Védelem és kényelem

2019.05.23. 14:33

Üdvözletem!

Nemrégiben vettem egy 2017-es Ford Mondeo gépjárművet, most pedig szeretnék valamilyen védelmi rendszert vagy megbizható (ami nem szólal meg óránként tévesen) riasztót beépittetni.

Valami olyan kellene, már ha van ilyen, amivel nem macera a kizárás, bezárás, megmarad a gyári távirányitója az autónak, nem fél órába tellik mire fel tudom nyitni a motorháztetőt (pajzs). Valami olyasmire gondolok ami automatikus, mint ahogy az autó is érzékeli a saját kulcsát, már ha van ilyen...

Kedves kérdező!

Riasztórendszer esetében, főként, hogy kulcsnélküli indítású az autó mindenképpen szükséges, hogy a riasztórendszert külön kapcsoljuk, ami egy mozdulat a biztonságért, de elfogadom, hogy az autó veszít a kényelmi extrájából, ezért nem ajánlok riasztót, mert az meg veszítene a biztonsági szintjéből.

Ford-Mondeo-Turnier-1-5-EcoBoost-Titanium-1200x800-23398ece00d09

Ha mindenképpen ragaszkodik a kényelmes megoldáshoz és az autót átlagos kockázattal bíró helyeken használja, akkor közelítőkártyás immobiliser és rablásgátló lehet a helyes választás. Ez egy olyan védelmi megoldás, aminek élesítését és hatástalanítását egy kis, 200 Ft méretű kapszula végzi, amit a zsebében kell tartania.

Ha a kapszula az autó mellett van, akkor az autó indítható, ha nincs ott, akkor blokkolja az önindítót és az üzemanyagellátást, így nem indítható. Ha menet közben a kapszula eltávolodik az autótól, például valahogy kiszállítanák vagy kicsalnák Önt és elhajtanának, akkor a rablásgátló funkció egy percnyi távolságban leállítja a járművet. Ez a rendszer kulcslopás esetében is megvédi az autót és megvédi a letapogatás ellen is.

A Youtube-on nem egy olyan videó található, ahol bemutatják a kulcsnélküli nyitás hátrányát. Az autógyárak nem fordítottak megfelelő figyelmet erre a nagyon kényelmes megoldásra és amikor napvilágra került sérülékenysége, inkább elfeledtették velünk felhasználókkal, mintsem kijavították volna.

A módszer lényege, hogy két ember rádiófrekvenciás kapcsolatban van egymással, amolyan speciális adóvevővel. Az egyik az autó mellett áll, míg a másik az autótulajdonost követi. Az autónál álló megnyitja az autó ajtaját, ettől az autó kéri a kulcs jelét, amit a speciális adóvevőn átsugároz az autó gazdája mellett álló társának és erre a jelre a tulajdonos zsebében lévő kulcs visszaválaszol. Ezt a válaszjelet az autó mellett álló ember adóvevője átadja az autónak, ami természetesen kinyílik és ezzel egyidőben indítható, az első leállításig lehet vele közlekedni. Ez az eljárás műszakilag nem olyan nagyon bonyolult, így valós lopási módszerként létezik.

Ha az említett immobiliser és rablásgátló megoldást alkalmazzuk, akkor az autó nyitható, de nem indítható, mindemellett a keyless autóknál speciális immobilisert használunk, ami nem csak egyszer ellenőrzi a kis kapszula meglétét, hanem az autó beindítása után többször, így, ha valami csoda folytán az említett lopási kísérletnél nem csak az autó kulcsának jelét sugároznák át, hanem az immobiliser kapszulájának jelét is, akkor is megállítaná az autót.

Ha az autót olyan helyen használja, ahol a lopási kísérletnek magasabb a kockázata, mert sajnos vannak ilyen területek hazánkban is, akkor végig kell gondolni, hogy a védelmi rendszer is magasabb biztonsági szinten álljon és ahhoz sajnos hozzátartozik a kezelést tekintve néhány kényelmetlennek tűnő, de rutinszerűvé váló mozdulat. Az autó védelme személyes és egyénre szabott dolog, azt tanácsolom, hogy keressen fel egy-két riasztószervizt személyesen és hallgassa meg a tanácsokat, nézze meg, hogy melyik rendszer lenne Önnek a legkényelmesebb.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.