Tényleg nem lehet gázosítani az Aygot?
Tisztelt LPG doktor!
Van egy újszeru állapotban levo 2006-os Toyota Aygo-m, 16 ezer kilométerrel vásároltam. Lehet-e gázosítani, érdemes-e, s ha igen, milyet javasolna hozzá?
Több szervízben is érdeklodtem már, mindenhol vállalnák, viszont az utolsónal azt állították, hogy ez a motor - KGB10(H) - feketelistán van, vagyis kb. 20 ezer km-t menne gázzal, mivel gyengék a szelepei.
Üdvözlöm!
Vallom, hogy ez a szelep mizéria az esetek 99%-ban urbánus legenda. Vannak hitványabb anyagminőségből készített hengerfejek és kiválóak is az autóiparban. Ha valaki egy hitványabb példányba gázt szereltet olyan helyen, ahol mit sem törődnek a rendszer pontos beállításával, már el is kezdődik a baj. Ha ezt tetézzük a tulajdonos ólom nehéz lábával, tizenkettesre vehetjük, hogy lesz is baj a szelepekkel. Hogy mi is a baj konkrétan? Itt bővebben olvashat róla.
A titok a rendszer tökéletes beállítása, a fúvókák és a gáznyomás pontos megválasztása, valamint az üzemi körülmények figyelembe vétele. A 60 éves orvos számára elengedjük teljes terhelésig az S80-as Volvot gázüzemben, de amikor a 21 éves ifjú titán beesik a Honda Civic VTI-vel, ping-pong asztal méretű hátsó spoilerrel és kék küszöb megvilágító leddel, 5000-nél biztosan leoltjuk a villanyt, onnantól csak benzinnel gyilkolhatja.
Tudja miért? Az autó talán még ki is bírná. De ha mégis történik valami gixer, a felelősség innentől a tulajdonosé. És ez így rendben is van korrekt, védi az ügyfél érdekeit és a beszerelő műhelyét is.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu