Beszerelés után már benzinnel sem megy
Jó napot!
Megpróbálom korrekten leírni a szituációt, h minélt több információhoz jusson. Kb. 1 hónapja vettem egy 2002-es octavia 1.8t 4x4 et. Az autó sérülés és probléma mentes volt, amit több szerelő is alá tud támasztani. Gondoltam mielőtt beszereltetem a gázt optimalizáltatom a motorelektronikát, h kiküszöböljem a teljesítményvesztést. Ezt le is tárgyaltam az általam választott gázszervízzel, h ez nem e gond. A program 140E forintba került nem sufni hanem neves tuningcég munkája.
Elvittem hát a gázosokhoz. Fel sem merült bennem, h gondok lehetnek, de mikor már 5en nézegették a kocsimat gondoltam, h nem megy minden simán. Azzal fogadtak, h már a benzines oldal sem megy rendesen annak ellenére, h mielőtt elkezdték hibajelmentes volt az autó. A motor alapjárata 2x olyan magas lett és rángatott. Az ereje a felére csökkent. A víz nem melegedett fel rendesen és az akkufeszültség is ingadozott állításuk szerint. Megoldani nem tudták ezért mondták, h beállítják a gáz részét, h legalább haza tudjak vele menni.
Eleinte ment is persze erőtlenül. 50 km után kivillant a motor check és már 100 felett semmit nem gyorsult az autó. Itthon lekötöttük a gáz részét a szerelőmmel. Valamelyest javult a helyzet, de az autó még mindig egy 1.3as teljesítményét hozza jelenleg. A gázos kompjuter teljesen megzavarta a benzinest. Most egyik sem működik. A kérdésem az lenne, h lehetséges e, h tönkretették a programot amit rárakattam? Illetve mi okozhatja a hibát? Tömítetlenség elvileg nincs azt leellenőrizték.
Eléggé hervasztó a dolog számomra mert a sokak által ajánlott BÁCSGÉPKER nevű cégről van szó és a AC STAG márkájú termékükről. Amiért én 220km-t autóztam a minőség reményében. Ehelyett a végén annyit kaptam, h tönkretettük, eddig terjed a tudásunk, viszlát!
Válaszát előre is köszönöm!
Üdv.: László
Kedves László!
Nem a beszerelő tette tönkre az autóját, ebben biztos vagyok. A beégetett szoftveres tartalom nem tud sérülni ilyen módon, de a gázvezérlő sem tudja ilyen mértékben megbolondítani a gyári vezérlőt.
Szerintem Murphy játszott be nagyon, és fellépett egy hibahalmaz, amire a gázautószerviz nem volt felkészülve. Meg kell javítani az autót benzines oldalon, majd a gázrendszert fel kell programozni tisztességesen, tekintve hogy a beszereléskor nem volt jó a benzines üzem, melyhez lehetett volna igazodni a beállításnál.
Ne felejtse el: beteg elefántot sem késztetünk gátfutásra, mert kitöri a nyakát ! :-)
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu