Világít a légzsák visszajelzője
Üdvözlöm,
András vagyok. A jármű, amire a kérdés vonatkozik: AUDI A4 B5 1,9 TDI AFN 1998.
A gyári ülésekben volt oldallégzsák szerelve, viszont kicseréltem az üléseket gyári sport ülésekre, amiben viszont nincs légzsák. A művelet óta világít a műszerfalon a légzsák visszajelző (4 éve), többször műszaki vizsgázott is az autó így, az akkor készült fotókon is világít.
A kérdésem az, hogy ezen felállás alatt a kormányban és műszerfalban lévő első légzsákok baj esetén működnek-e?
További kérdés: a sport ülések fűthetőek, a gyáriak nem voltak azok. Amennyiben szeretném ezt a funkciót üzembe helyezni, kell e kábelezni is, vagy esetleg gyárilag benne lehet e az autóban? A kapcsolók beépítése egyértelmű.
Köszönettel, András
Mindenképpen egy Audi szerviz szerelőjével kell konzultálni, hogy hogyan lehet kitiltani a hiányzó légzsákokat rendszerből. Általában, ha világít a visszajelző, akkor a teljes rendszer tiltásban van, gondolom az Audi esetében is így van.
Az ülésfűtés kábelei nincsenek benne abban az autóban, amiben gyárilag nincs ez az extra, ilyenekkel nem kedveskedik az autógyár, hiszen ezen rengeteget spórol.
Ha az ülés ülőrészéből és a támlából csak egy-egy pár vezeték lóg ki, akkor a fűtőlap és a termoelem egyben van, ebben az esetben, ha 12V-ot kapcsolunk rá, már fűt is és a termoelem szabályoz, ha eléri az üzemi hőfokot, ezt le lehet, le kell tesztelni. A működéshez csak egy kapcsoló kell, ami elviseli ezt az áramfelvételt, vagy bármilyen kapcsoló, amit relével illesztünk a fűtéshez.
Ha több vezeték lóg ki az ülésből, az azt jelenti, hogy a fűtőlap és a termoelem külön van és a működéshez egy elektronika is tartozik. Ha ismerjük annak az autónak a paramétereit (típus, évjárat, felszereltség) amiből az ülések származnak, akkor lehet keresgetni, hogy pontosan milyen elektronika és ahhoz milyen kapcsolószett tartozik, de a tapasztalatunk szerint eddig még senkinek nem sikerült összeszedni az összetevőket.
Ilyen esetben célravezetőbb egy utólagos ülésfűtés szett beépítése. Az utólag beépített ülésfűtés használati értéke és megbízhatósága egyenértékű a gyári ülésfűtéssel, bár magasabb kategóriába tartozó autók esetében a fűtőlap mérete jóval nagyobb, ezzel nem lehet versenyezni, nincs lehetőség lábtámasz, oldaltámasz fűtésére, de a gyári átlagot bőven teljesíti az utólagos megoldás.
A nagy előnye, hogy a bontóból összevásárolt gyári összetevők is jóval magasabb költséggel bírnak, mint az utólagos komplett szett és a beépítés ugyanannyi munka. Itt még meg kell említeni, hogy egy idősebb ülés esetében előfordulhat, hogy a fűtőlapban szakadás van, így nem teljes felületen fűt. Elegendő, ha valaki egyszer beletérdepel az ülésbe és a karbonszálak már el is pattannak és középen nincs fűtés. Mielőtt belevágna a gyári rendszer kiépítésének, mérlegeljen és, ha ajánlhatok, akkor szereltessen be egy utólagos szettet egy megbízható szervizzel.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu