2013.11.13. 09:57

Tisztelt LPG Doktor!

2 éve szereltettem be egy LANDI Renzo rendszert 1.4-es Astrámba a megnövekedett futásmennyiség miatt. Eddig semmi gondom nem volt vele, megfelelően működik.

Néhány hete a reggeli induláskor alig-alig van fordulat, picit fel kell pörgetnem, hogy ne álljon le az autó. Indulás után érezhető a dohogás, a kipufogón is hallatszik. Ez az alacsony fordulatszám tartományban nagyon zavaró, nem is húz az autó igazán. A jelenség addig tart, amíg automatikusan át nem vált gázüzemre, onnantól megy ahogy kell.

Mi lehet a hiba oka ill. megoldás?

A másik kérdésem, hogy a reggeli indulásoknál olykor 2-3-4 km-t is meg kell tenni, mire átvált gázra. Megfelelő ez, vagy lehet valami trükkel "előbbre hozni" az átváltást?

Válaszát előre is köszönöm!

Tomi

Kedves Tomi!

A hiba tipikus. Szép lassan eltanulta a gyári vezérlője a gáz helytelen beállításból következő korrekciós adatokat. Ezután benzinnel nem hajlandó menni, mert valamelyik irányba korrigál, vagyis a gázbeállítás vagy túl szegény, vagy túl dús keveréket eredményez. Ezzel épp ellentétesen korrigál a gyári vezérlő. Ha könnyen indul és a bemelegedési szakaszban krehácsol, akkor szegény a gázkeverék, ha nehezen indul, akkor pedig dús.

Be kell állítani a rendszert tisztességesen. Amennyiben további segítségre tart igényt, keresse fel honlapunkat!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu