ember, akkor ugyan annyit kell elfordítani záráshoz, mint nyitáshoz. Ha valamelyik irányba kisebb elmozdulás szükséges, akkor rossz a motor pozíciója, le kell venni a kárpitot és beállítani. Az ellenőrzést mind a két oldalon el kell végezni. Ha jó, akkor meg kell bontani az ajtóátvezetőt és megvizsgálni a vezetékeket, szükség szerint cserélni őket. Nem elég összeforrasztani, mert az kemény kötés, hamar eltörik ismét. A helyes javítás, amikor legalább 20 cm darabot kicserélünk és a forrasztás olyan helyre kerül, ami nem mozog. Ha minden jó, akkor az elektronikánál kell mérni, bár amikor mér az ember, mindig jó a rendszer és elromlik a hiba. Ha viszont jelentkezik, akkor meglesz a bűnös.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu