Pályán nem tölt a generátor
Tisztelt Kütyüdoktor!
1993-as Nissan Sunny 1,6 hosszú autópálya után világítani kezdett a töltésjelző. A szakember javaslata: szénkefe elkopott (rámér, töltés kiválló). Szénkefe csere után is világít időnként. Gondoltam, régi a hosszbordás, csere után se változott a jelenség. Gondoltam bekopik a kefe, de már 200 km-nél többet mentem.
Köszönöm ha tud segíteni. Tisztelettel: Ferenc.
Ezt a jelenséget sok minden okozhatja. A generátor esetében nem helyes csak szénkefét cseréltetni, hiszen, ha az elkopott, akkor kopott minden, a kommutátor és a csapágy is, így célszerűbb, ha felújíttatjuk az egészet, és erre léteznek szakosodott szervizek, akik cseredarabbal azonnal megoldják a problémát.
Mielőtt a generátort hibáztatnánk, érdemes ellenőrizni a generátor pozitív kábelét, nincs-e kontakthiba, átmeneti ellenállás. A negatív összeköttetés ugyanilyen fontos, ellenőrzést igényel a generátor és motor közötti átmenet, és a motor – karosszéria, valamint a karosszéria és akkumulátor közötti kontaktus.
A negatív oldalt úgy mérjük, hogy járó motornál bekapcsolunk nagyobb fogyasztókat, mint például a világítást és a fűtőventilátort, majd feszültséget mérünk a generátorház és a motor között. Ugyanígy a motor és a karosszéria, majd a karosszéria és az akkumulátor negatív saruja között.
Ha ez a feszültség nagyobb, mint egy Volt, akkor meg kell tisztítani a csatlakozási pontokat. Ha minden jó, akkor mehet a generátor felújításra és ott a mechanikus elemeken kívül a feszültségszabályzó is ellenőrzésen esik át.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu