Indításgátlót a Combóba

2016.01.10. 07:15

Kedves Kütyüdoki!

Tanácsot szeretnék kérni utólagosan szerelt indításgátlóval kapcsolatban: van egy 2005-ös 1.4 Opel Combo Tourom, amibe szeretnék egyedi rejtett kapcsolót szerelni, egy esetleges lopási kísérlet megnehezítésére. A kapcsolóval több ponton is beavatkozhatnék, például megszakíthatnám az AC-pumpa tápját, a gyújtást, az önindítót, stb.

A kérdésem, hogy egy ilyen, viszonylag modern elektronikával felszerelt autó nem fog hibakódot regisztrálni, vagy szerviz módba váltani, ha esetleg elfelejtkezek a kapcsoló átkapcsolásáról és megszakított áramkörökkel próbálom beindítani?

Segítséged előre is köszönöm! Péter

Igen, a beépítésnél lehet hibázni és olyan pontokat blokkolni, amik hibát hoznak a jármű rendszerébe, ezért én mindenkit lebeszélek az otthoni szerelésről. Természetesen körültekintéssel és megfelelő dokumentáció birtokában neki lehet állni, de a szükséges adatokat beszerezni nagyon nehéz.

Minden adatbázis jelentős anyagi teher egy szerviz számára, nem adja ki senki, meg kell termelnie a befektetést. A több pontos blokkolás nagyon jó gondolat, de ne bízza egy egyszerű kapcsolóra. A lánc olyan erős, mint a leggyengébb láncszem, a védelem is annyit fog érni, mint a kapcsoló, ami kiiktatja. Nem túl nagy befektetés egy olyan immobiliser, ami rablásgátló funkcióval is bír, érdemesebb ilyesmiben gondolkodni.

Az általunk forgalmazott típusokból ajánlanám a Meta közelítő kártyás megoldását. Több ponton blokkolja az autó motorját, hatástalanítása egy kis koronggal történik, ami elég, ha az autó közelében van. Ennek hiányában elindul egy leállítási folyamat, ami a motor beindítása után egy perccel leállítja a járművet. Mivel több ponton blokkol és kábelei egyforma fekete, azonosíthatatlan kábelek, így áthidalása roppant időigényes és szakértelmet feltételez. A közelítő kártyás kivitel és a késleltetett blokkolás miatt kulcslopás esetén is véd.

Lényeges, mert sok esetben lakásbetörés során az autókulcsot is ellopják és vele a védtelen autót is. Ez egy sokat bizonyított szerkezet, ami beépítve sem éri el az 50 ezer Ft-os határt, így szerintem elgondolkodtató, hogy ne csak egy rejtett kapcsoló védje az autót. Természetesen, mint minden védelemnek van szervizállása, így a javításra vagy mosásra leadott autó esetében sem kell elárulni senkinek a védelem mivoltát. Nem igényel semmiféle külön mozdulatot a használata, ezért nincs esély arra, hogy kifigyeljék, mint egy rejtett kapcsolót használat közben.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu