Nehezen indul a ventilátor a Škoda 105-ben
Tisztelt Doki!
Évek óta fennálló probléma, hogy menet közben néha nem indul el a ventillátor. Van benne kézi kapcsoló dugóban be szoktam kapcsolni és autópályán ha leállok nem állítom le a motort hanem járatom és hűtöm mert azonnal felmegy a víz 100 fokra és nagyon nehéz beindítani. Ezért nagyon fontos a ventillátor. Egyre gyakoribb, hogy hiába kapcsolom be nem indul. Elvittem egy nagyon jó villanyszerelőhöz és neki mindig működött, hiába rángatta a vezetékeket.Így nem mert motort cserélni.
Rájöttem, ha be van kapcsolva és nem megy benyúlva a lapátokhoz meglendítve erőtlenül elindul és lassan felpörög. Csak mozgatásra semmi. A lapát egy picit súrolja a fém palástot, de annyira nem hogy ez akadályozza a forgást. Vagy mégis? A legfurcsább az,hogy ha hazaérek és nem megy és hozzá sem nyúlok másnap ha bekapcsolom 100% hogy bekapcsol és erőteljesen felpörög. Mindenképpen motort cseréltetek de talán bár nem hiszem van erre valami magyarázat. Egyszer előfordult, hogy a bíztosítékokhoz nyúltam és elindult azóta hiába mozgatok bármit nem tudom miért ez a bizonytalan működés. A saját hőgombája is működik de úgyanígy.
Tisztelettel várom válaszát ha tud segíteni, Gábor.
Mivel idősebb autóról van szó, nem lehet kizárni a kontakthibát sem. Valahogy el kéne csípni azt a pillanatot, amikor jelentkezik a hiba és megmérni, hogy a ventilátor csatlakozóján megjelenik-e e feszültség. Az alkalmazott porcelán biztosítékok rendszeresen okoztak problémát, beégett a csatlakozási pont, kilágyult a foglalat.
Ha nem lehet előidézni a hibát, akkor be kell húzni vezetéket a ventillátortól a belső térbe és rátenni egy izzót, ezzel kontrollálható, hogy amikor nem indul el, akkor a feszültség sem jelenik meg, vagy csak a ventillátorral van gond. Nem elegáns, de annál hasznosabb módszer a ritkán jelentkező problémák keresésére. Ha nem jelenik meg a feszültség, akkor lehet hő gomba, lehet a biztosíték kontakthibája és lehet a vezeték vagy csatlakozó hiba is.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu