Utólagos DRL Golf III-ba
Tisztelt Kütyüdoktor!
Utólag beépíthető DRL világítást vásároltam (Golf III, ködlámpa helyére), azonban az interneten fellelhető információk/videók a szabályos (-nak mondott) bekötésről és működésről egymásnak néha ellentmondók, ráadásul gyári megoldásokból is többfélét látni az utakon. Ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, mert az én értelmezésem a következő, de nem vagyok benne biztos, hogy ez megfelelő:
- autó indításnál automatán bekapcsol
- tompítottat felkapcsolva kikapcsol (helyzetjelzőre is van szabály?)
- indexre van szabályozás?
Az megengedett, ha az indexxel ellentétesen villog? (ha az index világít, akkor a DRL elhalványul vagy kikapcsol, ha az index nem világít, akkor a DRL teljes fénnyel ég) Elég közel van az indexhez, ezért annak a láthatóságát javítaná, ha elhalványulna.
Válaszát előre is köszönöm: Krisztián
Kedves Krisztián,
A régebbi, 1990-es KÖHÉM rendelet még megengedte a nappali menetfény és helyzetjelző együttes használatát, de a 2011-ben életbe lépett új rendelet már egyértelműen kimondja, hogy a DRL csak és kizárólag önmagában világíthat. Kivétel erre a fénykürt, a jelzés idejére bekapcsolva maradhat. Elektromos bekötésre vagy gyújtásra adásnál, vagy legkésőbb amikor beindult a motor (feszültség figyelős elektronika) föl kell kapcsolódnia.
Föl lehet szerelni a gépjárművet egy DRL-t kikapcsoló manuális gombbal, de a rendszernek olyannak kell lennie, hogy a jármű sebessége amint meghaladja a 10 km/órát, azok automatikusan visszakapcsoljanak.
Az irányjelzőre két szabály van.
1, Amennyiben a nappali menetfény és az irányjelző közelebb van egymáshoz mint 40 mm (ez lehet jelen esetben is) akkor két lehetőség van:
- kikapcsolódhat
- vagy csökkentett fényerővel világít az irányjelzés ideje alatt.
2, Amennyiben a nappali menetfény és az irányjelző egy lámpatestben van, azaz közös bura alól, egy helyről jön a fény, akkor a nappali menetjelzőnek tilos világítania az irányjelzés ideje alatt.
Üdvözlettel: Lumendoki – www.lumenet.hu