Gázon rángat
Tisztelt LPG Doktor,
Opel Astra G 1.4 (2004, Z14XE, Lavato gázszettel)autó tulajdonosa vagyok, amelyet már kettős üzeműre alakítva, használatn vettem 2010-ben, ez idő alatt egy reduktor cserét leszámítva problémamentesen tettem meg kb 85 000km-t. Az utóbbi időben egy egy olyan probléma lépett fel, hogy az autó gázon kb 3000-3200-as fordulatig rángatva gyorsul. 3500-ös fordulat felett szépen kisimulva, egyenletesen húz. Ami még feltűnt, hogy alapjáraton kicsit ráng a motor, mintha nem lenne egyenletes a járása, és a kipufogónál is "pöfögve", egyenetlenül távozik a gáz. Elvittem egy autógáz szerelőhöz, aki először a gyergyára, illetve a tarfósorra gyanakodott. A gyergyák ki lettek cserélve, egy új trafosor is bele lett próbálva, de a hiba továbbra is fennál. tartós gáz használatakor hibakódot is küldött az autó, ami szerint a 4-es hengernél van gyújtásprobléma. Benzinen minden úgy tűnik, hogy rendben, tartós benzinhasználatkor a hibakód is kialszik. Egyetlen dolog ami benzinen feltűnt, hogy kb 3000-es fordulaton megtorpan egyetlen apró pillanatra, de azon kívül szépen teszi a dolgát. Már ilyesztegettek azzal is, hogy esetleg valamelyik szelep nem zár jól, és meg kell bontani a motort, de a kompresszió mindegyik hengerben jó (14.5-15)
Mi lehet a probléma? A legnagyobb bajom, hogy az autószerelőm akiben megbízom nem ért a gázhoz (és természetesen nem is nyúl hózzá), a gázszerelőn meg úgy érzem csak találgat, de feleslegesen nem szeretnék sem motort bontatni, sem alkatrészeket cseréltetni. (persze ami rossz azt ahogy eddig is azonnal cserélném). Tolna, ill. Baranya megyében kit ajánlana? Érdemes a Pécsi Gázautó Kft.-hez fordulni?
Válaszát előre is köszönöm Péter
Kedves Péter!
Mindenképpen olyan műhelyt keressen, amelyik rendelkezik hagyományos gépjármű javítási és diagnosztikai tapasztalattal! A hiba már a benzines oldalon fenn áll, ez biztos az írásából adódóan. A gáz mint üzemanyagfajta midnen esetben indikátorként is működik, vagyis egy fennálló benzines oldali hibát hatványozottan fog produkálni gázzal használva.
Láttunk már kicserélt gyertyát, ami vagy nem volt jó új korában, vagy túl nagy hézaggal rendelkezett gázüzemhez. A szelep kérdést is megvizsgálnám még egyszer a biztonság kedvéért.
Ajánlani nem szeretnénk senkit, mivel ezzel a többieket diszkriminálnánk. A fentiek szerint válasszon műhelyt, ez nagyon fontos, mert egy hagyományos gázautószerviz nem minden esetben rendelkezik egy ilyen típusú hiba feltárásához szükséges tapasztalattal, eszközökkel.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu