Tempomatot utólag
Tisztelt Kütyüdoktor!
Menyasszonyommal vásároltunk egy 2004-es (még a facelift előtti E12-es) Toyota Corolla-t. Az autó Sol felszereltségű 1.6-os, még a bovdenes gázpedállal. Mivel sokat utazunk hosszú távokon, ezért kényelmetlenné vált a tempomat hiánya.
Mindenképpen bontott, de gyári alkatrészt szeretnénk (a kormány mögötti burkolat cseréjét is beleértve). Sajnos nem találtam sehol sem információt, hogy van-e valami előkészítés az autóban, vagy ha nincs, megoldható-e a beszerelés "gányolás" nélkül.
Válaszát előre is köszönjük! Kata&Dávid
A gyári kiegészítőkről nem tudok információt. A tempomat autótípusonként különböző megoldással létezik. Az Opel esetében sokszor csak egy indexkart kell cserélni és engedélyezni a komputeren a funkciót, de vannak autótípusok, amiben semmi előkészítés nincs.
A helyzet annyira szerteágazó, hogy néha autótípuson belül még évjáratonként is van változás, amit én, mint kívülálló nem tudok követni, erre csak a márkaszerviz szakembere tud válaszolni. A bontott alkatrészektől mindenkit óva intek. Ha ebben gondolkozik, akkor is egy szakemberre kell támaszkodjon, nem szabad bontóban vásárolni, hiszen honnan tudnák, hogy mik kellenek hozzá. Ha a szerelő adja a megoldást, akkor adjon mindent, Ön csak a teljes munkát rendelje meg, de ne vigyen alkatrészt, mert mindig kimarad valami vagy nem megfelelő.
Az utólagos tempomatok védelmében csak annyit, hogy igen messze esnek a gányolás fogalmától. Személy szerint előbbre helyezem például a Waeco utólag beépített tempomatját, mint egy bontott szettet. Az ilyen szolgáltatásokat kínáló cégek, mint a tempomatszerelés és mint például mi szakemberek vagyunk, akik olyat ajánlanak, amihez értenek, így nem gányolunk, hanem szerelünk. A keresőbe beütve több tempomatos céget is talál, közöttük van az, akinek a terméke tökéletesen illik majd az autójába és illik az Ön elképzelésébe is. A bontott, ha az minden elemét tartalmazza közel sem lesz olyan olcsó, mint amire gondol. Minden elemet nem tartalmaz majd, hiszen sok autónál a tempomattal szerelt változatba a kábelköteg is más, olyan szerelő pedig nincs, aki kicserélne egy köteget három vezeték miatt, így az sem lesz gyári. Az utólagos tempomat gyártói általában beszállítói az autógyárnak, így, ha valamiben különbözik a gyáritól, az a kapcsoló, de sok esetben még az sem.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu