Tisztelt LPG Doktor!
2 éve vásároltam egy Opel Zafira A típusú benzin/gázos autót. Tökéletesen működött mostanáig. De tartályt kellett hitelesíteni. A szerelő levette, elküldte nyomáspróbára majd visszaszerelte, szűrőket cserélt. Azóta benzinről való átállásnál óriásit ránt az autó. Kigyulladt a motorvezérlő lámpa. hibának kiírta, hogy üzemanyagban szegény keverék (pedig azóta a fogyasztás is nőtt) illetve katalizátor problémát írt még ki.
Benzinen minden érték jó, lambdaszonda is jó! Több gázszerelőnél is voltam, de mindenhol "falba ütköztem", ugyanis Bigas rendszer van az autón, amihez állítólag senki nem tud hozzányúlni mert nincs hozzá program. Mi lehet a hiba és kihez tudok fordulni ezzel a problémával? Azt javasolták, hogy cseréltessem le az egész rendszert a tartály kivételével. Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Attila
Kedves Attila!
Különítsük el a két problémát!
1., Mi lehet az oka a jelenségnek?
Ha nagyon el volt koszolódva a szűrő elhanyagoltság okán, lehet, hogy a csere után végre kap gázt a motor rendesen. Így az időközben elszegényedett keverékhez adaptálódott benzines vezérlő miatt elkezd krehálni a szerkezet. Vegye le egy éjszakára az akku sarut. Ha reggel rendesen kezd működni, ez volt a baj.
A szerelő valamit elcseszett, eltekerte a gáznyomást például. Ha így van, szoftver nélkül nem sokat kezdhetünk a gonddal, mert nem nem látjuk, mekkora nyomáson lett kalibrálva a rendszer, hiába is mérnénk nyomást mechanikus órával.
2., Mit érdemes tenni?
Hmm...ez a rendszer valóban nem egy álom. A front kit csere lenne jó megoldás szerintem is. Az átalakítás előtt egy alapos diagnosztikát javaslok, mondjuk így.
Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu