A Zavoli vagy a beszerelés a hibás?
Üdvözlöm,
Két amerikai autóm van azonos motorral, egy 5.7es Jeep Grand Cherokee és egy Chrysler 300C. A Jeepet újonnan vettem, majd 4 évesen, 2009-ben tetettem bele a gázt az Alföldön. Azóta kb 80 000 km-t mentem vele hibamentesen.
A Chryslert 2010-ben vettem 30 000 km-el és azonnal beszereltettem a gázt Ajkán. Azóta kb 90 000 kmt mentem vele. Mivel a Jeepben a Zavolinak volt akkor rendszere és jól működött, így nem is volt számomra kérdés, hogy azonos Zavoli kerüljön bele.
Míg a Jeeppel semmi gondom nem volt soha, addig a Chryslernél háromhavonta van valami: elromlik a gázszelep teljesen, átereszt a gázszelep és ha leállítom fél óra múlva nehezen akar beindulni, a gázcsövek a bilincseknél eresztenek és gázszag van a garázsban.
Mára kicsréltünk a Chryslerben vagy 6 gázszelepet, az összes gázcsövet, bilincseket és természetesen szűrőket. A Jeep szerelőjénél azóta sem voltam, míg Ajkára azért elég rendszeresen járok, de a szerelő nagyon rendes, segítőkész és igazán jó szakembernek tűnik. Azt kérdezném meg, hogy a két rendszer különbsége Ön szerint a beszerelésben van, vagy akár a Zavoli más minőségben gyártott egy év különbségével és azért vannak a hibáim?
Köszönettel, Róbert
Kedves Róbert!
A felsorolt hibák egy része szerintem egyszerű pech. Maga a Zavoli mint márka egyáltalán nem rossz, ennek ellenére tud elromlani ez is, mint minden más.A bilincsek és a gázszelep egyáltalán köszönő viszonyban sincsenek a Zavoli márkával, tehát ezek csak hibás alkatrészek vagy helytelen szerelés eredményei lehetnek, semmiképpen sem a Zavoli számlájára írhatóak.
Látni kellene az autókat a pontosabb vélemény alkotás érdekében, annál is inkább, mert a tünetmentesen működő Jeep esetében is érhetik meglepetések, amelyek az elmúlt 80 ezer km alatt még nem okoztak tüneteket, de lehet, hogy később még fognak. A beállítások és a szerelés ellenőrzése megtérülő fáradozás, mindenképpen javaslom!
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu