2013.07.04. 11:25

Üdvözlöm!

Van egy 3.3-as, V6-os Toyota motor az autómban, meg van benne villanymotor is. Hibrid. Nagyon jól megy, a súlyhoz képest, amit cipel, nem is olyan rettenetes a 11-12l-es városi fogyasztás, néha azonban belém bújik a kisördög, lehetne-e ezt még gázzal is "súlyosbítani"? (A pótkerék kívül van, ez gond, ha pótkerék-tartályt szeretnék?) Biztos nem a legolcsóbb megoldás jönne szóba a 6 henger miatt, tehát kérdéses a megtérülési idő is. Azonban amitől leginkább tartok, az a most gyárilag jól belőtt rendszerbe való belenyúlás, illetve a start-stop rendszer működése. Mivel elég sok rövid, 10-20 km-es útra használom városban az autót, ilyenkor egyáltalán bemelegedne annyira, hogy működjön a gázos rész? Illetve amikor a forgalomban a start-stop rendszer miatt leáll, az újraindulásnál gázzal indulna el, vagy benzinnel? Mekkora éves futásteljesítménynél éri meg az átalakítás a fenti körülmények esetén? Van már ilyen, hibrides tapasztalat?

Üdvözlettel,

László

Kedves László!

Nyitott kapukat dönget, alakítottunk már át Priust és Lexus RX 400 H-t is: hibátlanul működnek. A start-stop funkciót kezelni képes rendszerre van szüksége, ezt a korszerű berendezések tudják. Mi az általunk importált Agis rendszert javasoljuk. Jó hír, hogy az LPG doki is egy Prius tulajdonosa, momentán még benzinnel, de nem sokáig marad így.

32-34% takarítható meg a benzinhez képest a mai árak mellett.

Üdvözlettel:

LPG Doktor