Önálló életet élő autóriasztó
Egy 2011-es Škoda Octavia (1.2 TSI) kombink van, ami az utóbbi időben kezd önálló életet élni. Éjszakánként (nappal eddig nem tapasztaltuk) magától beindul az autóriasztó, úgy hogy senki és semmi nem ér az autóhoz.
A riasztó érzékenysége sem hiszem, hogy gond lenne, mert hiába ütögetem az autót magától akkor sem indul be a riasztó. Az utóbbi napokban már elég sűrűn, 2 óránként beriaszt. A szervizben semmilyen hibaüzenetet nem tudtak kiolvasni. Gyakorlatilag már lincshangulat van a társasházban az autó miatt.
Este, hajnalban a hideg és a pára okozhat téves riasztást a hibásan beállított riasztó esetében. Ellenőrizni kell a kiegészítő modulok érzékenységét, mint például az ultrahangos belsőtér védelem. Ha nincsenek modulok, akkor a nyitásérzékelő kapcsolók jöhetnek szóba.
Nem mindig elegendő az ütögetés, célravezetőbb ellenőrizni, hogy az adott ajtó, csomag- vagy motortér nyitásakor mikor kapcsol a kapcsoló. Leginkább a motortér érzékelője a hibás. Ez az a kapcsoló, ami utólag kerül az autóba, nem gyári és elállítódhat. Ha nagyon kicsi a kapcsolási út, akkor a hajnali pára átvezetése elegendő egy érzékeny riasztó számára, hogy eseményként kezelje. Cserélni vagy állítani kell.
Amennyiben nincs mód az állításra, relével le kell választani az adott kapcsolóbemenetet a riasztó elektronikájáról. A relé nem érzékeny a párára, az a kis átvezetés nem tudja meghúzni, így stabil lesz a működés. A riasztók többsége rendelkezik riasztási memóriával. A nagyobb típusokat számítógépről ki lehet olvasni, a kisebbek a visszajelző LED villogásának számával mutatják a riasztást kiváltó bemenetet, ezen a vonalon könnyebb elindulni és keresni a bűnöst.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu