2013.06.17. 12:13

Kedves Olajdoki!

Immáron három éve, hogy Suzuki Ignis 1.5 GS 4WD típusú járművembe Zavoli LPG rendszert szereltettem pótkerék tartállyal. Második tulajdonosként azóta közel 90 000 km-t tettem meg az autóval minden probléma nélkül.

Az LPG rendszerek sajátosságainak tudatában (nem jelentős mértékű többletfogyasztás és teljesítmény csökkenés) tökéletesen elégedett vagyok.

Rendszeresen (15.000 km-enként) szakszervizbe viszem az autót. A legutóbbi soron következő (180.000 km-es) szerviz során mind a benzines, mind a gázos rendszer átvizsgálásra került. Rendellenességet a műszeres vizsgálat sem mutatott. Csupán kiderült, hogy az elülső lambda szonda izzítója tönkrement (nem a keverési arány miatt égett a kontroll lámpa a műszerfalon).

Ám a szerelő jóindulatúan megemlítette, hogy ajánlatos lenne utólag külön olajozó rendszert szereltetnem az autóba, hogy a motor – különösen a szeleplapkák – élettartamát megóvjuk: „A múlt hónapban kettő 160 ezret futott LPG-s SX4-et is javítanunk kellett emiatt.”

Ilyen típusú meghibásodás lehetőségéről már a gázos rendszer beszereléskor is hallottam.

Racionálisan nem tudom megmagyarázni, de valamiért idegenkedem a gondolattól, hogy még valamit beépítsünk a motortérbe, valamint 5.000 km-enként még külön töltögessem a speciális olajat az autóba.

Hétvégente oda és vissza 300-300 km-t teszek meg a hazai „kiváló” minőségű első és másodrendű utakon, hét közben némi nagyvárosi használattal kombinálva. Csak nagyon ritkán közlekedem autópályán.

Valóban annyira előnyös/szükséges az említett olajozó rendszer beépítése, hogy az elkövetkezendő években továbbra is megelégedéssel használjam a kis Ignist?

Válaszát megköszönve!

Üdvözlettel:

Harangozó Zsolt

Kedves Zsolt!

Jól érzi, mi is idegenkedünk ettől a megoldástól.

1., kenéssel nem lehet hűtési gondokat orvosolni, holott itt erről lehet szó kizárólag

2., a melegedést nagyrészt a helytelen beállítás által okozott szegény keverékes üzemmód okoz a nagy terhelési tartományokban, ahol nincs lambda figyelés, így hibalámpa se gyulladhat ki!!

3., 2-3 év alatt annyi pénzt locsol az adalékba, amennyiből a hengerfej javítása, sőt, kifejezetten gáztűrőre alakítása megoldható.,

Ezt teheti megelőzésképpen is, de jól beállított rendszereknél felesleges.

Javasoljuk a szelephézag olajcserénkénti ellenőrzését. Ha 2-3 alkalommal nem változik, elegendő 30-45 ezrenként ránézni a következőkben.

Üdvözlettel:

LPG Doktor

www.lpgdoktor.hu